Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kuuluu toimi suhteessa lapsen ei-sukuaolevaan kummiin, kun kummipariskunta on eronnut?

Vierailija
07.08.2011 |

Pariskunnan toinen osapuoli on sukulaiseni eli suhde häneen tietenkin jatkuu luontevasti. Mutta mites tämä exä? Onhan hän edelleen lapsen kummi, mutta erinäisistä syistä ei "mahdu" esim. samoille synttärikutsuille ex-puolisonsa suvun kanssa.

Minuakaan ei suoraan sanottuna huvita pitää aktiivisesti yhteyttä eikä varsinkaan järjestää mitään erillisiä yhden hengen kestejä hänelle. Onko minun ylläpidettävä suhdetta lapsen takia, jos kummi ei sitä itse tee (tiedän ettei tee muuta kuin ehkä lähettää postissa joulu- ja synttärilahjan)?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummi itse aktiivisesti haluaisi jatkaa kummisuhdetta.

Vierailija
2/5 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos suoraan kysyisit kummilta, että mitä hän toivoo. Jos itse toivot, että voisit hänet unohtaa, niin ilmoitat asian hänelle ystävällisesti. Onko se kummius pelkkää synttärikekkereillä käyntiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu kerran/pari vuodessa viettämään aikaa lapsen ja teidän kanssa, jos ei voi tulla synttäreille.

Vierailija
4/5 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos suoraan kysyisit kummilta, että mitä hän toivoo. Jos itse toivot, että voisit hänet unohtaa, niin ilmoitat asian hänelle ystävällisesti. Onko se kummius pelkkää synttärikekkereillä käyntiä?

On pakko sanoa, et haluaa jatkaa. Itse kuvittelen tuon teidän tilanteen heti sellaisena, että se sukulainen on nainen ja tämä toinen tyyppi on sen ex-mies, joka tuli kummiksi vähän kuin "kaupanpäällisinä" eli miestä ei välttämättä kauheasti kiinnosta koko touhu. Tiedä sitten, menikö arvaukseni oikein.

Vierailija
5/5 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kokemuksesta voin sanoa ettei muutu ajan kanssa edes helpommaksi, uudet puolisot tekevät tilanteesta mahdollisesti vielä hölmömmän.. Itse kutsuin kummit syntymäpäiville ja puhelimessa hienotunteisesti kysyin vierailuajan , jonka sitten toiselle ilmoitin. Kummi voi sitten itse tehdä valintansa tulosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi