Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eikö lapsesi saa uskoa jeeukseen?

Vierailija
07.08.2011 |

jos olet ite kyyninen ja vihaata jumalaa ja kristittyjä niin tarvitseeko evätä lapseltakin taivaaseen pääsy??

Lapsen usko on kaunista, aitoa ja hyvää, siihen ei sekoitu uskonnon vääristymät kuten jossain lahkoissa voi käydä, vaan lapsi uskoo sydämessään olevan myös jumalan silmissä arvokas ja saa siitä rauhaa. Jeesuksen opetukset ohjaavat elämässä oikeille teille, oikeudenmukaisuuteen ja rehellisyyteen jne. ihmisen lait muuttuvat jatkuvasti ja lasten hyväksikäytöstäkin saa törkeän pieniä rangaistuksia. siksi Jumalan laki ohjaa ihmistä paremmin ja on ihmiselle hyväksi.

itse muistan lapsuudestani monia äitini raamatullisia neuvoja:

tee toiselle se mitä itsellekin toivoisit tehtävän. anna anteeksi niin sinullekin anteeksi annetaan. Jumala on luonut maailman ja tietää mitä tarvitsemme, hänen johdatuksessaan ei elämä mene pieleen.

veljeni lapsi tuli kylään ja tajusin että häneen on kylvetty ateistin siemen. Hän ei usko että elämällä on tarkoitusta, hän käyttäytyy itsekkäästi, arvostelee muita ei ole kiitollinen.

Maailma opettaa itsekkääksi ja vanhempien kasvatus lisää sitä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilkun viilaajille tiedoksi

Vierailija
2/23 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi estää sitä että lapsesta tulee uskova kristitty. Itse olen siitä elävä esimerkki :) Jumalalle kaikki on mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, olen satanisti, joten Jeesuksesta ei puhuta. Toisekseen, ei tulisi mieleenkään ruveta höpöttelemään moisia asioita lapselle, joka ei niistä mitään ymmärrä.

Vierailija
4/23 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeeus on jees!

No ei vaineskaan, ihan totta puhuen ilman mitään satuolentojakin voi opettaa lapsille epäitsekkyyttä ja toisten kunnoittamista jne.

En usko itse mihinkään jumaliin ja kokisin itse vaikeaksi selittää lapsilleni, miksi esim. joku jumala antaa lasten kuolla nälkään.

Vierailija
5/23 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onneksi niin tapahtuu.

onneksi myös käy niin että kun siemen on kylvetty niin vaikka kävisi katsomassa maailman menoa ja tekisi mitä hyvänsä niin lopulta voi tajuta että jeeseuksen luona on oikea elämä ja ne reissut olivat turhia. Onneksi voi aina palata takaisin.

Vierailija
6/23 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä tosin ei usko.

Vierailija
7/23 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeeus on jees!

No ei vaineskaan, ihan totta puhuen ilman mitään satuolentojakin voi opettaa lapsille epäitsekkyyttä ja toisten kunnoittamista jne.

En usko itse mihinkään jumaliin ja kokisin itse vaikeaksi selittää lapsilleni, miksi esim. joku jumala antaa lasten kuolla nälkään.

Vierailija
8/23 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten myös joulupukkiin, Disney prinsessoihin, taikaesineisiin, Mikä-Mikämaahan, keijukaisiin, tonttuihin, Ahtiin, merenneitoihin... Kuka minä olen lapseni uskoa rajoittamaan.

Vierailija
9/23 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeeus on jees!

minusta on huvittavaa että joutuu joka kertaa vastaamaan samaan kysymykseen. Eihän se ole Jumalan syy jos on syöpää tai nälänhätää. Ihmiset itse tuhoavat planeettaa ja elintarvkkeita jatkuvasti.

Vierailija
10/23 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö samoja juttuja voi opettaa ilmankin?

Lapset eivät osaa kyseenalaistaa vanhempien heille kertomaa. Pitävät Jeesusta absoluuttisena totuutena, jos vanhemmat hänestä kertovat. Tuota uskoa on vaikea myöhemmin horjuttaa, vaikka järki muuta sanoisikin.

Meillä etiikka ja hyvät tavat opetetaan omina arvoinaan. Myös Jeesuksesta puhutaan ja suojelusenkeleistä. Niiden tehtävä on enemmänkin luoda lapselle turvallisuuden tunnetta jos joskus yksin hankalaan paikkaan joutuu. Mutta turhaa Jeesustelua vältetään tietoisesti viimeiseen saakka.

Vierailija
11/23 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä tosin ei usko.

se on ihan sama miten tänne nyt ennen nukkumaan menoaan kirjoittaa, jos et siitä ymmärrä niin ole sitten hiljaa.

Vierailija
12/23 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö samoja juttuja voi opettaa ilmankin?

Tiesitkö että Jeesus on se joka ne on meille tuonut ja monet niistä on aikoinaan sisällytetty myös suomen lakiin.

Jos Jeesus ei olisi opettanut, voisi perus moraalitasokin olla paljon alhaisempi.

Vierailija
13/23 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, olen satanisti, joten Jeesuksesta ei puhuta. Toisekseen, ei tulisi mieleenkään ruveta höpöttelemään moisia asioita lapselle, joka ei niistä mitään ymmärrä.

saatanaako lapsesi sitten ymmärtävät? viet helvettiins ekä lapsesi että itsesi.

Vierailija
14/23 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeeus on jees! No ei vaineskaan, ihan totta puhuen ilman mitään satuolentojakin voi opettaa lapsille epäitsekkyyttä ja toisten kunnoittamista jne. En usko itse mihinkään jumaliin ja kokisin itse vaikeaksi selittää lapsilleni, miksi esim. joku jumala antaa lasten kuolla nälkään.

minusta on huvittavaa että joutuu joka kertaa vastaamaan samaan kysymykseen. Eihän se ole Jumalan syy jos on syöpää tai nälänhätää. Ihmiset itse tuhoavat planeettaa ja elintarvkkeita jatkuvasti.

Vierailija
15/23 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten myös joulupukkiin, Disney prinsessoihin, taikaesineisiin, Mikä-Mikämaahan, keijukaisiin, tonttuihin, Ahtiin, merenneitoihin... Kuka minä olen lapseni uskoa rajoittamaan.

Minäkään en lasteni uskoa rajoita.

Tosin ovat vanhemmiten hylänneet useimmat satuolennot. Joulupukkiin uskoivat kauimmin, kun siitä oli eniten näyttöä.

Vierailija
16/23 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heebo on tunnetusti elänyt ja puhunut fiksuja. Mutta kirkon kehittelemään myyttisen versioon Jeesuksesta suosittelen suhtautumaan varauksella. Näin meillä.

Vierailija
17/23 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatanaako lapsesi sitten ymmärtävät? viet helvettiins ekä lapsesi että itsesi.

mitään tekemistä saatananpalvonnan kanssa. Kannattaa ottaa asioista selvää =)

Ja kuten sanoin, en puhu moisista asioista lapsen kanssa (en omasta elämänkatsomuksestani mutta en myöskään Jeesuksesta).

Vierailija
18/23 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

veljeni lapsi tuli kylään ja tajusin että häneen on kylvetty ateistin siemen. Hän ei usko että elämällä on tarkoitusta, hän käyttäytyy itsekkäästi, arvostelee muita ei ole kiitollinen. Maailma opettaa itsekkääksi ja vanhempien kasvatus lisää sitä.

Toki. Enka ainakaan mina tunne mitaan niin voimakasta kuin vihaa jumalaa tai kristittyja kohtaan, uskon uskonvapauteen. Mutta minusta on paljon varmempaa ja jarkeenkayvempaa opettaa tavalliset etiikka- ja moraalisaannot ihan ihmisten valisena asiana kuin jumalalta tulleena, koska jos ihminen sitten jossain vaiheessa menettaa "lapsenuskonsa" kuten ap:n veljelle nayttaisi kayneen, moraali ja etiikka menee sitten sen uskon mukana...

Vierailija
19/23 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta puhuen omassa elämässäni on ollut hyvinkin uskonnollisia vaiheita, esim. juuri lapsuudessa, jolloin koin uskonnon ja seurakunnan parissa hyvin positiivisia asioita, esim. srk:n kerhoissa kuin myös ahdistusta (uskonnollinen mummoni sai opetuksillaan pienen lapsen pelkäämään esim. isänsä joutuvan helvettiin, koska käy elokuvissa, no siis ei mummo suoranaisesti näin opettanut, mutta lapsen mieli yhdistelee asioita...).

Olen pohtinut uskonkysymyksiä paljon ja monen vuoden mietinnän jälkeen erosin kirkosta viime vuonna. Itselleni on mahdotonta uskoa jumalaan (minkä nimiseen tahansa), joka on niin voimaton tai ilkeä, että esim. juuri pieniä lapsia kuolee nälkään. Enkä vaan mitenkään osaa kuvitella mitään jumalolentoa, joka olisi jotenkin "kaiken takana". Ja kaikkein vähiten uskon, että juuri jonkun tietyn kirkon tai uskonnon oppien toteuttaminen toisi pelastuksen.

Lapseni saavat toki isompina uskoa, mihin haluavat. Itse yritän opettaa heitä kunnioittamaan muita ihmisiä, eläimiä ja luontoa. Kerron heille uskonnoista ja siitä, että jotkut uskovat jumalaan.

Vierailija
20/23 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut lapsena paljon mukana seurakunnan toiminnassa, mutta silti musta tuli ateisti. Kun lapset ovat kyselleet uskonasioista (esim. Raamatusta,) olen kertonut, että jotkut uskovat niihin ja toiset eivät. Olen myös kertonut, että mä en usko, mutta taas anoppini ja joitain muita sukulaisia uskovat. Olen kertonut, että jokainen uskoo sitten isompana siihen, minkä kokee itselleen hyväksi.

Itsekkyys ja muut elämän arvot eivät silti liity mitenkään uskomiseen. Itse voin sanoa olevani huomattavasti suvaitsevaisempi ja hyväksyvämpi kuin monet lähipiirin uskovat. Olen myös ystävällisempi, suorempi, en kieroile ja puhu takana pahaa. Enkä puhu nyt anopistani, hän on mukava ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi