Vastustaako teillä neuvolan terkka viimeiseen asti purkkiruokia?
Meillä paasaa aina niitä vastaan. Minä kyllä syötän niitä varsinkin näin kesäaikaan matkoilla ollessa. Kun ei muuta keksinyt purkkiruokia vastaan, niin kysyi että eikö ne ole kamalan kalliitakin. Siis joka ikinen käyntikerta sama paasaus asiasta.
Kommentit (38)
taas hiukan ärsyttää että meillä terkka ei arvosta niin itse tehtyä ruokaa tai imetystä eli korvike on ihan yhtä hyvää ruokaa ja sitä voi hyvin antaa lapselle vaikka imetyksessä ei mitään ongelmia ollutkaan, syynä vaikka se että saa välillä levätä! Enpä halunnut vaikeuttaa imetystäni korviketta antamalla kun siihen ei ollut mitään tarvetta. Mielestäni korvike on niille joille ei äidinmaitoa ole saatavissa. Sama mielipide tuntui olevan purkkiruoista eli ihan yhtä hyvää ruokaa ne ovat ja kyse on vain vanhempien valinnasta. En kuitenkaan syöttäisi lastani pelkästään kaupan valmisruoilla ja tiedän satavarmasti että näin on parempi. Sinänsä purkkiruoat ovat mielestäni tosi hyvä juttu juuri matkoilla tai kiireisinä hetkinä. Ja lapselle eivät kaikki aikuisten ruoat sovi tai ole niin helposti sovellettevissa.
Eivät itse näytä kovin terveiltä tai onnellisilta. En ota kyseistä ammattikuntaa kovin vakavasti.[/i
Raskasta työtä tämä on, mutta alkuperäiseen aiheeseen liittyen, kyllä purkkiruoka on ihan ok.
Enkä kyllä moittisi sen antamisesta äitejä. t.th
Meillä on lapsi syönyt runsaasti purkkiruokia. Tosin nyt 1-vuotiaana syö jo paljon muun perheen ruokaa.
Suosittelen lämpimästi purkkiruokien käyttöä kaikille laiskoille (ja rennoille) äideille kuten itse olen!
Eivät itse näytä kovin terveiltä tai onnellisilta. En ota kyseistä ammattikuntaa kovin vakavasti.
Lapsellani/itselläni on ollut yhteensä 3 eri th:ta. Ylirasittuneen oloisia (eivät siis hallitse elämäänsä ja ajankäyttöään) ja ylipainoisia (eivät siis hallitse syömisen perussääntöjä), joten ihan kintaalla viittaan vaan niiden neuvoille. Itse olen normaalipainoinen, enkä koskaan ole ollut erityisen väsynyt (tietysti silloin kun pikkuvauvat valvottivat, en kokenut nyt ihan hehkeimmilläni olevani, mutta kyllähän se oli vain ihan muutamia kuukausia kestävää).
Kannattaa jättää omaan arvoonsa.
Terveydenhoitajan työ on raskasta ja vastuullista ja se ylirasittuneisuus johtuu suurimmalti osin työstä, ei elämänhallinnan puutteesta. Terveydenhoitajat tekevät jatkuvasti neuvolassa ylitöitä, koska resursseja ei ole riittävästi.
Meidän neuvolassamme terveydenhoitajista vain yksi on ylipainoinen. Suurinosa terkkareista on jo iäkkäämpiä, ehkäpä ylipainoisia myös tästä syystä.
Alkuperäiseen aiheeseen, kuulostaa erikoiselta. En koskaan kieltäisi itse niitä käyttämästä.
Häpeän kaltaisiasi ihmisiä, jotka yleistävät ja levittävät netissä em. kaltaisia väitteitä totuutena.
Oletko ap varmasti ymmärtänyt oikein?
Terveydenhoitajat pyrkivät auttamaan ihmisiä -emme ole kontrollointia, vaan sitä varten että vanhemmat saisivat tukea ja neuvoja niitä halutessaan.
t. normaalipainoinen, iloinen th
Joskus siellä oli terkkarilla sijainen kun oikea terkkari oli äitiyslomalla. Se sanoi joskus jotakin valmiista puurosta, jota annoimme pojalle.
Olisi pitänyt itse keittää , vaikka ne kelvanneet lapselle ja olin raskaanakin, yrjöilin aamusta iltaan.
Siihen mun mies, että tervetuloa vaan sitten keittelemään meille puuroja. Sen jälkeen ei sanonut enää mitään.
kerroin viimeksi neuvolantädille meidän tekemisistä ja juttu sisälsi myös osuuden "syötin 6v ja 3,5v lapsille lasagne-pilttiä kylmänä ja hyvin tuntui maistuvan" ja täti tokaisi että monet äidit voisivat ottaa oppia ettei asioista kannata tehdä liian vaikeita... ;o)
Eivät itse näytä kovin terveiltä tai onnellisilta. En ota kyseistä ammattikuntaa kovin vakavasti.
Lapsellani/itselläni on ollut yhteensä 3 eri th:ta. Ylirasittuneen oloisia (eivät siis hallitse elämäänsä ja ajankäyttöään) ja ylipainoisia (eivät siis hallitse syömisen perussääntöjä), joten ihan kintaalla viittaan vaan niiden neuvoille. Itse olen normaalipainoinen, enkä koskaan ole ollut erityisen väsynyt (tietysti silloin kun pikkuvauvat valvottivat, en kokenut nyt ihan hehkeimmilläni olevani, mutta kyllähän se oli vain ihan muutamia kuukausia kestävää).
Kannattaa jättää omaan arvoonsa.
Terveydenhoitajan työ on raskasta ja vastuullista ja se ylirasittuneisuus johtuu suurimmalti osin työstä, ei elämänhallinnan puutteesta. Terveydenhoitajat tekevät jatkuvasti neuvolassa ylitöitä, koska resursseja ei ole riittävästi.
Meidän neuvolassamme terveydenhoitajista vain yksi on ylipainoinen. Suurinosa terkkareista on jo iäkkäämpiä, ehkäpä ylipainoisia myös tästä syystä.Alkuperäiseen aiheeseen, kuulostaa erikoiselta. En koskaan kieltäisi itse niitä käyttämästä.
Häpeän kaltaisiasi ihmisiä, jotka yleistävät ja levittävät netissä em. kaltaisia väitteitä totuutena.Oletko ap varmasti ymmärtänyt oikein?
Terveydenhoitajat pyrkivät auttamaan ihmisiä -emme ole kontrollointia, vaan sitä varten että vanhemmat saisivat tukea ja neuvoja niitä halutessaan.
t. normaalipainoinen, iloinen th
eikös nimenomaan opeteta, että ikä ei lisää ylipainoa, eikä ole tekosyy ylipainoisuudelle. Se ainoastaan hidastaa aineenvaihduntaa, mutta sitten pitää vaan syödä vähemmän ja liikkua enemmän :0
Kuten ei lääkityksetkään ole syy ylipainolle. Jos joku lääkitys lisää ruokahalua ja hidastaa aineenvaihduntaa, sitten täytyy vaan olla ahmimatta, ja kuluttaa enemmän kuin syö ettei liho.
Yksi piti nuohan, kun päätettiin olla antamatta sikaflunssa piikki. Perusteluina, että lapset oli sen jo melko todennäköisesti sairastaneet. Turisi kuin papupata, että suosituksena on.
Itse olen liikunnallinen, hoikka, ruokavalio ok. En tarvitse ilmiselvästi elämäntavoiltaan hukassa olevalta ihmiseltä ohjeita näillä alueilla. Teorian lisäksi käytäntökin on opettanut.
ilman neuvolan tädin sanomisiakin, että kotiruoka on aina parasta.
Ei meillä ole yksikään th ainakaan suositellut eineksiä lapsille.
Vertailepa tuoteselosteita niin huomaat, miksi. Ja juu, terkat ei kyllä oikeasti tunnu tietävän mistään sen enempää kuin mitä itse tiedän, joten odotus- ja vauva-ajan jälkeen neuvolakäyntien ainoa ilo on ollut tuoreet pituus- ja painotiedot lapsesta. :)
Meillä on oikein vanhanaikainen pullea neuvolantäti, joka kauhisteli ensin kun sanoin antavani vauvalle valmispuuroja. Rahat menee hukkaan ja kyllä se perus omatekemä kaurapuuro on paljon parempaa. Sitten kun erehdyin kertomaan että oon antanut paljon valmissoseita niin se oikein kaivoi esitteet esille että ei näitä kannata ostaa ja yritti tehdä niistä kamalan myrkyllisiä. Sen mielestä myös vauvalle ja taaperolle pitäis koko ajan antaa raaka-raasteita. Siis annan kasviksia ja hedelmiä mut se viljelee tuota raaka-raaste sanaa ihan joka kerran, että annathan nyt varmasti raaka-raasteita??? Ihan kun mä olisin raastamassa kymmenen kertaa päivässä jotain vihannesta, en kestä sitä...huoh. Sen mielestä myös kaikille alle kouluikäisille sais antaa vain sellasta ruisleipää jossa on suolaa alle 1%. Olen siis oppinut että kerron asiat miten se haluaa kuulla.
Te ette taida olla mitään järjen jättiläisiä tuoteselosteitten suhteen?
käytiin yhden kerran naapurihuoneen terkalla, kun oma oli lomalla. Tämä vieraileva tähti antoi minun selkeästi ymmärtää, että en ravitse lastani oikein ja riittävästi, koska lapsi syö kotiruokaa (paino oli alakantissä). Muistan erittäin elävästi: "Kotiruoka on ihan hyvää, MUTTA..." ja sitten sitä tekstiä vaan tuli ja tuli. Horrible! Ja kotiruokaa meillä syötiin myös siitä eteenpäin :)
ketjun kirjoittelijatkaan eivät anna itsestään erityisen älykästä kuvaa. Annatteko oikeasti noin paljon paino-arvoa terkkarin näkemyksille, jos oma asenne on täysin selvä? Kuten joku mainitsi, terkkareiden tarkoitus on olla apuna ja tukena, sekä seurata, että lapsi kasvaa hyvin.
Mua alkaa aina naurattaa, kun terkkari alkaa selvittää ja sillä on puheessa nuotti. Kuten oppailla tai papeilla, kun kerrotaan joku asia ties kuinka monetta kertaa samoilla sanoilla. On kanssa pulska täti, vaikka vielä aika nuori. Ja pureskellut tönkkö kynnet.
Siis mutsiltaan salaa. Sit se mulle paasas kaiken vaarallisuudesta, kun uusi pillerireseptiä. Ai ku nauratti...
Oli ennemmin ihmeissään, kun kerroin tekeväni aika pitkälle ruuat itse. Varoitteli, etten vaan rasitu, kun kestojakin käytettiin. :D Tekeminen pitää mut virkeänä.