Onko liikaa vaadittu, että mies pitäisi huolta poikansa
huoneen siisteydestä/siitä, että se pysyy edes jossain kuosissa? Tuossa juuri vaitelin lakanoita kahteen muuhun makkariin, ja kurkkasin pojan huoneeseen. Mikä kaaos....ruohoa (!) lattialla urheiluvaatteista, kaikkia likaisia astioita pitkin tuoleja ja pöytiä, lakanat olleet varmaan 2kk sängyssä jne.
Jos olisi minun lapseni, siivoaisi itse huoneensa (hän täytti juuri 11v). Oma lapseni pitää huoneensa suht kunnossa itse, toki vaihdan lakanat ja pesen lattiat yms.
Siivoan muutenkin meillä melkein kaiken, mieheni on myös todella sotkuinen ihminen. En jaksaisi ihan kaikesta huolehtia. Käymme molemmat töissä.
Kommentit (6)
ole niin, että kun elätte yhdessä perheenä, niin kaikille lapsille pitäisi olla samat säännöt? Eli kannattaa ottaa asia puheeksi mieluummin miehesi ja lastenne kanssa kuin av-mammojen ja sopia ne yhteiset pelisäännöt.
6-vuotias, joten häneltä ei oikein voi odottaa imurointia tahi lakanoiden vaihtoa itsenäisesti. Ap
vaikka itse? Turhaa jaottelua kenenkä lapsi ja kuka komentaa. Saman katon alla kuitenkin elätte. Aikuiset päättää asioista ja lapset tottelee.
kaikilta yhtä aikaa (11v tuo kyllä käskystä omat lakanansa koneeseen, ja osaa meillä kyllä ne puhtaat lakanat itse pedatakin) samoin siivottaessa käsketään kaikkia lapsia yhtä aikaa.
Mutta lapset saavat kyllä ainakin meillä aika nopeastikin sotkua aikaan, parissa päivässä huone voi olla ihan pommin jäljiltä, jos lapsella itsellään ei ole kiinnostusta järjestykseen.
Älä valita, menee jo liian pitkälle tuo feministien höpötys, saisitte saada kunnolla satikutianiin maistuisi ne kotityötkin paremmin, nytkin tuhlaat kallisarvoista aikaa ja kirjoittelet täällä turhuuksia kun voisit ihan hyvin olla siivoamassa ja tekemässä ruokaa.