Ostin vaatteita halpahallista
Kävin eilen halpahallissa ja mukaan tarttui sekä itselle että lapselle joitain vaatteita. Ovat halpoja ja ihan kivannäköisiäkin. Normaalisti ostan itselle vaatteet "muotiliikkeistä" kuten hm ja jim&jill. Olen 21vuotias. Lapselle ostan yleensä ihan tavallisista marketeista, hyvin harvoin mistään muualta.
Vastaan tuli eräs tuttuni, muotitietoinen. Siinä rupateltiin ja hän sattui vilkaisemaan kärryjä, jossa siis oli näitä vaatteita. Katsoi jotenkin halveksuvasti ja totesi vähän ivaa äänessään "jaa, sitä ollaan vaateostoksilla, itse en täältä osta". Hän itse oli hakemassa vain maitoa, lähin kauppa hänelle. Minua alkoi hävettämään ihan hirveänä enkä tainnu kuin mutista jotain...
Pidän itse sitä normaalina, että vaatteita ostetaan myös markeiteista, vaikka eivät kaikki olekaan niin "muodikkaita" kuin vaateliikkeissä. Tunsin itseni hirmu köyhäksi, vaikka olisi varaa ostaa vaateliikkeistäkin.
Oli pakko vain päästä purkautumaan...
Kommentit (8)
Ehkä sinä olet fiksumpi, kun osaat käyttää rahasi järkevästi ja selviät vähemmällä stressillä ostosten suhteen. :) Olen minäkin ostanut halpahallista mm. housuja ja bodeja vauvalle ja T-paitoja sun muuta käyttökamaa isommalle lapselle. Ihan turha maksaa 50 euroa farkkushortseista, kun tuo isompi saa ne rikki kahdessa viikossa. Mieluummin maksan saman näköisestä ja toimivasta tuotteesta huomattavasti vähemmän ja ostan kerralla kolmet. :D
Sitäpaitsi nykyäänhän on trendikästä osata yhdistellä eri paikoista hankittuja vaatteita. Lehtien muotijutuissakin saattaa samassa kuvassa olla 350 euron design-mekko ja 15 euron henkkamaukka-kengät. Tsekkaapa huvikseesi niitä pienellä painettuja tekstejä.
Anna sen toisen olla omissaan, hoida sinä hommasi ja ole ylpeä siitä, miten perheestäsi huolehdit. :)
Turha potea pahaa mieltä jos olet löytänyt mieleisiäsi hyvällä hinnalla. Itse en arvosta esim tyyppejä jotka ostaa kaikki vaatteensa sesonkien mukaan uudesta H&M-kuvastosta, mukavampaa on katsella ihmisiä joilla on oma tyylinsä ja jotka sekoittavat eri paikoista hankittuja vaatteita. Tosin itse en myöskään kuittaile toisten vaatteista tai niiden ostopaikoista, outo ajatuskin.
Ole nyt hyvällä mielellä hankinnoistasi, mielestäni todennäköisyys saada huonolaatuisia on esim H&M:llä ihan yhtä suuri kuin "halpahalleistakin", ja muutenhan asialla ei ole mitään väliä.
Jaksan aina ihmetellä sitä miten paljon on ihmisiä jotka pitää omia valintojaan ainoina oikeina. Itse hankin nykyään oikeastaan kaikki vaatteeni käytettynä, uutena ostan vain luomuvaatteita, mutten silti pilkkaa ystäviäni jotka ostavat hikipajavaatteita tai muuten uutta. Kaikki kuitenkin tekevät valintojaan omista syistään joita on useita, ei ole oikeaa eikä väärää.
Niin itslle, kuin muulle perheelle.
Käytän tarjoustaloa, säästöpörssiä, seppälää, sokos, kappahl, moda, vero moda, lindex jne.
Niin ja myös citymarket ja prisma.
tai käytän paikoin nettikauppoja.
Useimmiten vaatteet tulevat mukaan nimenomaan marketeista ruokaostosten yhteydessä. Vihaan vaatekaupoissa pyörimistä.
Enpä ole koskaan tajunnut, että pitäisi hävetä sitä, että ostan vaatteet ns. halpiskaupoista.
ja kenties perheetön?
Oikeasti sillä ei ole merkitystä mistä vatteesi ostat, ja kyllä tuo tuttusikin kenties sen huomaa kun elämä vähän vielä opettaa :)
Halpahalleistakin. Ihan hyviä kuteita sieltäkin saa. En ole muutenkaan merkkivaatteitten perään. Tuskinpa kukaan näkee muutenkaan vaatteistani ulkoapäin onko ne ostettu
halpahallista vai jostakin muualta. Ei kukaan ole ainakaan tullut tarkastelemaan mun puseroistani ja housuista lappuja, että mitähän merkkiä nää on.
Minä osatan omat ja lapsen vaatteet ihan laidasta laitaan mistä vain. Omat vaatteeni saatan osataa ihan halpahallista, Primasta ja CM:stä tai sitten HM/Zara ja normaalisti töissä ollessa Stockalta/vast. kalliimmistakin paikoista, kun on kiire ja pitää saada päällepantavaa johonkin tärkeämpään työmenoon/vast. No nyt olen ä-lomalla eikä vaatteille ole tarvetta niin hiihdän vanhoissa verkkareissa ja t-paidoissa, rintsikatkin on äidin 20-v vanhat ja harmaiksi pinttyneet, kun rinnanpäät eivät muita (uudempia) kestä.
Eli älä välitä. "Rikkaatkin" käyvät halpahalleissa ostoksilla ja se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa.
Niin itslle, kuin muulle perheelle.
Käytän tarjoustaloa, säästöpörssiä, seppälää, sokos, kappahl, moda, vero moda, lindex jne.
Niin ja myös citymarket ja prisma.
tai käytän paikoin nettikauppoja.