Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on asua Lohjalla?

Vierailija
07.08.2011 |

Edullisempien hintojen vuoksi ollaan katseltu kotia Lohjan suunnalta. MIllaista siellä on asua? Hyvät koulut ja päiväkodit, muut palvelut? Meneekö työmatkaruuhkissa hermot? Itseä vähän epäilyttää se ajomatka pk-seudulle.

Vastauksista kiitollinen! :)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohjalla niissä ei ole samanlaisia keskinäisiä eroa kuin Helsingin sisällä. Helsingissä moni valitsee lapsille muun kuin lähikoulun ja moni jopa valitsee asuinalueen koulujen mukaan. Lohjalla ei tälläistä ilmiötä ole. Eli jos miettii Lohjalle muuttoa, ei tarvitse miettiä mikä koulu olisi parempi kuin toinen. Ehkä se mitä voisi koulujen osalta miettiä on minkälainen koulumatka lapselle tulee.

Vierailija
22/31 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vaikka opetusvirastosta.

eli mä soitan opetusvirastoon ja kysyn tilastoa hyvistä ja huonoista kouluista, niinkö se meni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mä soitan opetusvirastoon ja kysyn tilastoa hyvistä ja huonoista kouluista, niinkö se meni?

Eivätköhän osaa nopeasti sanoa mihin kouluun haluaisivat lapsensa ja laittaa mihin eivät. Tosin tässä täytyy huomioida vastaajan koulutus ja yhteiskunnallinen asema. Luultavasti saat erilaisen vastauksen nk. "sivistyssukuun" syntyneeltä korkeakoulutuksen saaneelta henkilöltä kuin maahanmuuttaneelta kouluttamattomalta henkilöltä.

Eli kysy stadilaisilta, heiltä saat nopeasti kuvaa. Tosin itähelsinkiläisillä voi olla erilaiset käsitykset kuin länsihelsinkiläillä...

Vierailija
24/31 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaipa jokainen osaa esimerkiksi laskea sen, että lakkautusuhan olevat, homeiset tai mamupainotteiset eivät niitä halutuimpia ole.

Vierailija
25/31 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman menneisyyteni takia :(. Niitä muuten on todella paljon Lohjalla. Todennäköisesti tykkäisin muuten paikasta..mutta nyt en muuttaisi sinne. Ja nuoriso tosiaan oireilee siellä pahasti, mutta missäpä ei oireilisi..

Vierailija
26/31 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseä kiinnostaa lähinnä vanhat puutalot, jotka ovat täällä likempänä helsinkiä meidän budjetin ulottumattomissa. eipä ne ilmaisia lohjallakaan ole, mutta olisi edes jotain tsäänssejä. lisäksi meille tärkeää on rauhallinen ympäristö, siis ei liikenteen melua.

osaisko joku kommentoida mm. näitä kohteita sijainnin/hinnan/minkä vaan suhteen:

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6844461

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6809979

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6868215

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6745665

itse olen tällä hetkellä lasten kanssa kotona, joten työmatkan murehtiminen ei ole ajankohtaista. kuitenkin työpaikkani pysyy 5km päässä ikeasta niin kauan kuin itse niin haluan. ja työni on sellainen, että voisin työllistyä lohjallakin. miehen duuni on sit asia erikseen, se tod. näk. ajelee joko leppävaaraan tai tapiolaan.

nytkään ei asuta helsingissä, vaan ihanalla rauhallisella alueella kohtuullisen matkan päässä. neliöt vaan alkaa tulla vastaan ja isompaan ei tältä alueelta ole varaa :(

kieltämättä mitkään narkki-juoppo-puistot ei houkuttele, eikä niitä tämän asuinpaikan likellä olekaan. sen sijaan tiedän, että niitä löytyy kyllä ihan espoosta ja helsingistäkin.

sos. kuvioista mietityttää just toi tutustuminenkin, se kun taitaa muutenkin olla okt-asujilla hankalampaa? en siis tiedä, mutta kuvittelisin, että näissä asunto oy:ssa helpommin tutustuu naapureihin ja nyt onkin ihan loistonaapurit.

ja kyllä niillä kouluilla on eroa, ainakin täällä pk-seudulla. en kyllä usko, että opetusvirastosta mitään listausta antavat, mutta muilta kyselemällähän se selviää. itse esim. voisin riemumielin laittaa lapseni tuohon lähikouluun alakouluun, mutta yläkoulun ja etenkin lukion kanssa onkin sit jo toinen juttu. tosin meillä ei olla vielä kouluiässä, mutta ajatus oliskin muuttaa (jos muuttaa) ennen koulun alkua tai jopa ennen eskaria.

Vierailija
27/31 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureihin tutustut varmasti parhaiten ensimmäisessä, eli Moisiolla sijaitsevassa talossa.

Toinen eli Anttilan kiinteistö sijaitsee suhteellisen vilkkaasti liikennöidyn kokoojakadun varrella. En tiedä onko tämä teille ongelma, mutta itselleni olisi. Tämä taloista on nyös eniten "keskustassa". On siis kivenheiton päässä ydinkeskustasta sieltä pois johtavan tien varrella. Itse pitäisin sijaintia mutenkin lapsiperheellisenä näin ollen huonoimpana.

Sama ongelma kuin Anttilassa sijaitsevassa talossa on ensimmäisessä Laakspohjan asunnossa. Anttilassa se tosin on pahempi. (Hassua muuten, että olen itse asunut melkein tuon talon naapurissa, ja kuvitellut asuvani Ventelässä enkä Laakspohjassa...)

Viimeisestä talosta ei ole paljoa sanottavaa. Ainakin se on rauhallisemmalla paikalla kuin mikään edellisistä.

Mielenkiintoisia taloja olet kyllä löytänyt.

Vierailija
28/31 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta noille white flightereille

khyyl mä laitan lapseni mielummin sata kertaa mielummin kouluun monenlaisten ihmisten kanssa

suomeksi teen itse päätöksen enkä kysele ahdasmielisiltä ja muodosta näkemystäni muiden mielipiteiden pohjalta.

Mut onnea teidän valinnoille, lapset kasvaa umpiahdasmielisessä, näennäissuvaitsevaisessa (lue rasistisessa) ilmapiirissä että hyvät arvot saa varmasti! Mitäs sitä muuta lapsilleen haluiskaan antaa ku tavaraa ja ylemmyydentuntoa muita kohtaan!

Onnea valitsemallanne tiellä:D

Vierailija
29/31 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätköhän osaa nopeasti sanoa mihin kouluun haluaisivat lapsensa ja laittaa mihin eivät. Tosin tässä täytyy huomioida vastaajan koulutus ja yhteiskunnallinen asema. Luultavasti saat erilaisen vastauksen nk. "sivistyssukuun" syntyneeltä korkeakoulutuksen saaneelta henkilöltä kuin maahanmuuttaneelta kouluttamattomalta henkilöltä.

Eli kysy stadilaisilta, heiltä saat nopeasti kuvaa. Tosin itähelsinkiläisillä voi olla erilaiset käsitykset kuin länsihelsinkiläillä...

mut sä et sit ookaan stadilainen? Vai tiedät muuten vaan asiasta?

Joku muukin näköjään kyseli...

ei tullu niitä koulujen nimiä kuitenkaan vaikka sulla piti olla tiedot hyvistä ja huonoista ja kerroit että oikein opetusvirastostakin saa tiedot! Ihan loistojuttu, olisko kuitenkin niin ettet ole itse käynykään yhdessäkään näistä sun "huonoista" kouluista?

ja jollain on siis se kristallipallo josta näkee homeen ja lakkautuksen ajankohdan ja mamujen määränkin! Vähän samanlaiselta toiminnalta kuulostaa kun stadin hoitopaikkasuunnittelupolitiikka...samat on oppikirjat joo ja pelko, se on se mikä hommaa ohjaa.

Vierailija
30/31 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

numerolle 27! :)

ja liikenteen melu on kyllä meille (etenkin mulle) ongelma. ollaan aiemmin asuttu töölössä todella meluisassa asunnossa ja sen jälkeen olen tullut autojen äänille melkein allergiseksi...

hintojen vertailu tuntuu hankalalta, noissakin esimerkeissä se kirjo tuntuu hurjalta. jos siis kyttää suhteessa neliöihin, kaikki talothan on suht samaa vuosikertaa mutta toki kunnossa ja tonteissa on varmasti eroja. yhteen noista taloista olen vähän jo ihastunut, täytyy varmaan käydä paikan päällä ihmettelemässä.

edelleenkin saa kommentoida puoleen jos toiseen :)

Vierailija
31/31 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan opetusviraston sivuilla. Ei tarvitse kristallipalloa. Ja mamujen määrän saa ihan tietää sillä, kun katsoo ketkä koulut saa positiivisen syrjinnän tukea.

Homeiset koulutkin on kyllä selvillä siellä virastossa.

Miten voi olla elämä vaikeaa joillakuilla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi