Kuuluuko kesäjuhliin laittaa hameen kanssa sukkahousut??
Esim kotona pidettäville syntymäpäiville, joihin tulossa noin 50 vierasta?
Etiketti hakusessa... =D
Kommentit (8)
Inhoan niitä!
Jos on kesäjuhlat tiedossa, hoidan kyllä sääret ja jalat siihen kuntoon, että voi olla ilman. Mikäs ihmeen etiketti se määrää käyttämään esim. häissä sukkahousuja :-D. En ole kuullutkaan!
Talvella en käytä niin lyhyitä hameita, ettei polvisukilla pärjäisi.
Kaverini kehui tuota suihketta myöskin, sitäkin voisi joskus kokeilla. Mutta: kuorittu ja sheivattu iho, kaunis rusketus, hoidetut jalat lakattuine varpaankynsineen kyllä riittää.
Sisällä kun sukkahousuttomuus johtaa helposti siihen että on paljain jaloin, mikä taas on ehkä vähän epäjuhlavan näköistä... Ei niin että sukkahousutkaan tietystikään mitenkään ihanat ilman kenkiä olisivat, mutta jotenkin vähän siistimpää.
Jos tätä ei ole kuullut, ei taida tuntea etikettiä kovinkaan hyvin. Käytännössähän tätä ei useinkaan enää noudateta, ja minulle se on ihan sama, mutta fakta on tämä kuitenkin. Ihan hyvä tietää näin kesähäitten edellä....
Perhejuhlissahan monet ovat ilman kenkiä, on musta hassua. Miehen suvun julissa hiippaillaan sukkasillaan, ja meillä lapsen nimiäsissä minulla ja kummitädillä oli juhlakengät, muilla sukat :O
Etiketin mukaan myös kesäjuhlissa naiselle sukkahousut tai vastaavat.
[
i]Sisällä kun sukkahousuttomuus johtaa helposti siihen että on paljain jaloin, mikä taas on ehkä vähän epäjuhlavan näköistä... Ei niin että sukkahousutkaan tietystikään mitenkään ihanat ilman kenkiä olisivat, mutta jotenkin vähän siistimpää.
[/quote]
Käytännössä voi joustaa. Riippuu niin kengistäkin, jotain umpinaisia nahkakenkiä ei juuri viitsi pitää ilman sukkaa. Ja tiestyti jalkojen ulkonäöstä :D
Esimerkiksi kirkossa (kesähäät, kaste tms.) täytyy aina etiketin mukaan olla sukkahousut. Kaikissa hienommissa juhlissa tulee olla. Mutta jos nuo juhlat ovat rennommat, kun pidetään kotona jne. ehkä istuskellaan puutarhassa? niin sukkahousut voi jättää pois. Nyrkkisääntö on se, että isohin ja virallisiin juhliin sekä kirkkoon aina sukkahousut. (tai polvisukat/ stay upit/ sukkanauhasukat, siis paljaat sääret eivät käy)
Ainakin Sokoksella on myytävänä "suihkutettavia sukkia" eli siis aerosolia, jolla saa suihkutettu jalat sen näköisiksi kuin niissä olisi sukkahousut.
Inhoan sukkahousuja/sukkia ja kokeilin, olin kyllä tyytyväinen