Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos melkein 2-vuotias hokee sanaa "vi**u" niin

Vierailija
06.08.2011 |

kenessä on syy?

Ei mua paljoa naurattais :/

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni 2v tai alle ei ymmärrä sanan VITTU merkitystä kuten ei muidenkaan kirosanojen tai voimasanojen merkitystä.

Tarkoitan, että pienelle lapselle se on sana, joka joko on hauskan kuuloinen suussa, toistaa kun on kuullut sen ymmärtämättä mitä se tarkoittaa eli että on ns. ruma sana.

tai sitten tietyssä tilanteessa "kuuluu" sanoa tietty sana.

Kuvitellaan tilanne, että äiti sanoo jossain tietyssä tilanteessa Vittu, esim kodin ulko-ovi reistailee ja äiti hermostuu ja saoo vittu ja vääntää avainta lukossa pari kertaa, tönäsee ovea ja sitten astutaan sisään.. lapsi matkii: näin toimitaan kun kotiovi avataan, siihen kuuluu leikkiavaimen vimmattua pyörittämistä, vittu-sana ja oven pukkaaminen lantiolla ja sitten astutaan sisään hymyillen.

Tämänkaltainen tilanne oli meillä, ei ulko-oveen liittyvä vaan erääseen tilanteeseen liittyvä joka minua rassasi ja hermostutti ja tokaisin aina siinä että vittu.

Lapsi alle 2 v oppi, että tässä yhteydessä kuuluu sanoa PITTU! mikä oli jonkun tanttaperseen mielestä pöyristyttävää.

Ja muuten: lapsen suun peseminen saippualla on väkivaltaa ja rangaistava teko. Eli hoitajat eivät uhkaile, eivätkä toteuta uhkailujaan, hoitolapsen suuta ei pestä saippualla vaikka se lapsi mitä sanoisi koska samasta asiasta vanhemmat saisi lastensuojelun asiakkuuden ja sakot sekä lapselle maksettavaa kivusta ja särystä.

Näin on tapahtunutkin, oikeus on puhunut; eräässä perheessä lapselle syötettiin pippuria koska oli oppinut kiroilemaan. Päiväkoti teki lastensuojelu- ja rikosilmoituksen lapse pahoinpiteyulystä, vanhemmat sai sakkoja ja joutuivat maksamaan oikeudenkäyntikulujen lisäksi lapselle kivusta ja särystä korvausta, ja tämä ei ole vitsi, tästä oli juttua jokunen aika sitten Hesarissa, tapaus sattui Kuopiossa.

Jos joku hoitotäti kohtelee vähänkin kyseenalaisesti omaa lastani, teen välittmästi ilmoituksen eteenpäin, koska jos oma lapseni sanoo PITTU tai jos minä tartun korvasti kiinni, annan luunapin tms., se on rikos. Samat kurinpidolliset jutut ovat silloin rikoksia myös alan ammattilaisten taholta.

Vierailija
42/45 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavaperheessä ei kiroilla. Lapset osaa silti. Miten ihmeessä?

Perheen äiti sanoo, etteihän hyväksy lainkaan lasten kiroilulua, koska heilläkään ei kiroilla. Mistä kummasta lapset ovat oppineet, miksi he kiroilevat koulussa ja muualla ja kotona vanhemmilleen, jos eivät kotona ole sitä kuulleet lainkaan?

Minä mietin, että ehkä lapset käy koulussa, kerhossa, harrastuksissa. Ehkä lapsilla on kavereita. Ehkä he kuuntelevat radiota ja telkkaria. Osaavat lukea. Ehkä he liikkuvat siellä, missä muitakin ihmisiä on.

Omituinen perhe.

Että eivät eläkään umpiossa, tynnyrissä, laput silmillä ja tulpat korvissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oppinut äidiltään "vitun" ja puistosta isommalta pojalta "voi saatana".

Vittua käyttää varsin suvereenisti, kun joku homma ei tahdo onnistua, mutisee vittua itsekseen kun äiti konsanaan. En nyt aivan päivittäin viljele kyseistä sanaa, mutta silloin kun se lipsahtaa, niin sitten lipsahtaa.

Puistossa taas n. 10-v. poika KERRAN puuskahti "voi saatana", silloin hoettiin "voi saatanaa" 10 min. ja vielä kerran muutaman päivän päästä.

Sen koomin saatanaa ei ole hoettu, mutta vittua, kuten aikaisemmin totesin, käyttää lapsi toisinaan kovin luontevasti sen enempää huomiota sille kaipaamatta. Kirosanat lapsen suusta olen jättänyt täysin noteeraamatta, korkeintaa kysynyt "ai tippuiko jotain".

Kannan siis täyden vastuun lapseni "vitusta", toivottavasti oppii käyttämään sitä varsin harkiten, ja miksei oppsisi, normaalilla älyllä varustettuna poikana. Jokainen joka ei ole kirosaanaa eläessään lausunut heittäkööt ensimmäiset kivet!

Vierailija
44/45 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hokee aika paljon kyseistä sanaa, tai itse asiassa se vain kuulostaa siltä.

Milloin yrittää sanoa istu ja milloin mitäkin.

Ei ole kotopuolessa kuullut kertaakaan v*ttu sanaa, eikä tietääkseni vielä mistään muualtakaan. Saman ikäinen lapsi kyseessä ja mua kyllä välillä huvittaa...

Vierailija
45/45 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En of DJ