Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos melkein 2-vuotias hokee sanaa "vi**u" niin

Vierailija
06.08.2011 |

kenessä on syy?

Ei mua paljoa naurattais :/

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaljaa kaupassa, ja mä en koskaan juo kaljaa. Kenen syy se oli? en tiedä.

Vierailija
2/45 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotonaan kuulee sitä sanaa ja paljon?

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää että on kerran kuullut niin toistelee sitä.

Vierailija
4/45 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli uskaltaisko olettaa että kotonaan kuulee sitä sanaa ja paljon?

-ap

vaikka se varmaan susta ehkä olisikin mukava skenaario. Kyllä 2-vuotias ymmärtää, jos joku sana on tuhma ja herättää huomiota ja hokee sitten sitä saadakseen huomiota.

Mulla on muuten 2 tuttavaperhettä, joissa ei pidättäydytä kiroilemasta lasten kuulleen, enkä ole koskaan kuullut heidän lastensa suusta yhtään kirosanaa.

Vierailija
5/45 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhea numero ja kielletään, niin sit ainakin hokee kahta kauheemmin.

Lapsi kun huomaa oppineensä tempun millä saa ihmisissä aikaan uusia reaktioita, ni se on siitä kivaa.

Ei mitään muuta mielestäni.

Vierailija
6/45 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin todellakin kotona viljellään vittua ahkerasti. Meillä mies päästi vittu-sanan, kun löi saman varpaansa kaksi kertaa päivän aikana. Ymmärrettävää, mutta ikävää, sillä vajaa kolmivuotias kuuli sen ja alkoi sanoa "voi vittu." Ei kuitenkaan noteerattu mitenkään, ei naurettu tai toruttu, mutta eipä olla vittua sen jälkeen sanottu, eikä ole taaperokaan.

Vierailija
7/45 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kyllä yhdestä kerrasta tartu. Meillä myös vahvasti siivottu kieltä. Kerran sitten pääsi prk ja ei lapsi sitä tunnistanut. Kielellisesti ihan lahjakas tyyppi heitti jonkun pörinän matkiakseen ja siihen se jäi. Mutta kyllä niitä pihalla ja hoidossa oppii. Aika vähän voi tehdä, kun paras kaveri laajentaa 2vuotiaan sanavarastoa.

Vierailija
8/45 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toistelee sanaa jatkuvasti, niin todellakin kotona viljellään vittua ahkerasti. Meillä mies päästi vittu-sanan, kun löi saman varpaansa kaksi kertaa päivän aikana. Ymmärrettävää, mutta ikävää, sillä vajaa kolmivuotias kuuli sen ja alkoi sanoa "voi vittu." Ei kuitenkaan noteerattu mitenkään, ei naurettu tai toruttu, mutta eipä olla vittua sen jälkeen sanottu, eikä ole taaperokaan.

ontuu, koska mun serkku näki parhaaksi pienenä tyttönä hokea vittua esim. kirkossa ja vastaavissa tilaisuuksissa, vaikka heillä kotona ei todellakaan kiroiltu.

Eiköhän lapsetkin ole tässä ihan yksilöitä, eivätkä kaikki välttämättä toimi kuten sinun lapsesi.

Vierailija
9/45 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan tiedä mistä on sen kuullut, ei takuulla kotona, jossa käytetään ihan muita kirosanoja. ;)

En edes tiedä mitä sillä tarkoittaa, viimeksi halusi jotain kyläpaikan ruokapöydästä osoittamalla sormella pöytään ja toistelemalla "v*ttu, v*ttu". Silloin oli naurussa pitelemistä, vaikka ollaan yritetty olla mokomaa sanaa noteeraamatta.

Nyt olen yrittänyt kääntää sanan "ketuksi" eli pojan sanoessa v*ttu, kysyn "ai kettu, sitäkö haluat" tms.

Vierailija
10/45 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaiseltaan kuultuaan yhden kirosanan, mitä välillä toistelee, vaikka kielletään. Pienillä on hyvä muisti, kyllä meidän 3 v muistaa vaikka vuoden takaisia asioita.

Vierailija
11/45 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuveli hoki alle 2-vuotiaana vittua, mutta tarkoitti sillä Maikki Harjanteen luomaa rakastettua hahmoa? Tarkoittiko sekin sitä, että vittua viljeltiin ja ankarasti?

Vierailija
12/45 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ontuu, koska mun serkku näki parhaaksi pienenä tyttönä hokea vittua esim. kirkossa ja vastaavissa tilaisuuksissa, vaikka heillä kotona ei todellakaan kiroiltu.

Eiköhän lapsetkin ole tässä ihan yksilöitä, eivätkä kaikki välttämättä toimi kuten sinun lapsesi.

TOTTAKAI heidän kotonaan on kiroiltu.

Vierailija
13/45 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuveli hoki alle 2-vuotiaana vittua, mutta tarkoitti sillä Maikki Harjanteen luomaa rakastettua hahmoa? Tarkoittiko sekin sitä, että vittua viljeltiin ja ankarasti?

Lapsi ei osaa vielä lausua, mikä sitten lieneekään tämän rakastetun hahmon nimi.

Vierailija
14/45 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusi vattuja tms. Mitä siellä ruokapöydällä oli. Ei 2 v. osaa vielä lausua sanoja täydellisesti.

Vierailija
15/45 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan sinisilmäistä :) TOTTAKAI heidän kotonaan on kiroiltu.

Sä siis tunnet nämä mun sukulaiset, ja osaat sen perusteella sanoa, että heillä on kiroiltu kotona? Hassua, kun mä oon tuntenut heidät koko elämäni, ja voisin mennä vaikka valalle, että ei ole kiroiltu. Mutta av-mamma TIETENKIN tietää paremmin ;)

Vierailija
16/45 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä siis tunnet nämä mun sukulaiset, ja osaat sen perusteella sanoa, että heillä on kiroiltu kotona? Hassua, kun mä oon tuntenut heidät koko elämäni, ja voisin mennä vaikka valalle, että ei ole kiroiltu. Mutta av-mamma TIETENKIN tietää paremmin ;)

Ihan tutkittu asia, että lapset oppivat kirosanat niiltä ihmisiltä, miltä oppivat lähes kaiken muunkin eli vanhemmiltaan.

Vierailija
17/45 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hidas vai yksinkertainen? Lapsi ei osaa vielä lausua, mikä sitten lieneekään tämän rakastetun hahmon nimi.

Mistähän ulkopuoliset ihmiset mahtoivat tietää, että tämä vittua hokeva pikkuveljeni ei suinkaan tarkoittanut naisen sukuelintä, vaan lastenkirjan henkilöä? Hänellä ei nimittäin ollut semmoista kylttiä kaulassa, jossa asia olisi selitetty.

Vierailija
18/45 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotonaan kuulee sitä sanaa ja paljon?

-ap

Tyttäremme pph-hoitokaveri hoki sitä sanaa jatkuvasti juuri 1,5-vuotiaana. Tytän sanavarastoon kuului sen lisäksi tutti, vaippa, kakka ja äiti. Vanhemmat olivat tosi noloina, mutta en kuitenkaan ajatellut että sitä kotona hoettaisiin.

Poikamme käytti sitä sanaa myös usein. Se tarkoitti vitskua, eli vitamiinia. Ei vaan osannut sanoa kunnolla.

Tyttäremme sanoi tänään useasti mul**u ja pi**u. Siis murkku ja hauskalta kuulostava sana jonka käyttö kiellettiin, joten sitä hoettiin. Emme ikinä käytä noita sanoja kotona.

Vierailija
19/45 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusi vattuja tms. Mitä siellä ruokapöydällä oli. Ei 2 v. osaa vielä lausua sanoja täydellisesti.

Vaikka nostettiin pöydän ääreen valitsemaan. :) Lausuu myöskin jo hyvin ikäisekseen. Ihan vieraillekin selvästi, myös v*tun. ;)

Ja siis minä olen myös sitä mieltä lapsi voi poimia jonkin sanan puheeseensa, vaikkei sitä jatkuvasti kuulisi. Tuo v*ttu on meillä luultavasti oikeasti jokin muu sana, joka on pojan mielessä muuntautunut tuoksi, kun ei tarkkaan muistanut. Saattaa kuitenkin muistaa monen kuukauden takaa jonkin sanan (mun mielestä) ihan yht'äkkiä (ehkä hänelle on tullut jokin mielleyhtymä ko. sanaan).

t. se v*ttua hokevan äiti

Vierailija
20/45 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vee tosiaan unohtaa pian nuo hokemansa sanat ja alkaa hokea jtn muuta.

Meillä saman ikäinen sanoi usein "voi paska". Se oli oikeastaan aika huvittavaa, en usko että oli kotona kuullut vaan jossain muualla, esim. bussissa tai telkussa. Meitä asia lähinnä nauratti.