Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisille lapsille oma facebook? Rehellisesti, ei sääntöjen mukaan... :)

Vierailija
06.08.2011 |

Meillä 11v kinuaa omaa, kun monilla kavereilla se jo on.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovimme että lapsi saa täytettyään 13v. Hyvin on toiminut. Jos on naamakirjassa ei saa pelata samana päivänä valitsee kumpiko. Hyvin on toiminut. Itse en nuoremmalle vielä tekisi hän on myös 11v.

Vierailija
2/23 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn katsomassa aina hänen asetuksensa. FB:hän toimii niin, että aina kun jotain uutta tulee, oletuksena on että kaikki näkevät kaiken. Säännöllisesti pitää käydä katsomassa että profiilin näkee vain kaverit. Aikaisemmin hän kävi Habbo hotellissa ja se oli ihan järkyttävä paikka! FB:ssä sentään voi kontrolloida, kuka lapsen kanssa voi keskustella. Iso osa luokkakaverieista on myös FB:ssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v saa. Ommat 11v ja 10v ja joskus ovat inisseet haluavansa (kun samankäiset serkut esim. on jo) mutta meillä mennään sääntöjen mukaan.

Vierailija
4/23 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä miksi ei voisi aikaisemmin päästää.

Tietää hyvin, että kaikki on maailmalle vapaata "riistaa" ja on tarkka itse siitä mitä laittaa sinne.

Seurailen, mutta en kauhean aktiivisesti, koska en ole yhtään huolissani.

Vierailija
5/23 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni pojalla on nyt 6-vuotiaana. Kirjoittelee siellä tädeilleen, kummeilleen ja naapureille.

Vierailija
6/23 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetukset laitoin itse ja ratsaan tilin miltei päivittäin tarkastaakseni ettei ole kukaan (poika tai kaverit) kirjoitelleet mitään asiattomuuksia.

Kerran pojan kaverit yrittivät nälviä jotakin poikani kuvista, silloin isommat pari vuotta vanhemmat - myös FB kaverina olevat - kummioppilaat koulusta puuttuivat peliin ja vihelsivät sen poikki. Oli tosi kiva huomata kuinka fiksusti he toimivat FBssä ja siitä olettaen myös koulussa ja naapurustossa.

Vierailija
7/23 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan mökillä viikonloppu, eli kaikille selvää että talo tyhjä jne. Se on niin helppo kertoa ja tuntuu viattomalta, ei lapsi tajua että kaveripiirissä sana kiertää ja jossakin on se pitäkyntinen tai vaan kiusantekoa haluava henkilö.

Vierailija
8/23 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se laillista on. Sen ikäinen usein jo kykenee hallitsemaan sosiaalisen median sääntöjä.

Kysymys ap:lle: minkä ikäisen antaisit ajaa mopolla kaupungilla? Entä autoa?

Vierailija
9/23 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelataan joitakin pelejä ennenkuin tulee tietty ikäraja täyteen.

En koe noiden ikärajojen rikkomista samanlaisina "rikoksina" kuin noita ajokorttiasioita, niitä meillä kyllä noudatetaan. Elokuvissa ei esim yksi "V###u" sana minusta tee koko elokuvaa kielletyksi.

kun se laillista on. Sen ikäinen usein jo kykenee hallitsemaan sosiaalisen median sääntöjä.

Kysymys ap:lle: minkä ikäisen antaisit ajaa mopolla kaupungilla? Entä autoa?

Vierailija
10/23 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on salasanansa ja käyn itse lähes päivittäin fb:ssä toisin kuin lapsi, joka lähinnä juttelee luokka- ja joukkuekavereidensa kanssa siellä.

Vierailija
11/23 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen kuulemma ihan kamala äiti lasten mukaan.

Vierailija
12/23 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin sitten. Koska 9-vuotiaat ja sitä nuoremmatkin osaavat jo jalon vittuilemisen taidon.

Vierailija
13/23 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni nimenä on James Bond tai jotain yhtä totta. Emme ota naamakirjaa kamalan vakavasti :-).

Vierailija
14/23 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan mökillä viikonloppu, eli kaikille selvää että talo tyhjä jne. Se on niin helppo kertoa ja tuntuu viattomalta, ei lapsi tajua että kaveripiirissä sana kiertää ja jossakin on se pitäkyntinen tai vaan kiusantekoa haluava henkilö.

niin roistot ryntää sinne!

Vierailija
15/23 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook on kaupallinen sovellus, ei siis mikään Suomen eduskunnan laatimilla säädöksillä toimiva juttu. Siellä voi laittaa ikärajaksi 13v ihan samoin kuin minä voin kieltää alle 5v ikäistä hyppimästä pihassani narua. Tosin jos se 5v hyppii, en voi sille mitään muuta kuin käskeä pois, sama Facebookissa.

Vierailija
16/23 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä FB on hyvä keksintö ulkomailla asuville, jotka voivat stä kautta pitää yhteyttä kotimaan ystäviin. Muuta järkeä en siinä näe.

Vierailija
17/23 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 v ja 17 v ihan ehdoton.

Vierailija
18/23 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sääntöjen mukaan liian nuorien liittyä, vaihdatteko lapsen syntymäajan profiilitiedoissa kun vaadittu ikä on saavutettu? Miksi opetatte lapsianne antamaan valheellista tietoa?

Vierailija
19/23 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntymäajallaan. En muuten ole minäkään :-). Se ei ole viranomaissivusto, jossa pitää puhua totta. Ja kyllä, olen opettanut lapsille, että netissä ei kannata kovin todenperäisiä tietoja itsestään antaa sivuilla, joissa ei ole vahvaa tunnistautumista.

Vierailija
20/23 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin puolet luokkakavereista oli silloin. Ja poikkeusluvalla sai valehdella, enpä tiedä mahtaako kellään tulla tuollaisesta tapa. Ja meillä suurin syy päästä koko Facebookiin oli ne pelit, joita ei muualla ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän