Mitkä hajut/ruot alkoivat yököttää alkuraskaudessa??
Oletan että oon raskaana..en tosin testiä tehny vielä ..mutta rupesin vaan ihmetteleen kun yököttää yhtäkkiä pelkkä ajatuskin kananmunista..varsinkin keitetyistä--YÖK!! ennen ne oli suurta herkkua...
mut kertokaa omia kokemuksia..!!!
Kommentit (23)
Mauista näiden lisäksi juusto ja einekset.
just ennen raskautta ja sit en pystynytkään syömään niitä ruokia. Sen sijaan piti saada vehnää ja lisäaineita kaikissa muodoissa.
Piti oikeasti pahimmillaan mennä puolijuoksua vihannesosaston läpi kaupassa kun se pelkkä ajatuskin sai oksun suuhun. Haju joka normaalisti on tosi mieto oli mun mielestä todella voimakas. Munakoiso yököttää vieläkin vaikka tästä jo viisi vuotta.
Meidän autossa silloin haisi ratti ed. omistajan partavedeltä ja aina kun sillä ajoi, haju tarttui käsiin ja kuvotti! Niinpä ajelin hanskat kädessä, kesälläkin...
oho ei toiminu..mut sis noi pierunhajut...:D
syömisestä teki pahaa enkä voinut sietää edes sitä lohen oranssia väriä, vaan oli pakko kiertää ruokakauppojen kalamestat kaukaa :/
Nyt ei-raskaana tuo jo naurattaa, mutta silloin se oli totisinta totta!
Mutta ylipäänsä lähes haju kuin haju kuvottaa. Pesuaineet, saippuat, tietyt mausteet (curry, kaneli, inkivääri), rasvan haju. Näissä kaikissa ruuissa myös maku on kuvottava, jos nyt olen jotain näistä sattumalta suuhuni tunkenut oksentamatta.
Muita makuja, joita en voi sietää, on kaikki maitotuotteet.
En pystynyt syömään mitään lämmintä ruokaa n. 1,5 kuukauteen ja kun mies lämmitti nakkeja niin minun piti mennä makuuhuoneeseen ja laittaa ovi kiinni niin kauan kun se söi ne. Arvatkaa vaan laitettiinko meillä lämmintä ruokaa, ei. Mies lämmitti itselleen valmisruokia ja silloinkin siis piti mennä toiseen huoneeseen.
Lisäksi kahvi, colajuomat, oikeastaan kaikki rasvainen ja epäterveellinen. Alkoi tekemään kaikkea raikasta mieli, kuten hedelmiä ja tuoremehua.
ja voi sitä onnea, kun oltiin juuri pahimmat oksuviikot Islannissa, jossa suihkussakin haisee kananmunalle...
normaalisti hyvänä pitämäni tuoreiden leivonnaisten tuoksu muuttui kolkoksi, pahaksi hajuksi, molemmissa raskauksissani
mansikan haju, mikä myös oli yleensä hyvä tuoksu..
ja miehen tapa jättää mukiin kahvia ärsytti, se jäähtyneen maitokahvin haju oli todella kammottava vaikka kahvin tuoksu ei muuten pahaa tehnytkään
Weetabix, omenamehu, oliiviöljy ja pesto. Normaalisti siis ei. Himotti perunajauho.
Kahvi, Oltermanni- juusto, TaikaRuis- leipä, ja saatto olla vielä joku muukin. Ja siis ei mitkään muut juustot tai leivät ällöttäny, mut noi ällötti. :D
Huono olo tässä ja ensimmäisessä raskaudessa 24/7 en voi edes ajatella syöväni mitään lämmintä ruokaa. Aamupala koostuu nykyää omenoista ja mehusta. Ruisleipä menee alas,samoin vihannekset ja hedelmät. Vaalealeipä ei eikä limut ainoastaan kivennäisvedet. Toki parempi näin,mutta kyllä nälkä on,mutta ei vaan voi syödä mitään :|
Tuo perunajauho oli paras juttu! Hyh !
En sit varmaan ollut raskaana, mutta jostain nuo natiaiset on meille tullu :D
mutta töissä on 2 entistä kahvikissaa "narahtanut" juuri tuosta, ettei kahvi enää maistunut tauoilla. Ts. osattiin epäillä raskausuutista ihan pian, mikä sitten tulikin..