Onko normaalia että serkut seurustelevat keskenään?
Lain mukaan homma on ok mutta mua arveluttaa silti. Kyseessä kaksi mun serkkua, jotka ovat olleet hyviä ystäviä jo lapsista. Ja nyt sitten kuulemma ihastuneet (rakastuneet?) toisiinsa. Vähän kyllä kinkyä sanon minä
Kommentit (19)
siksi tänne otettiin ulkomaalaisia jotta saadaan verta vähän sekoitettua, mutta nyt kyl niitä on pukkasen liikaa, ulkomaalaisia siis... outoa, että nykyäänkin vielä noin tapahtuu.. siksi tulee vammaisia lapsia.. voisisvat ihmiset ajatella vähän paremmin..
Serkukset ovat sukua keskenään, se on mielestäni selvää sukurutsaa, joten pitäisi tuohon puuttua jo lailla.
Itse en ainakaan voisi olla parisuhteessa serkkuni kanssa. Suurin salaisuuteni on se, että yksi serkkuni jonka olen tavannut vain pari kertaa aikuisiällä, on tosi kuuma ja seksikäs. Pelkkä ajatuskin tuntuu niin nololta etten tule kertomaan sitä ikinä kellekään! :D
Minunkin isäni 1. vaimo oli hänen serkkunsa.
Itse olen aina ollut läheinen isän suvun serkkujen kanssa, osa on melkein kuin sisaria minulle. Äidin puolen suku taas on kovin etäinen, en voi sanoa edes tuntevani niitä serkkujani, kun asuvat kaukana eikä olla ikinä oltu missään tekemissä kuin ehkä kerran vuodessa-kahdessa nähty jossain sukujuhlissa. Mutta silti olen aina ajatellut heitä sukulaisina, joten en varmasti edes pystyisi ihastumaan heihin.
Vielä oudompaa että ihastuu sellaiseen, kenen kanssa on ollut ystävä jo lapsesta! Eikö siihen ole tullut jo sellainen perheside, ettei pystyisi edes näkemään toista "miehenä" tai "naisena" vaan se on aina vaan se lapsuudenystävä ja serkku.
Muutenkin todella hämärää tuollainen sukulaisten touhu.. En edes ymmärrä miten serkusten välinen avioliitto voi olla laillista, minusta serkukset ovat kuitenkin todella läheistä sukua. Ajatella jos oma lapsi alkaisi yhteen veljeni/siskoni lapsen kanssa!!
Jos tuota jatkuisi kovin monessa polvessa, niin alkaisi varmaan jotkut tietyt piirteet korostua ja tautiperimä muodostua aika spesiaaliksi.
Mutta onhan se toki söpöä, että pariskunta voi sanoa, että heillä on yhteiset isovanhemmat. Sitähän voi sitten hehkuttaa koulussakin ja sukujoulut ovat helppoja.
Antaa kaikkien kukkien kukkia :)
Minä ja tämän "parisuhteen" naispuoli ollaan samaa vuosikertaa, ja siksi todella läheisiä. Tämä parisuhteen mies on vuoden meitä nuorempi ja vanhimman tätini nuorin poika. Kyseessä on siis äidin puolen sukulaiset, joita onkin paljon kun äidillä on kuusi sisarusta :-)
ja itseasiassa ovat todella yleisia monissa kulttuureissa. Tietenkin resessiivisien perinnollisten tautien kannalta mahdollisille syntyville lapsille huonompi homma, mutta that's it.
Mulla ainakin on niin läheiset suhteet serkkuihini että tuntuisi samalta kuin aloittaa suhde veljensä kanssa. Siis eikö nyt maailmasta ketään muuta parisuhteeseen löytynyt???
mutta mun setä (isäni nuorin veli) on ollu naimisissa serkkunsa kanssa jo iät ja ajat ja lapset on kaikki ihan normaaleja. Ei sitä kukaan meidän suvussa enää ajattele edes.
Ällöä, mutta laillista. Jostain syystä vanhemmat ei hyväksyneet tätä ollenkaan, vaikka koko lapsuuden ajan oli hokeneet, että miten kiva on olla yhdessä.
mutta jotenkin... en edes tiedä miksi, niihin on sellainen 'esto' ettei ole kyllä kiinnostanut murrosiän kiimaisimpina vuosina parhaimmankaan näköinen serkku. Olen ihmetellytkin, että mistä se esto tulee, kun en todella tunne edes kaikkia...
Mun tädin perheessä lapset meni naimisiin keskenään
Ällöä, mutta laillista. Jostain syystä vanhemmat ei hyväksyneet tätä ollenkaan, vaikka koko lapsuuden ajan oli hokeneet, että miten kiva on olla yhdessä.
Siis sisarukset meni naimisiin? En usko hetkeäkään. Ehkä siinä tapauksessa jos toinen lapsi oli isän entisestä liitosta ja toinen lapsi äidin entisestä liitosta, eivätkä siis keskenään mitään verisukua....
ja joskus todella hämmästyin, kun luin että näyttelijä Oskari Katajisto on ollut naimisissa serkkunsa kanssa ja heillä on tytär. Tämä oli ensimmäinen kerta, Kun kuulin suomalaisen olevan naimisissa serkkunsa kanssa....
jotka keskenään naimisissa. Itse en menisi serkun kanssa naimisiin koska se vain tuntuu jotenkin sairaalta sukulaisen ollessa kyse. Siitä huolimatta että minulla serkkuja joita en ole koskaan edes tavannut ja osan vain kerran tai kaksi nähnyt.
Mun tädin perheessä lapset meni naimisiin keskenään
Ällöä, mutta laillista. Jostain syystä vanhemmat ei hyväksyneet tätä ollenkaan, vaikka koko lapsuuden ajan oli hokeneet, että miten kiva on olla yhdessä.Siis sisarukset meni naimisiin? En usko hetkeäkään. Ehkä siinä tapauksessa jos toinen lapsi oli isän entisestä liitosta ja toinen lapsi äidin entisestä liitosta, eivätkä siis keskenään mitään verisukua....
mutta tosiaan melkoisen huonoa geeniperimän kannalta. Meillähän on Suomessa tällaisia alueita joissa tämäntyyppinen "sisäsiittoisuus" on yleisempää kuin muualla ja se näkyy alueen geeniperimässä ja esim tiettyjen perinnöllisten tautien yleisyytenä.