Sitkeä HIIVA ajaa hulluuden partaalle..
Vahvojen antibioottien seurauksena sain hiivan, jonka aikaisemmin olen elämäni aikana saanut vain muutaman kerran. Olen todella PELOISSANI, sillä näin pahaksi tää ei oo koskaan menny...
Oireet alkoivat maanantaina, jolloin hain apteekista resepti vapaan hiivalääkkeen. Ei auttanut.
Keskiviikkona menin lääkäriin ja sain reseptillä DIFLUCAN 150mg, joka ei vienyt kutinaa, polttelua ja kirvelyä pois. Itkin tuskissani.
Tänään (perjantaina) menin jälleen lääkäriin, jolloin tehtiin sisätutkimus. Itkin koko tutkimuksen ajan, kipu oli jotain uskomatonta. Lääkäri kertoi, että hiiva on todella paha ja limakalvoni hyvin ohuet ja veriset (jonka toki tiesin jo entuudestaan)
Nyt sain VIIKON mittaisen kuurin, joka päivä 100mg FLUCONAZOL HELAX nimistä lääkettä. Jos tämä ei auta, reseptillä on vielä toinen viikko varmuuden vuoksi. Lääkäri kertoi, että yleensä lääkkeen saa ottaa 1/viikko, mutta koska tämä on niin pahaksi mennyt, niin tehdään poikkeus.
Onko muilla hiiva päässyt näin pahaksi? Ovatko kyseiset lääkkeet auttaneet teillä?
- N 88
Kommentit (25)
N88, aika vanha mummo kirjoittelee palstalle...
En voi edes kuvitella, että noin vaikea sairaus voi olla olemassa. Antibiootteja määrätään nykyään harvoin, mutta kun määrätään lääkäri suosittelee samalla maitohappobakteereja.
Itse en syö sokeria ja vaaleaa leipää tai pullaa. Toivon että ruokavalioni pitää minut turvassa.
Intiimialueiden pesussa riittää usein pelkkä lämmin vesi. Itse lutraan vedellä, joka vessakäynnillä. Toki suihkussa sitten mieto pesuneste.
Jos vessassa käydessä kirvelee niin kannattaa ottaa käsisuihku avuksi ja laskea varovasti lämmintä vettä samalla alapäähän niin helpottaa kirvelyä.
Ainiin ja edelliseen vielä lisäksi että muista käyttää puuvilla vaatteita. Keinokuidut on omiaan ettei paikat pääse hengittämään ja muhii jolloin ongelmia syntyy. Monet alkkarit on nykyään synteettistä materiaalia. Ja ehdottomasti alko pois jos ei jo ole tehtynä.