Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten pukeutua kansainväliseen tieteelliseen konfrenssiin?

Vierailija
05.08.2011 |

Ala humanistisyhteiskuntatieteellinen. Yleensä mä olen pukeutunut vanhoihin farkkuihin ja villapaitaan/neuleeseen, ja vaikutankin sitten varsin nuutuneelta ja nukkavierulta. Lisäksi kaikki neuleet jotenkin lysähtävät mun päälläni ja näyttävät tosi ryhdittömiltä. TOkihan mun erinomainen pätevyyteni puhuu puolestaan ja riittää mihin tahansa, mutta olisi se ehkä hyvä olla edustavan näköinenkin.

TOdettakoon että yleisen nukkavieruuden lisäksi mä olen hieman ylipainoinen ja vaikka kampaisin tai leikkauttaisin tukkani miten, jonkun ajan päästä se kuitenkin hapsottaa hölmösti.

mitä mun pitäis tehdä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta uudet farkut ja vaikka tyylikäs kietaisupaita, plus laita jalkaan jotkut asennetta huokuvat kengät. Jos olosi on nukkavieru, lähetät kyllä sellaisen viestin kaikille tapaamillesi ihmisille. Jos olosi on skarppi ja ryhdikäs, on viestisikin erilainen.

Mitä tarkoitat sillä, että tukkasi hapsottaa hölmösti? Onko sulla vääränlaiset käsittelyaineet, vai liian pitkä ylläpitosiistimisten väli?

Vierailija
2/27 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suorat housut ja kauluspaidan ja sen päälle jakku tai siisti neule.

Tai ihan jakkupuku, housuilla tai hameella.

Tai suorat housut, t-paita ja jakku päälle.

Tai hame ja kauluspaita tai t-paita/toppi ja siihen päälle sopiva ohut neuletakki.

Housujen kanssa siistit kävelykengät, joissa hieman korkoa. Hameen kanssa avokkaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-paita

#4 jatkaa

Vierailija
4/27 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta uudet farkut ja vaikka tyylikäs kietaisupaita, plus laita jalkaan jotkut asennetta huokuvat kengät. Jos olosi on nukkavieru, lähetät kyllä sellaisen viestin kaikille tapaamillesi ihmisille. Jos olosi on skarppi ja ryhdikäs, on viestisikin erilainen.

olet varmasti oikeassa. Jos tuntisin oloni tyylikkääksi, lähettäisi nvarmasti itsevarmempa viestiäkin. En vaan tunne. Ja peiliin vilkaisu kertoo ainatotuuden. Ne paidat muuttuvat kaikki ryhdittömiksi plösöiksi mun päälläni. Tai jos uskallat väittää toisin, olisitko niin kiltti ja kertoisit, että mistä löydän sen paidan joka ei niin tee ja mitä sen ominaisuudet ovat. Kaupoissa juoksentelu ja sovittelu on turhauttavaa ja nöyryyttävää kun mikä hyvänsä henkarilla hyvältäkin näyttävä vaate on mun päälläni nukkavieru...

Mitä tarkoitat sillä, että tukkasi hapsottaa hölmösti? Onko sulla vääränlaiset käsittelyaineet, vai liian pitkä ylläpitosiistimisten väli?

Ei aavistustakaan, missä vika. Oon koittanut erilaisia aineita ja kampauksia, mutta aina se kuitenkin hapsottaa. Siis kampauksesta irtoaa "hapsuja", jotka sitten roikkuu naaman sivuilla ja niskassa tai törröttää päälaella epäsiististi johonkin suuntaan. Ja se muu taas valuu ja roikkuu littanana päätä myöten, tekee sille mitä hyvänsä. Vaikka kävisin kampaajalla, se tekee näin viimeistään illalla.

Vierailija
5/27 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

fyysikkojen konferensseissa, eikä kyllä pukeutuminen ole siellä mikään ykköstopikki.

Niin että itse varmaan tiedät parhaiten, mikä teillä on pukukoodina.

Vierailija
6/27 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

navettatakki tyylistä se peittää liiat muhkurat.

Marimekosta Suomi Tunnetan ! Hurraa!

Vierailija
7/27 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika reilun kokoinen (46-48) ja olen löytänyt kohtuuhintaisia, istuvia ja tyylikkäitä vaatteita, kun vain pitää silmät auki ja tietää, mitkä mallit sopivat omalle kropalle. Mm. Sokokselta on löytynyt Aventura-mallisto, jossa on isompia kokoja ja vaatteissa on jotain jujua. Lindexiltä ja KappAhlista ei tällä hetkellä meinaa löytää kuin kamalia nukkavieruja rättejä isompikokoiselle naiselle, en todellakaan laita mitään kuminauhavyötäröllisiä farkkuja tai säkkimäisiä, riippuvia, muodottomia paitoja päälleni.

Tukkasi taitaa kuulostaa samanlaiselta kuin minun lettini. Ei auta vaikka suihkuttaisi koko pullon hiuslakkaa, hiukset elävät omaa elämäänsä. Pelastukseni on HIUSPUUTERI, jolla saa ihanan runsaan tukan, sopivan seksikkäästi pörhölleen ja sellaista käsiteltävää rakennetta hiuksiin. Suosittelen kokeilemaan.

Vierailija
8/27 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskuntatieteellisista konferensseista. :-) Itse olen pukeutunut yleensa jakkupukuun oman paperini esittelya varten. Jos olet vaan yleison joukossa, lienee aika sama miten pukeudut.

Vierailija
9/27 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut, T-paita ja pikkutakki? Sandaalit. Farkut, V-aukkoinen neule, ei T- tai kauluspaitoja alle. Farkut ja miesten paita, huivi?

Kuvittelen, että tunnet olosi mukavammaksi housuissa, joten älä laita mekkoa tai jakkupukua, ellei se ole sulle luontevaa.

Varsinkin jos konferenssi on lämpimässä maassa, sisällä voi olla ilmastoinnin takia todella kylmä. Ota laukkuun joku shaali tai villatakki, johon voit kietoutua. Päteväkin tietäjä näyttää hassulta kun se tärisee kylmästä :)

Älä lysähdä, vaan ajattele itsesi suoraksi: selkä suoraksi, pallea rinnan alle, olkapäät alas, päälaki kohti kattoa (ei leuka), älä laahaa jalkojasi kun kävelet.

Vierailija
10/27 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan meillä yhteiskuntatieteissä ei ole väliä miten pukeutuu, vaikka esittäisi paperinkin. Jos on illanvietto ja/tai kaupungin vastaanotto, niin sinne laittaisin hienompaa päälle. Itse konferenssissa riittää kunhan on siisti. Itse olen ollut farkuissa, kauluspaidassa ja maihinnousukengissä.

Vierailija
11/27 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkityylisi käy hyvin! Hauskaa kongressimatkaa!

Vierailija
12/27 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkapa Unikko-mekko?

Vierailija
13/27 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erityisen kiitollinen siitä aventura-neuvosta ja muutamista kirjoituksista noin nro 10 tienoilla. Muitakin merkkejä ja kauppoja vastaanotetaan.

Tiedän kyllä pukukoodin: se on laidasta laitaan. Näissä käy väkeä jakkupuvuissa ja farkuissa ja kaikessa siltä väliltä. Minä olen sieltä nukkavieruimmasta päästä, mutta on siellä muitakin vastaavia tapauksia. TÄhän asti se on ollut ok, mutta enää en haluaisi sitä. Ja tietenkään pukeutuminen ei ole ykköspointti, mutta alan kokea, että omalla kohdallani se olisi ns. kehittämisenkohde. SIlloin kun olin nuori ja hoikka, oli ok näyttää nukkavierulta, mutta tällä -vaikka vielä ihan siedettävällä - pyöreydellä enää ei. Koen itseasiassa näyttäväni vähän säälittävältä. Enkä halua näyttää säälittävältä siitä huolimatta, että paperini ovat taatusti erittäin päteviä.

Lisäksi mä haluan matkusta käsimatkatavaroilla, joten mä mielelläni en ota kovin monia eri vaatteita paperin pitoa, yleisössä istumista ja vastaanottoja varten, vaan suurinpiirtein samalla kostyyymillä pitäisi selvitä koko lystistä.

Muutunko mä ihan tädiksi, jos vedän päälleni jonkun jakkupuvun? Toisaalta tätikin alkaa olla parempi kuin tämä nykyinen.

Ja kuten sanottu, olen ollut kampaajalla saamassa neuvoja, useampaankin otteeseen, mutta tämä tukka on yhtä karmea silti. Ehkä mun pitäiskin ajaa se kokonaan pois?

Mun vartalon ongelma on että a) sitä on ehkä noin 7 kiloa liikaa b) se on x-malinen mutta c) mun hartiat on pyöreää pullonkaulamallia, mikä saa kaikki yläosat näyttämään ryhdittömiltä. Keinoja tämän hoitamiseen?

Vierailija
14/27 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutunko mä ihan tädiksi, jos vedän päälleni jonkun jakkupuvun? Toisaalta tätikin alkaa olla parempi kuin tämä nykyinen.

Ja kuten sanottu, olen ollut kampaajalla saamassa neuvoja, useampaankin otteeseen, mutta tämä tukka on yhtä karmea silti. Ehkä mun pitäiskin ajaa se kokonaan pois?

Mun vartalon ongelma on että a) sitä on ehkä noin 7 kiloa liikaa b) se on x-malinen mutta c) mun hartiat on pyöreää pullonkaulamallia, mikä saa kaikki yläosat näyttämään ryhdittömiltä. Keinoja tämän hoitamiseen?

Linjakas jakku saa hartiasi näyttämään ryhdikkäämmiltä.

Kannattaa satsata laatuun ja ajattomuuteen.

Vierailija
15/27 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisit saada kivoja vinkkejä ja ehdotuksia tyyliisi. Ainakin Stockalla ja Sokoksella on tällianen palvelu.

Vierailija
16/27 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaapa aika jollekin tavaratalon pukeutumisneuvojalle voisit saada kivoja vinkkejä ja ehdotuksia tyyliisi. Ainakin Stockalla ja Sokoksella on tällianen palvelu.

Sun tekstistä huokuu epävarmuus oman ulkonäön suhteen. Ei vaatteilla voi tietenkään koko elämää muuttaa, mutta kyllä omalle vartalotyypille sopivat ja sen parhaita kohtia oikein korostavat vaatteet tekevät oloa itsevarmemmaksi.

Vierailija
17/27 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten muistat myös hankkia sellaisia vaatteita, jotka tuntuvat omilta, joissa viihdyt. Jos tykkäät käyttää neuleita, niin laadukas neule, jossa ihan pienet olkatoppaukset. Sellainen koru/korut, joita kannat mielelläsi.

Mutta on tuolle tukallekin tehtävä jotain, se jos jokin saa sinut hompsuisen näköiseksi! Oletko oikeasti vakavasti kertonut kampaajallesi ongelmasta? Vaihda kampaajaa, jos nykyinen ei osaa auttaa! Ja myös minä suosittelen hiuspuuteria, se antaa hiuksille rakennetta ja ryhdikkyttä.

Vierailija
18/27 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kansainvälisiin lääketie. kongresseihin

Musta tai harmaa jakkupuku (housut tai hame; hame varmempi valinta konservatiivisissa piireissä), jakun alle kauluspaita tai T-paita. Saappaat tai avokkaat, mielellään korkoa jonkin verran (lue ed. konservatiiviset piirit)

Yleensä noin eka päivänä. Tokana tilanteen mukaan voi olla neule/kauluspaita ja hame, neule/kauluspaita ja housut tai hillitty mekko tms.

Vierailija
19/27 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätin yhteydenottopyynnön pukeutumisneuvojalle. Toivottavasti vaan ehtii ennen seuraavaa matkaa.

Tukalle ei nyt ehdi tähän hätään tehdä mitään.

Vierailija
20/27 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on tärkeää, etten ylipukeudu ja rupea tuntemaan oloani itselleni vieraaksi, vaikka hyvä onkin näyttää hieman arkista paremmalta. Mutta kengät, joissa on riittävästi asennetta, auttavat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi