Mikä on opettajan virka-aika?
Kommentit (5)
Ei ole virka-aikaa
Vittuako noi vääntää tuolla toisessa ketjussa jostain virka-ajasta!!!
En tiedä, mitä "toista ketjua" tarkoitat, mutta opettajien palkanmaksuperusteena on OPETUSTUNNIT. Niiden lisäksi OVES:ssa on muita tunteja, mutta mitään kellonaikaa ei opettajien työajalle ole määritelty. Käytännössä kai ala-asteen luokanopettajat tekevät tuntinsa pääsääntöisesti aamupäivällä, kansalais- ja musiikkiopistojen ja muiden sellaisten opettajat enimmäkseen iltaisin.
eli minut saa kiinni "virka-aikaan". t. yksi ope
näin on esim. mun rehtori sanonut. Koska koulupäivä yleensä kuitenkin alkaa n. klo 8 (vaikkei open omat tunnit silloin vielä alkaisikaan), oon aina jotenkin mieltänyt omaksi virka-ajakseni 8-16. Tuon ajan olen oikeastaan aina koululla, sillä en tee kotona töitä lainkaan ja lukion opena sekä tunteja että muuta työtä riittää...
Jos viittaat tuohon saako opettajalle soittaa -keskusteluun, niin tosiaan 8-16 välillä hoidan opiskelijoiden asioita, pidän yhteyttä huoltajiin ja vastaan viesteihin. Neljän jälkeen en enää esim. Wilma-viestejä lue lainkaan, ne voivat odottaa seuraavaan päivään.
Ei ole virka-aikaa
Vittuako noi vääntää tuolla toisessa ketjussa jostain virka-ajasta!!!
muunkin ammattiryhmän kuvitellaan täällä yleisesti noudattavan virka-aikaa, vaikkei niillä aloilla ole ikinä virkoja nähtykään.