Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tradenomit hoi!!

Vierailija
04.08.2011 |

olen lähdössä opiskelemaan tradenomiksi, kiinnostaisi kuulla kokemuksia onko teille löytynyt hyvin töitä ja millaisissa hommissa olette, palkkausta ym.. Kiitos! :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta harkitsemassa tradenomiksi opiskelua, mutta työllisyys mietityttää. Olisiko KTM tai vastaava kuitenkin varmempi ratkaisu?

Vierailija
2/16 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun noita tradenomeja pukkaa vähän eri aloilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä juuri niistä tulee tradenomeja joilla rahkeet eivät riitä KTM:ksi tai muuhun yliopistoon.

Vierailija
4/16 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä sain jo ennen valmistumista, toimin sijoitusneuvojana.

Vierailija
5/16 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lähdössä opiskelemaan tradenomiksi, kiinnostaisi kuulla kokemuksia onko teille löytynyt hyvin töitä ja millaisissa hommissa olette, palkkausta ym.. Kiitos! :)

Tosi vaikeaa sanoa. Riippuu alasta, työkokemuksesta jne.

Todennäköisesti pääset hyvin töihin, jos teet töitä opiskelujen ohessa, hankit hyvän harjoittelupaikan jne.

Vierailija
6/16 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHan hyvin on työnantajat arvostaneet koulutusta. MOnenlaisissa hommissa ehtinyt olla. Toimin palveluesimiehenä, palkka 2000e

Vierailija
7/16 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkka 5400 ja nimike talouspäällikkö

Vierailija
8/16 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä on "iso liuta" tradenomeja kirjanpitäjinä ja laskunkäsittelijöinä.

Vastavalmistuneilla aloituspalkka on 1900 e/kk. Suurin osa meillä alle 5 vuoden työkokemuksen omaavia, koska ovat halpoja työntekijöitä. Eli jos joku lähtee pois, tilalle otetaan halpuuden vuoksi vastavalmistunut. On meillä muutama "vanha pieru merkonomikin" kirjanpitäjinä. Työkokemusta heillä noin 30 vuotta ja palkka noin 3000 e/kk eli pikku hiljaa on indeksikorotukset nostaneet palkkaa eivät siis ole saaneet mitään ylimääräisiä palkankorotuksia.

Vierailija
9/16 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työharjoittelusta suoraan töihin, ensin loppujen opiskelujen ohessa, valmistuttuani täyspäiväisesti. Neljä vuotta olin ko. työpaikassa ja nyt viisi vuotta ollut toisessa. Palkka on tällä hetkellä 2820 + puhelinetu. Saisi se enemmänkin olla, mutta työkuormaan nähden tämäkin on varsin mukava.

Vierailija
10/16 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä juuri niistä tulee tradenomeja joilla rahkeet eivät riitä KTM:ksi tai muuhun yliopistoon.

eikös se ole vaan hyvä, niin kaltaisesi idiootit voivat nauttia ylemmyydentunteesta ollesaan ilmeisesti jotain niin perkeleen hienoa kuin KTM tai jonkun muun yliopistotutkinnon suorittaneita. Jos kaikki haluaisivat/pääsisivät yliopistoon, hukkuisit sinäkin siihen massaan kuin paska veteen.

Vierailija
11/16 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos suinkin voit vaikuttaa, hakeudu taloushallinon puolelle, siellä töitä riittää. Muuten alkaa olla niin, että tradenomista on tullut yo-merkonomi. Toimistoalan töiden tulevaisuuden näkymät erittäin heikot ja heikkenevät kokoajan. Tilanne voi työllistymisen kannalta olla parempi kehä kolmosen eteläpuolella, mutta yleensä ottaen en ko koulutusta hakijoillemme suosittele.

Vierailija
12/16 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMKissä työskentelevänä olen kyllä ihmeissäni tuosta työkkärin tädin lausunnosta. :O

Meiltä ainakin valmistuu suoraan työelämään tradenomeja. Eli tosi monella on työpaikka valmiina jo valmistuessaan. Useat onnistuvat harjoittelupaikan valinnassa niin hyvin, että saavat samalla myös töitä. Tietenkin joukkoon mahtuu myös niitä onnettomia, jotka eivät löydä edes harjoittelupaikkaa. Aloitekyky on siis kaiken a ja o työelämään pyrittäessä...

Vierailija
13/16 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jatkossa ei ole töitä tradenomeille? Vai töitä on pilvin pimein taloushallinnon ihmisille?

jos suinkin voit vaikuttaa, hakeudu taloushallinon puolelle, siellä töitä riittää. Muuten alkaa olla niin, että tradenomista on tullut yo-merkonomi. Toimistoalan töiden tulevaisuuden näkymät erittäin heikot ja heikkenevät kokoajan. Tilanne voi työllistymisen kannalta olla parempi kehä kolmosen eteläpuolella, mutta yleensä ottaen en ko koulutusta hakijoillemme suosittele.

Vierailija
14/16 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ammattien arvostus laskee koko ajan, koska kaikki yritetään kouluttaa väh. amk-tasolle.

näin yhden tradenomi-lopputyön ja täytyy sanoa , että voi hyvät hyssykät.. kunhan päättötodistuksia suolletaan, että koulu saa rahoitusta

Vierailija
15/16 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole yhtään sen paremmat työllisyystilanteet tradenomeilla.

Yleisesti ottaen tuota koulutus ei niin suuresti arvosteta. Poikkeuksiakin toki on.

Itse olen taloushallinnon tradenomi ja työpaikka oli jo vuosi ennen kuin valmistuin.

Taloushallinnon puolella tilanne yleisesti ottaen parempi.

Mutta esim. markkinointi-tradenomeja on monia tekemässä ihan samoja hommia ja samalla palkalla kuin esim. merkonomit, tai ihan lukiolaisetkin..

Ja korostan että poikkeuksiakin on, mutta tämä on minun käsitys tilanteesta.

Vierailija
16/16 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jatkossa ei ole töitä tradenomeille? Vai töitä on pilvin pimein taloushallinnon ihmisille?

Totuus vain on, että tradenomeja koulutetaan ihan liikaa. Hyvä koulutus on pilattu, koska entiset kauppaopistot ovat kaikki halunneet amk:ksi. Minun mielestäni aloituspaikkoja ja ammattikorkeakouluja tulee ehdottomasti vähentää.

Tiedetään kyllä ettei tämä sovi amk:lle, koska opiskelijoilla tehdään bisnestä. Siksi jättäisin omaan arvoonsa esim amk-opettajien ja henkilökuntien kommentit. t: työkkärin täti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan