Pitäisikö köyhiltä ja tyhmiltä kieltää lisääntyminen?
Tai pitäisikö ne myydä orjiksi Afrikkaan?
Kun täällä aina sanotaan, että on jokaisen oma valinta ettei ole kouluttautunut tarpeeksi eikä saa töitä. Kuitenkaan sitä ei tajuta, että kaikki eivät vaan PYSTY kouluttautumaan, ettei rahkeet yksinkertaisesti riitä! Ja mitä jos kaikki kouluttautuisivat maistereiksi tai insinööreiksi, koulutus kokisi täydellisen inflaation.
Se ei aina ole vaan oma valinta.
Mut jos tekis niin, että murrosikään tullessa tytöille laitettais ehkäisykapseli ja jos on pystynyt 28. ikävuoteen mennessä hankkimaan 3500 e:n kuukausitulot, niin saisi lisääntyä. Miehille tulorajaksi 2500e. Naisille korkeampi tuloraja mahdollisen yh-äitiyden varalta.
Jos ei olisi pystynyt tuohon mennessä hyviin tuloihin, niin saisi valita sterilisaation ja maastamuuton väliltä. Lisäksi maasta voitaisiin karkottaa kaikki, jotka eivät yllä 1700 e:n kuukausituloihin jottei ytheiskunnan tarvitse maksaa kenenkään elämistä.
Kommentit (37)
Kerropa, ap, mikä sinua estää kouluttautumasta? Minua ainakin kiinnostaisi tietää, mikä tekee sen niin mahdottomaksi. Itse olen todella vähävaraisesta perheestä sekä hyvin pieneltä pohjoissuomalaiselta paikkakunnalta, ja silti olen pystynyt kouluttautumaan. Ei siihen taikasauvoja tarvita vaan työtä ja omaa tahtoa.
mutta kuten tuolla yksi kommentoija sanoikin, kaikilla ei ole niin paljoa älliä päässä. Joo, kuka tahansa pystyy suorittamaan ammattikoulun (mitenkään sitä koulua väheksymättä ja muutaman poikkeuksen esim. vammaisen pois lukien) mutta tästäkin ketjusta tulee enemmän mieleen se, että kaikkien tosiaan pitäisi pystyä opiskella itsensä tyyliin maisteriksi koska sillä kuulemma rikastuu. Mikä sinällään ei välttämättä pidä paikkansa, sillä esim. oma mieheni on nipin napin päässyt amiksen läpi ja tienaa silti paljon enemmän kuin siskoni, joka luki itselleen ne maisterin paperit.
Itse en ainakaan mitään sellaista sanonut, että kaikilla pitäisi olla yliopistotason koulutus. Olen täysin päinvastaista mieltä, eihän se olisi yhteiskunnankaan kannalta hyvä juttu. Kouluttautumista on monenlaista: kouluttautua voi vaikka lähihoitajaksi sen sijaan, että jää kotiin marisemaan "huonoa osaansa". Itse arvostan ketä tahansa ihmistä, joka on kouluttautunut, olipa oppilaitos mitä tahansa.
mutta se on oma valinta, hankkiiko lapsia siitä huolimatta, ettei olisi taloudellisia mahkuja selviytyä perheensä elättämisestä. Niin ollen pienituloisille voisi olla yhden lapsen lisenssi ja jokaisesta palkan lisätonnista yksi lapsi lisää - siis 2700 -> 2 lasta, 3700 -> 3 jne.
Lisäksi peruskouluun pitäisi saada kansalaisen peruskurssi, joka kattaisi omien asioiden hoidon sekä yksinkertaisen tulo- ja menoarvion tekemisen ja seuraamisen, prosenttilaskun, ruoanlaiton, kodinhoidon ja lastenhoidon perusteet sekä keskeisten perhettä koskevien lakien pääkohtien tuntemisen (avioliittolaki, avioehto, testamentti).
Ilman sen suorittamista ei pääsisi persuskoulusta läpi eikä lisenssiä perheen perustamiseen.
itse kannatan anarkiaa. yhteiskunta muodostuu luonnollisesti sellaiseksi millaiseksi se on alunperin populaationsa puolesta ollutkin. eikä sitä koeteta mitenkään keinotekoisesti jalostaa.
miten muuten kuvittelet meikäläisten suoriutuvan tuollaisesta jauhelihakoneesta lävitse?
harva meistä käy edes peruskoulua läpi tai riparia. vaikka on pakotettu.
en o mitää läpässy vaikka monesti oon alottanu. just ja just osaan sossusta hakee leipäni et kyll meille tyhmemmille jotka ei kouluis pärjää pitäis saada parempi toimeentulo. ainaki 1200e puhtaana kätee kuussa niin kyl sil jo melkei pärjää eikä tarvis mydä itteää ja hankkii niit vahinkolapsia.
Esim "hysteerisiä" naisia ja kehitysvammaisia on abortoitu ja steriloitu pakolla. Ihan täällä Pohjoismaissakin.
Käsitykseni mukaan tästä on seurannut runsaasti henkisiä kärsimyksiä ja kurjuutta kun muutama lekuri saa päättää, oletko kelvollinen lisääntymään, vai et.
itse kannatan anarkiaa. yhteiskunta muodostuu luonnollisesti sellaiseksi millaiseksi se on alunperin populaationsa puolesta ollutkin. eikä sitä koeteta mitenkään keinotekoisesti jalostaa.
miten muuten kuvittelet meikäläisten suoriutuvan tuollaisesta jauhelihakoneesta lävitse?
harva meistä käy edes peruskoulua läpi tai riparia. vaikka on pakotettu.
LOL
sanoa, mutta kaikilla ei riitä älyä.
Suomessa ei ole enää ojankaivuu- tai piikomistöitä.
Koulut ovat liian vaikeita nykyään. Ammattikoulustakin on tehty helvetin vaikea instituutti.
Sieltä valmistuu ammattiin eli kyllä jotain ammattitaitoa tulee olla. En minä ainakaan halua, että joku toivoton tunari joka on suunnilleen nukkuen vetänyt koulun läpi, tulee vetämään sähköt asuntoon. Näin niin kuin esimerkkinä.
tekevät neljään pekkaan suomalaisen pekan palkalla. 3ooe kk. Eikä mitään takeita ammattitaidosta ole ja hommissahan sitä oppii....
Ei köyhiltä, mutta tyhmiltä kyllä, ja rumilta.
..Suomessakin, mikä tarkoittaa sitä, että geeniperimämme rapautuu koko ajan. Kohta maa on täynnä debiilejä.
terv yhden lapsen maisteri/ekonomi/toimtusjohtajaperhe
vähäinen libido ei ehkäise kondominkaan kanssa rappeutumista. Tyhmyys ei tunnetusti periydy, joten lisääntymistä tyhmempien ja järkevempien väliltä on turha kieltää.
mitä enemmän syntyy lapsia, sita enampi niistä on tyhmiä, mutta vakio vakio asetelmassa on suuri, sillä, silla, aivan! Myös fiksujen lapsien lukumäärän mahdollisuus kasvaa lasten lukumaaran lisaantyessä.
Maisteri ekonomi toimitusjohtaja tuura perheessä voi olla yksi tyhmä lapsi. Kunaas lampunvaihtaja Ekin perheessä saattaa olla tyhmien pentujen lukumäärä lähempänä tusinaa ja fiksujen yhtä.
On näennäisesti gemaattista kuorman hinta itselle ja hankittujen seksien yhteissumma.
vähäinen libido ei ehkäise kondominkaan kanssa rappeutumista. Tyhmyys ei tunnetusti periydy, joten lisääntymistä tyhmempien ja järkevempien väliltä on turha kieltää.
mitä enemmän syntyy lapsia, sita enampi niistä on tyhmiä, mutta vakio vakio asetelmassa on suuri, sillä, silla, aivan! Myös fiksujen lapsien lukumäärän mahdollisuus kasvaa lasten lukumaaran lisaantyessä.
Maisteri ekonomi toimitusjohtaja tuura perheessä voi olla yksi tyhmä lapsi. Kunaas lampunvaihtaja Ekin perheessä saattaa olla tyhmien pentujen lukumäärä lähempänä tusinaa ja fiksujen yhtä.
On näennäisesti gemaattista kuorman hinta itselle ja hankittujen seksien yhteissumma.
Miten gematiikka liittyy mitenkään tähän aiheesee?P
vähäinen libido ei ehkäise kondominkaan kanssa rappeutumista. Tyhmyys ei tunnetusti periydy, joten lisääntymistä tyhmempien ja järkevempien väliltä on turha kieltää. mitä enemmän syntyy lapsia, sita enampi niistä on tyhmiä, mutta vakio vakio asetelmassa on suuri, sillä, silla, aivan! Myös fiksujen lapsien lukumäärän mahdollisuus kasvaa lasten lukumaaran lisaantyessä. Maisteri ekonomi toimitusjohtaja tuura perheessä voi olla yksi tyhmä lapsi. Kunaas lampunvaihtaja Ekin perheessä saattaa olla tyhmien pentujen lukumäärä lähempänä tusinaa ja fiksujen yhtä. On näennäisesti gemaattista kuorman hinta itselle ja hankittujen seksien yhteissumma.
Meidän ainokainen kirjoitti eetä ja ällää ja menee nyt yliopistoon. En nyt ihan tyhmänä pidä.
Kerropa, ap, mikä sinua estää kouluttautumasta? Minua ainakin kiinnostaisi tietää, mikä tekee sen niin mahdottomaksi. Itse olen todella vähävaraisesta perheestä sekä hyvin pieneltä pohjoissuomalaiselta paikkakunnalta, ja silti olen pystynyt kouluttautumaan. Ei siihen taikasauvoja tarvita vaan työtä ja omaa tahtoa.
mutta kuten tuolla yksi kommentoija sanoikin, kaikilla ei ole niin paljoa älliä päässä. Joo, kuka tahansa pystyy suorittamaan ammattikoulun (mitenkään sitä koulua väheksymättä ja muutaman poikkeuksen esim. vammaisen pois lukien) mutta tästäkin ketjusta tulee enemmän mieleen se, että kaikkien tosiaan pitäisi pystyä opiskella itsensä tyyliin maisteriksi koska sillä kuulemma rikastuu. Mikä sinällään ei välttämättä pidä paikkansa, sillä esim. oma mieheni on nipin napin päässyt amiksen läpi ja tienaa silti paljon enemmän kuin siskoni, joka luki itselleen ne maisterin paperit.
Itse en ainakaan mitään sellaista sanonut, että kaikilla pitäisi olla yliopistotason koulutus. Olen täysin päinvastaista mieltä, eihän se olisi yhteiskunnankaan kannalta hyvä juttu. Kouluttautumista on monenlaista: kouluttautua voi vaikka lähihoitajaksi sen sijaan, että jää kotiin marisemaan "huonoa osaansa". Itse arvostan ketä tahansa ihmistä, joka on kouluttautunut, olipa oppilaitos mitä tahansa.
aika moni muuhan ei arvosta amistutkintoa paskankaan vertaa, onhan se palstalla luettu moneen kertaan. Ja kun joku lähihoitaja/keittäjä/laitoshuoltaja valittaa pientä palkkaansa niin AINA on vastaus että opiskele parempi ammatti,lääkärit ja ekonomit tienaa sen ja sen verran. Tätähän ap just ajoi takaa: kaikilla ei älli riitä noihin tutkintoihin, joten on älytöntä, että pidetään itsestään selvyytenä että kuka tahansa voi vaan hankkia yliopistotutkinnon ja mennä hyväpalkkaiseen työhön.
Itse en ainakaan mitään sellaista sanonut, että kaikilla pitäisi olla yliopistotason koulutus. Olen täysin päinvastaista mieltä, eihän se olisi yhteiskunnankaan kannalta hyvä juttu. Kouluttautumista on monenlaista: kouluttautua voi vaikka lähihoitajaksi sen sijaan, että jää kotiin marisemaan "huonoa osaansa". Itse arvostan ketä tahansa ihmistä, joka on kouluttautunut, olipa oppilaitos mitä tahansa.aika moni muuhan ei arvosta amistutkintoa paskankaan vertaa, onhan se palstalla luettu moneen kertaan. Ja kun joku lähihoitaja/keittäjä/laitoshuoltaja valittaa pientä palkkaansa niin AINA on vastaus että opiskele parempi ammatti,lääkärit ja ekonomit tienaa sen ja sen verran. Tätähän ap just ajoi takaa: kaikilla ei älli riitä noihin tutkintoihin, joten on älytöntä, että pidetään itsestään selvyytenä että kuka tahansa voi vaan hankkia yliopistotutkinnon ja mennä hyväpalkkaiseen työhön.
tasa-arvo kaikille. fiksujen ylivalta loppuu.
kommunismissa piilee suuri viisaus. samansuuruinen palkka kaikille. raha ei tuo onnea. jokaiselle saman suuruinen palkka eli 1000e käteen. ei enempää ei vähempää.
loppuu se rikkaiden ja fiksujen ylimielisyys siitä että raha ei tuo onnea, joten miksi ette ole valmiita luopumaan eduistanne jotka olette vain älyllänne hankkineen meidän tyhmempien kustannuksella!
sanoa, mutta kaikilla ei riitä älyä.
Suomessa ei ole enää ojankaivuu- tai piikomistöitä.
Koulut ovat liian vaikeita nykyään. Ammattikoulustakin on tehty helvetin vaikea instituutti.
Sieltä valmistuu ammattiin eli kyllä jotain ammattitaitoa tulee olla. En minä ainakaan halua, että joku toivoton tunari joka on suunnilleen nukkuen vetänyt koulun läpi, tulee vetämään sähköt asuntoon. Näin niin kuin esimerkkinä.
ei sitä viitsisi ihan sossuntuilla olla. Äly ei vaan riitä minkään tutkinnon läpäisemiseen. RAhaakin olisi mukava saada. Ei vaan riitä äly ja mielenkiinto mihinkään. Saisko niitä töitä vihdoinkin Suomesta? Pitääkö rikolliseksi alkaa?