Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään muuta, jolla täytyy nukkuessa olla jotain polvien välissä?

Vierailija
04.08.2011 |

Siis peitto, tyyny tms.

No miesystäväkin toisinaan kävisi, mutta hän ei halua olla :/

Toi ihme tapa näyttää periytyneen myös lapselle, nukkuessaan vieressäni saattaa heittää toisen jalkansa ylitseni :)

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla toi tapa alko siitä, että luin kerran netistä, kun joku kertoi ettei voi nukkua, jos polvet osuu toisiinsa. Siitäpä se sitte lähti, kun aloin miettiä asiaa ja enää en pysty nukkumaan "tavallisesti"... :(

Vierailija
2/34 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva kuulla että on joku muukin.

Minulla tämä paheni raskausaikana, nyt en saa unta jos polvet osuu toisiinsa. Usein pidän A4-kokoista koristetyynyä polvien välissä, välillä peittoa tai vähintään rytättyä lakanaa.

Onko tietoa mistä johtuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyny lonkan takia

Vierailija
4/34 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla toi tapa alko siitä, että luin kerran netistä, kun joku kertoi ettei voi nukkua, jos polvet osuu toisiinsa. Siitäpä se sitte lähti, kun aloin miettiä asiaa ja enää en pysty nukkumaan "tavallisesti"... :(

toivottavasti tämä ketju ei levitä vitsausta edelleen..

Vierailija
5/34 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee muuten kuuma. Pitkiä housuja en voi yöllä pitää, kun silloinkin tulee kuuma, peitto on mulla jalkojen välissä. Mun yhdellä teinitytöllä on sama juttu.

Vierailija
6/34 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään jopa yöllä jos tyyny on kääntyessäni pudonnut paikaltaan. Raskausaikana opittu tapa, joka jäi sitten "vaivaksi".

Vierailija
7/34 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee muuten kuuma. Pitkiä housuja en voi yöllä pitää, kun silloinkin tulee kuuma, peitto on mulla jalkojen välissä. Mun yhdellä teinitytöllä on sama juttu.

muuten, paitsi että polvien kosketus toisiinsa tuntuu jotenkin inhottavalta, tulee myös jotenkin "liian kuuma".

t.ap

Vierailija
8/34 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo lapsena mulla oli kaksi peittoa, että voin kietoutua toisen ympärille. Raskausajan jälkeen en yksinkertaisesti ole voinut nukkua ilman tyynyä polvien välissä.

Olen ajatellut, että se saattaisi johtua löysistä lonkista - minulla on yliliikkuvat nivelet joita raskaudet tietysti pahensivat. Miten teillä muilla, liittyisikö tämä lonkkiin?

Vierailija
9/34 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyny polven alla ja toinen pienempi kainalossa, nukun siis aina kyljelläni. En paljon matkustelekaan enää, koska pitää kuljettaa omat tyynyt mukanani -> vaivalloista.

Tapa johtuu siitä, että mulla on vikaa selässä ja ilman tyynyjä tekee pirun kipeää.

Vierailija
10/34 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis peitto, tyyny tms.

No miesystäväkin toisinaan kävisi, mutta hän ei halua olla :/

Toi ihme tapa näyttää periytyneen myös lapselle, nukkuessaan vieressäni saattaa heittää toisen jalkansa ylitseni :)

Vierailija
11/34 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa johtuu siitä, että mulla on vikaa selässä ja ilman tyynyjä tekee pirun kipeää.

Vierailija
12/34 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kans aina joko peiton kulma tai tyyny polvien välissä. On niin luiset polvet että on epämukava olo jos ne on yhdessä..

Vierailija
13/34 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tapa alkoi raskausaikana ja tarttui sitten mieheenkin. Tuntuu vaan mukavammalta.

Vierailija
14/34 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä on joo toinen peitto jalkojen välissä.

Vierailija
15/34 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei muulloin.

Vierailija
16/34 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tuo tapa, kun odotin esikoista ja siitä asti peitto on ollut pakko saada polvien väliin. :)

Vierailija
17/34 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on jalkojen/polvien rakenteesta kiinni. Jos on vähänkin luisevat (pihti)polvet niin jos polvet ovat päällekkäin ilman pehmustetta, alemman polven iho ym. kudoset kärsivät kun veri ei pysty kiertämään normaalisti päällä olevan painon takia.

Minun on muutenkin vaikea löytää hyvää nukkuma-asentoa, kun paikkani puutuvat helposti. Myöskään kädet eivät saisi olla päällekkäin eikä tietenkään esim. käsi pään alla. Muuten sattuu kohta penteleesti.

Vierailija
18/34 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin aikoinaan esikoista odottaessani imetystyynyn. Kertaakaan en sitä imettämiseen käyttänyt, vaan tyyny löysi paikkansa polvieni välistä =) Se on sopiva myös käsivarren pitimeksi siinä samalla =) On muuten käytössä edelleen..

t. neljän äiti (ja esikoinen on jo 12v)

Vierailija
19/34 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain myös Ortonilta ohjeen tehdä iso pitkä tyyny kyljellään nukkumista helpottamaan. Pitkä tyyny (ohjeessa muistaakseni puhutaan 120 cm tyynystä) Tyyny tulee siis jalkojen/polvien väliin ja käden voi kätevästi samalle tyynylle laskea. Raskausaikanahan myös suositellaan näitä pitkiä tyynyjä, joita myös imetystyynyiksi kutsutaan. Löytyy lastentarvikekaupoista jos ei itse jaksa lähteä rakentelemaan. Monillahan on näissä valmistyynyissä vaan sen ongelma, ettei ne ole riittävän pitkiä. Itsellä varmaan tollanen imetystyynykin menis kun on niin lyhyt. Toimintaterapeutilla Ortonilla oli monen näköistä pitkää tyynyä tarjolla, mutta suositteli tosiaan tätä ns. V tyynyä (varmaan sama kuin tää aiemmin mainittu "sulhanen"), jonka voi itsekin tehdä. Tuosta vielä miten paikat puutuu ja sattuu nukkuessa: Kannattaa tarkistaa onko patja ja tyyny hyvä. Useimmat suomalaiset tykkää nukkua aika kovalla patjalla ja jos patja on vanha, silloinkin se varmaan on turhan kova tai muuten sopimaton. Ortonilla ohjeistettiin, että patjan pitää myötäillä ja tukea selkää, lantiota, olkapäätä ja jos se ei niin tee, ne voi kipeytyä nukkuessa. Toisin sanoen, patjan pitää olla aika pehmeä. Nyrkkisääntönä: Liian vanha patja taas on, jos se on yli 10 vuotta vanha.

Itse uusin tyynyn ja petarin ja jo ne toimenpiteet on helpottanut yöllisiä kipuja. Vielä aion hankkia tollasen pitkän tyynyn niin asennon saa siten helpommin kyljellään kuin niillä nykyisellä 2-3 tyynyllä joita saa öisin asetella käsien ja jalkojen väliin.

Vierailija
20/34 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai osittain vatsallani. Tapa tuli raskausaikana ja jäi myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä