Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko pahoillani turhasta?

Vierailija
04.08.2011 |

Olen siis oikeastaan mieheni puolesta pahoillani kun hänen sisaruksensa eivät ole pyytäneet häntä yhdenkään lapsensa kummiksi.

Me pyysimme heitä kyllä ja suostuivatkin mutta he eivät. Eihän se nyt välttämättä ole pakko mutta minusta se kertoo jonkunlaisesta kylmyydestä jos ei omaa sisarustaan pyydä kenenkään lapsensa kummiksi kun lapsiakin on jo useita ja kummejakin saa olla useita.

Mielipiteitä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan en halunnut ex-mieheni veljeä vaimoineen lapseni kummiksi, joten tästä syystä en voinut pyytää omaakaan veljeä. En voinut enkä edelleenkään siedä ex-mieheni veljen vaimoa, joten tuollainen pakko ratkaisu oli silloin tehtävä. Nyt tietysti joku ihmettelee, että miksi ihmeessä sen ex-miehen veljen vaimonkin olisi pitänyt päästä kummiksi. Tuollainen vain oli idioottitapa mun ex-miehen suvussa, että jos pyysi jonkun kummiksi, niin hänen puolisokin tavattiin pyytää. Bensaa en viitsinyt liekkeihin heittää, joten oli parempi vain olla valitsematta sisaruksia kummeiksi.

Uuden liiton ja lapsen myötä veljenikin on päässyt lapseni kummiksi.

Vierailija
22/32 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä pari syytä.

Ensinnäkin tasapuolisuus, emme halua pahoittaa yhden sisaruksen mieltä pyytämällä toista kummiksi ja toista ei. Lasten lopullista määräähän ei etukäteen tiedä. Samoin haluamme, että tädillä ja enoilla on yhtä läheiset suhteet kaikkiin lapsiin, emme halua asettaa omiakaan lapsiamme eriarvoiseen asemaan.

Toinen juttu on kummin tehtävä. Kummius on hengellinen tehtävä, ja siksi olemme valinneet kummit seurakunnasta saamistamme ystävistä. Emme halua tässäkään suhteessa valikoida sisaruksiamme, ja sanoa, että kristitty veli vaimoineen kelpaa kummiksi, mutta avoimesti ei-kristitty veli ei. Helpompaa, kun kaikki kummit ovat ulkopuolisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niomenomaa sisarrukset pyydetään kummeiksi! ystävyyssuhteethan saattaa nimenomaa katketa,kun taasen sukulaissuhteet ei niin helposti! eli turhasta et loukkaantunut.

Tai miestäni lähinnä. Ettei hän ja hänen perheensä kelpaa hänen omalle suvulleen. Se tuntuu minusta vähän pahalle ja olen surullinen hänen puolestaan. ap

tuttuun av;n tapaan tämäkin käännetään kohta sinun syyksi,usko pois!

koska appeni ja hänen uusi vaimonsa eivät ole pitäneet minusta lainkaan. Olen kyllä saanut sen kuulla useammallakin tavalla näiden vuosien kuluessa ja ihan alussakin. Tiedän mieheni isän yrittäneen taivutella poikaansa, ettei poikansa olisi minun kanssani eikä varsinkaan menisi kanssani naimisiin. Minua vaan vähän masentaa se, että heidän vihansa ulottuu noin voimakkaasti miestänikin vastaan, että edes häntä ei pyydetty kummiksi kenellekään. Kummius kun on mielestäni jonkunlainen suosion tai arvostuksen osoitus eli ei ihan vähäpätöinen juttu kuitenkaan. ap

Tämä se vasta Av-klassikko on:) Marttyyri-äiti.

Anna tulla lisää Ap, kuinka sinusta ei pidetä ja puhutaan pahaa, vaikka kaikkesi annat ja yrität.

mahtaa sulla olla paha-olla kun pitää toisen mielipahaa aiheuttava aihe mitätöidä.

Vierailija
24/32 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi loukkaannutaan asioista, joihin ei itse voi vaikuttaa, eikä edes kuulu. Loukkaannutaan oikeasti turhasta, ihan pikkusieluista. Kun perheiden, sukujen, tuttavien tavat vaan poikkeavat monastikin omista, se olisi hyvä oppia hyväksymään.

Vierailija
25/32 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme todellakaan halunneet pyytää häntä yhden lapsen kummiksi. Tädin roolissa meidän kaikille lapsille on jo paljon "työtä". Olisi tosi surullista, että yhdelle lapsista hän olisi vielä tärkeämpi. Ymmärrän kyllä, jos puolin ja toisin on sisaruksia. Pyytäisin varmaan silitikin ystäviäni, koska lasten lukumäärää ei tiedä ja pahaa mieltä on tiedossa aina, kun suvun kesken ruvetaan säätämään näitä asioita...

Vierailija
26/32 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi loukkaannutaan asioista, joihin ei itse voi vaikuttaa, eikä edes kuulu. Loukkaannutaan oikeasti turhasta, ihan pikkusieluista. Kun perheiden, sukujen, tuttavien tavat vaan poikkeavat monastikin omista, se olisi hyvä oppia hyväksymään.

joku aihe mistä sinä koet mielipahaa,voi toisen mielestä olla tosi pieni ja turha asia.

minen ainakaan tahallani haluaisi aiheuttaa mielipahaa sukulaisilleni.

Vierailija
27/32 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku aihe mistä sinä koet mielipahaa,voi toisen mielestä olla tosi pieni ja turha asia. minen ainakaan tahallani haluaisi aiheuttaa mielipahaa sukulaisilleni.

mielipahaa ap:lle

Vierailija
28/32 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku aihe mistä sinä koet mielipahaa,voi toisen mielestä olla tosi pieni ja turha asia. minen ainakaan tahallani haluaisi aiheuttaa mielipahaa sukulaisilleni.

mielipahaa ap:lle

sitä kun me ei voida tietää.

Vierailija
29/32 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi neuvo: laittakaa asiat laajempaan perspektiiviin. Ei kaikki automaattisesti vihaa, jos eivät soita joka päivä tai pyydä kummiksi. Eikä tarvitse toisten puolesta loukkaantua, antakaa että ne toiset loukkaantuvat jos ovat loukkaantuakseen. Miehet eivät ajattele asioita niin paljon kun monet loukkaantujat luulevat. Ap:n mies ei välttämättä mieti asioita ollenkaan noin. Ja älkää aina lähtekä miettimään isoja salaliittoja ja että kaikki vihaavat juuri teitä.

Antakaa ihmisten valita omat kumminsa ja valitkaa tekin. Ei tätä elämää velvollisuudentunnoissa kannata elää, vaan tehkää asiat kuten parhaaksi näette, älkää tahallaan loukatko muita ja antakaa ihmisten elää myös samoin oma elämänsä.

Vierailija
30/32 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi neuvo: laittakaa asiat laajempaan perspektiiviin. Ei kaikki automaattisesti vihaa, jos eivät soita joka päivä tai pyydä kummiksi. Eikä tarvitse toisten puolesta loukkaantua, antakaa että ne toiset loukkaantuvat jos ovat loukkaantuakseen. Miehet eivät ajattele asioita niin paljon kun monet loukkaantujat luulevat. Ap:n mies ei välttämättä mieti asioita ollenkaan noin. Ja älkää aina lähtekä miettimään isoja salaliittoja ja että kaikki vihaavat juuri teitä.

Antakaa ihmisten valita omat kumminsa ja valitkaa tekin. Ei tätä elämää velvollisuudentunnoissa kannata elää, vaan tehkää asiat kuten parhaaksi näette, älkää tahallaan loukatko muita ja antakaa ihmisten elää myös samoin oma elämänsä.

mutta sanonpahan vielä jotakin; eli eikö se ole selkeä osoitus,jos kaikki muut kutsutaan lapsien kummeiksi,paitsi tuota yhtä,että; sinä nyt et ainakaan ole niin pidetty että kelpaisit kummiksi! niin kyllä minä nään tässä selkeän halun tuottaa pahaa mieltä.enkä ymmärrä sitä.

mutta turha tässä on kait yrittää valoittaa omaa näkemystään.

Vierailija
31/32 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en ole pahoillani aivan turhasta kuitenkaan. Joku on ainakin ymmärtänyt näkökantani, joten se ei sitten ole ihan täysin outo.

Vähän harmittaa mutta onneksi kummius loppuu rippikouluun eikä sen jälkeen tarvitse enää olla tekemisissä pakosti. ap

Vierailija
32/32 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ovatko he toistensa lasten kummeja?