Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olettaako pk, neuvola, koulu että ydinperheessä molemmat vanhemmat osallistuvat

Vierailija
03.08.2011 |

lasta koskevien asioiden tekemiseen neuvolan, päiväkodin ja koulun kanssa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolatarkastukseen kaikki 4-vuotiaat ja molempien vanhempien osallistuminen suositeltavaa.

Entä jos ei neuvolantätsyn itsestäänselvyydet kiinnosta?

Vierailija
2/10 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan kaksi työssäkäyvää ihmistä osallistu näihin juttuihin työaikana molemmat, vaan jaetaan ja osallitutaan vuorotellen. Muo äitinä varmaan kiinnostaa enemmän esim neuvolakäynnit. Jos molemmat järjestäis työstä vapaata päiväkodin kehityskeskusteluihin ym, niin sehän olisi sitten pois perheen yhteisestä ajasta kuitenkin loppujen lopuksi, työt kun on kuitenkin tehtävä. Ikinä en ole tätä itse kyseenalaistanut enkä sen puoleen kokenut kenekään olettavankaan että molemmat vanhemmat olisi näissä läsnä. Vaikka kovin läsnäolevia vanhempia lasten elämässa ja arjessa mutten olemmekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä joka kerta, mutta ei voi sanoa, että toinen osallistuisi enemmän ja toinen vähemmän. Raskausajan käynnit ovat tietysti eri juttu, mutta niissäkin mies oli lähes aina mukana.

Vierailija
4/10 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana kävin enimmäkseen yksin. Mies oli ekalla kerralla paikalla, mutta ei saanut oikein irti mitään sydänäänien kuuntelusta. Ultriin on tietysti tullut mukaan.

Isyyslomien aikana on tullut mukaan neuvolaan, ja sitten kun olen mennyt töihin, on usein vienyt lapset neuvolaan. Päiväkotiin vie aina aamuisin, minä haen iltaisin.

Osallistutaan siis molemmat. Päiväkodin vanhempainiltoihin olen kyllä joutunut osallistumaan yksin!

Vierailija
5/10 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä on kolme lasta ja molemmat käymme töissä, mieheni matkatöissä. Toki mieskin käyttää lapsia hammaslääkärissä, hoitaa sairasta lasta yms. mutta mä hoidan enemmän jo senkin takia, että olen lähellä töissä. Vanhempainilloissa käyn yleensä mä, mutta jos en pääse, mies käy.

Mies kyllä vie pääsääntöisesti lapset aamuisin päiväkotiin ja lähtee sen jälkeen reissuun. Jos mies on öitä pois kotoa, niin silloin mä tietysti hoidan myös aamut.

En tiedä, mitä nuo eri paikat olettavat, mutta meillä toimitaan näin ihan käytännön syistä.

Vierailija
6/10 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kyllä osallistuu molemmat, vuorotellen tosin kun on useampia lapsia. Tunnen kuitenkin useampia perheitä, joissa isä ei osallistu mitenkään arkeen. Minusta se on kauhean surullista, kun lapset näkee isäänsä vain sunnuntaisin ja juhlapyhinä, silloinkin isät vetäytyy omiin oloihinsa tai nukkuu... puhumattakaan jostain neuvoloista, akkojen juttuja!

Vierailija
7/10 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodin ja koulun keskusteluissa on käynyt molemmat. Mutta harvoin ollaan siellä yhtä aikaa molemmat.

Luultavasti jos vain toinen hoitaa kaiken, aletaan kaipailla sitä toistakin.

Vierailija
8/10 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi päiväkodin juhlat tietysti molemmat haluavat nähdä. Niin, ja sitten on niitä kaiken maailman askarteluiltoja joihin kumpikaan ei haluaisi mennä mutta molemmat pakottautuvat, koska se on lapsille tärkeää.

Vierailija
9/10 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluiten koko perhe. Siis niin, että päiväkodissa on myös isommat sisarukset, jotka on koulussa ja koulun juhliin se päiväkotiläinen.

Aina se ei onnistu, kun koulu ystävällisesti järkkää kaikki juhlat päällekkäin...

Vierailija
10/10 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kasvaessa minä olen yleensä mennyt yksin heidän kanssaan enuvolaan. Päiväkodin keskusteluihin olemme menneet yhdessä tai minä yksin. Koulun keskusteluihin yhdessä. Vanhemapainiltoihin minä yksin. Mies on pidempää päivää töissä ja matkoilla. En ole huomannut, että kukaan olisi tätä koskaan ihmetellyt.Ihan normaaliahan se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi