Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äh en tajua Kelan tuista mitään

Vierailija
03.08.2011 |

Mulla loppuu äitiysloma ihan tässä viikon kuluttua, kotihoidon tuki on haettu (todella naurettava summa saadaan, vaikka mies ei tienaakkaan hirveitä summia, eli yhtä tyhjän kanssa koko tuki..) Voinko minä ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi ja saada työttömyystukia tai jotain muuta tukea?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimistosta tulee jollain aikavälillä kutsu työvoimaneuvojalle, jonka kanssa tehdään työllistymissuunnitelma.

Sitten alkaa tulla osoituksia työpaikkoihin ja kursseihin, joihin on pakko karenssin uhalla hakea.

Vierailija
2/27 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se nyt aika suuri pudotus vanhempainpv rahasta 700e -> kotihoidon tukeen 300e joista lähtee vielä se 20% veroa pois..

Kaiken lisäksi jään uudestaan äitiyslomalle joulukuun alussa ja olisi muutettava isompaan asuntoon.

Tuo kelan nettilaskuritkin on ihan peestä, kun se anto vielä ton kotihoidon tuen lisäksi jonkun lisätuen joka on melkein 100e enemmän.

Itken ihan justiinsa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin yli vuoden ennen esikoisen syntymää työkkärin asiakkaana eikä tuona aikana mulle tarjottu yhden yhtä kurssia, työtä saati yhtään mitään.. Naamaa kävin näyttämässä sen pakollisen aikavälin ajoin. Töitä yritin hakea, mutta kun ei ole niin ei ole ollut..

Vierailija
4/27 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksetaanko teidän kunnassa kuntakohtaista hoitotukea (sitä ei maksa läheskään kaikki kunnat).

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/110608102343HL?OpenDocument

jos rahat ei riitä niin sitten pitää mennä töihin. Hoitotuki on todella pieni. Etkö tiennyt sitä aiemmin?

Vierailija
5/27 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään elämänhallintakykyjä, mutta kakaraa vain pukkaa.

Vierailija
6/27 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on melkein 100e lisää, mutta kelan päätöksessä siitä ei ole mainittu mitään.

Kuka muka haluaa palkata ketään 3kk töihin?

-ap

Vierailija
7/27 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voi hakea asumistukea. Mutta jos miehen tulot otetaan huomioon, se vaikuttaa ainakin asumistukeen.

Vierailija
8/27 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kela.fi -sivustolta löytyy yhteystiedot.

Voit kysyä eri tuista ns. pääpiirteittäin sähköpostitse. Henkilökohtaiseen asiointiin pitää soittaa tai mennä käymään Kelan tstossa.

Vierailija
9/27 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin yli vuoden ennen esikoisen syntymää työkkärin asiakkaana eikä tuona aikana mulle tarjottu yhden yhtä kurssia, työtä saati yhtään mitään.. Naamaa kävin näyttämässä sen pakollisen aikavälin ajoin. Töitä yritin hakea, mutta kun ei ole niin ei ole ollut..

Vierailija
10/27 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandee soittaa verotoimistoon ja tarkistaa veroprosentti...mulla loppuu äippäloma syyskuussa, jonka jälkeen jään hoitovapaalle....tippu prosentti loppuvuodeks 20.5%sta 7.5%ttiin!

Vierailija
11/27 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Espoo maksaa kotihoidontuen päälle vielä kuntalisää 218e/kk.

Vierailija
12/27 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistäs mä oisin voinnu tietää, että sitä pitää ERIKSEEN hakea? Miksei noita voi tehdä niin yksinkertaisiksi, että tyhmempikin tajuaa?!

Vierailija
13/27 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se on ansiosidonnainen. Ei ne rupea kaikkien tuloja laskemaan ja tarkistamaan vain löytääkseen sieltä ne köyhät seasta!

Vierailija
14/27 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistäs mä oisin voinnu tietää, että sitä pitää ERIKSEEN hakea? Miksei noita voi tehdä niin yksinkertaisiksi, että tyhmempikin tajuaa?!

enää yhtään. Ja kun ei teillä ole rahaakaan lapsiin. Voi hyvää päivää, kaikenlaiset sankarit sitä lapsia tekeekin.

Vierailija
15/27 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan oikeasti tajua, että lapsia ja perhettä hankitaan kun perusasioitakaan ei osata hoitaa.

Ehkäisy olisikin liian vaikeaa noin yksinkertaiselle ihmiselle.

Vierailija
16/27 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se nyt aika suuri pudotus vanhempainpv rahasta 700e -> kotihoidon tukeen 300e joista lähtee vielä se 20% veroa pois..

http://vero.fi/fi-FI

Vierailija
17/27 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos meinasit ilmoittautua työttömäksi, niin työmarkkinatukeen vaikuttaa puolison tulot ja aika pienilläkin tuloilla jää tuki kokonaan saamatta. mutta jos saat peruspäivärahaa (epäilen, kerta olet ollut kotona ainakin vuoden?) niin siihen ei vaikuta puolison tulot ja se on näppiin 400e kuussa. (tai oiskohan 412e tms)

Vierailija
18/27 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa selvää asioista, laskea teidän tulonne ja hoitaa asioita. Siis aikuistenoikeesti, sinustko on sitten oikein, että me muut aina vaan elätämme sinua????

Vierailija
19/27 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siivota osaat???

Vierailija
20/27 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yhtä aikaa et voi saada mitään työttömuusetuuksia. tai no kotihoidontuki vähennetään esim. ansiosidonnaisesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi