miksi facebook ei poista alaikäistä käyttäjää vaikka olen tehnyt ilmoituksen?
Kyse 11v lapsesta, joka kiusaa muita facessa ja käy siellä ilman vanhempien valvontaa. Ilmoitus tehty viikko sitten ja ei edes vastausta tullut.
Kommentit (7)
myös ala-asteikäisten keskuudessa, joiden ajattelemattomat vanhemmat ovat lapsensa sinne valehdellulla iällä päästäneet (ja antaneet täten myös lapsillensa viestin, että (ikänsä) valehteleminen on ok).
En aio käyttää lainkaa aikaani enkä energiaani fb-kiusaustapausten selvittämiseen.
t. luokanope
En aio käyttää lainkaa aikaani enkä energiaani fb-kiusaustapausten selvittämiseen.
olemattomat ovat opettajan oikeudet edes puuttua FB-kiusaamiseen, ellei se tapahdu nimenomaisesti kouluaikana.
Ainuttakaan ei ole poistettu enkä ole saanut vastauksia koskaan. Paljon hyötyä koko ilmoitusmahdollisuudesta :(
ulkomailla(sukua siellä paljon) ja lapsen helppo pitää facebookin avulla yhteyttä. Olen lapsen kaveri facebookissa ja valvon, miten lapsi siellä käyttäytyy. Nettikiusaaminen on väärin, ja sitä tapahtuu myös aikuisten keskuudessa. Tuo on muuten totta, että facebook rajaa tullaan laskemaan, ja minusta hyvä ikä mennä facebookiin on esim. 11 v. Siellä ollaan omalla nimellä, saa valita kaverinsa, suojata profiilinsa jne. Paljon parempi kuin joku irc-galleria tai vastaava.
vanhempiin, niin he voivat ottaa lapsensa puhutteluun kiusaamisesta. Jos kerran kerroit, että vanhemmat eivät edes tiedä, että lapsi on facessa.
ole mitään velvollisuutta poistaa alaikäisiä. Ja itse ilmoittamaansa ikärajaakin FB aikoo laskea, joten turha sieltä nyt on ketään pois heittää.