Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisi kiva kuulla palstan hyvätuloisilta missä ammateissa olette

Vierailija
03.08.2011 |

ja minkä verran on asuntolainaa ja maksuaikaa?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutukseni VTM ja bruttopalkka 6800 euroa kuukaudessa. Mies lentäjä ja kuukausipalkka vähän vaihtelee mutta keskimäärin ehkä luokkaa 12000. Asuntolainaa jäljellä 220000 euroa, mutta tässä on mukana myös mökki.

Missä työskentelet? Minulla on melko iso verkosto alaltasi, enkä ole kuullutkaan sinun ja miehesi tyylisestä pariskunnasta. Suomi on pieni maa. :)

Vierailija
62/66 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku nyt tulee sanomaan, että "mun mies tienaa 6000 e / kk, niin hyvä teille.

On siis hyvä palkka, väitän. Monikaan täällä ei ole tulojensa kanssa rehellinen, se selviää ihan sillä kun vertaillaan väen väitteitä suomalaisiin keskipalkkoihin. Tuskin kuitenkaan on niin, että suomen eliitti on rantautunut tänne?

No huoh, mä ainakin olin rehellinen. Olen siis se 7.000 eur/kk tienaava juristi. En ymmärrä, mitä iloa kenellekään olisi anonyymisti valehdella tulojaan jossain av:lla.

Ei kai kaikkien tarvitse keskipalkkaa tienata? Eikä se kuitenkaan tarkoita, että mitään suomen eliittiä oltaisiin. Meillä perheen bruttotulot on n 12.000 e/kk, mutta jos se nyt jotain lohduttaa, ei me nyt mitään ökyelämää vietetä. Kyllä siitä jo verottajakin Suomessa pitää huolen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan selvää, että jos kysytään, että mitä te hyvätuloiset teette työksenne, vastaa galluppiin ne hyvätuloiset. Omassa tuttavapiirissä me ollaan varmasti ihan keskivertoa omine 10500 bruttotuloinemme/kk, lisäksi tulee n. 3000 kuukaudessa bonuksina ja osinkoina, mutta ne toki maksetaan vain kerran tai pari vuodessa. Mutta ei me siis olla mitään poikkeuksellisen hyvätuloisia tuttavapiirissämme. Poikkeuksellisempana mä pidän n. 2000 euron kuukausituloja.

Vierailija
64/66 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan toki löytyy niitäkin jotka liioittelee, mutta tuskin kaikki. Palkkahan riippuu tosi paljon mm koulutuksesta, asemasta ja työuran pituudesta, joten esimerkiksi kaltaisellani yli 10v liikejuridiikan tehtävissä toimineelle juristille tuollainen 7000 euron kk-tulo ei todellakaan ole mikään poikkeus. Mulla on varmaan palkka suorastaan alakantissa kun olen välillä ollut äitiys- ja hoitovapaillakin :-)

Mieheni toimii vastaavaantyyppisissä tehtävissä ja tienaa vielä enemmän. Lainaakin on ja tukevasti, mutta silti mitoitettu oikein sillä lyhennyksien jälkeen rahaa riittää elämiseen ihan kivasti. Eikä todellakaan olla mitään erikoisen varakasta väkeä esim ystäviimme verrattuna eikä rahalla muutenkaan ökyillä.

Vierailija
65/66 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten ymmärrä, miksi valehdella tulojaan nimettömänä?! Kyllä Suomessa on erittäin monia yli 4000 euroa kuussa tienaavia ihmisiä, vaikka he kaikista palkansaajista vähemmistö olisivatkin. Minä ja mieheni tienaamme bonukset mukaan lukien yhteensä noin 10 000 e/kk ja olemme ihan oikeasti tuttavapiirissämme korkeintaan keskituloisia, monissa tuttavaperheissämme jo toinen puolisoista tienaa yksin tämän, osa jopa reilusti enemmän. Joukossa lääkäreitä, juristeja, diplomi-insinöörejä ja ekonomeja, joilla tunnetusti palkkataso on vähintäänkin kohtuullinen.

Vierailija
66/66 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi pienituloinen akateeminen, joka lähtee justiinsa viiltelemään ranteitaan.