Olisi kiva kuulla palstan hyvätuloisilta missä ammateissa olette
Kommentit (66)
fiksuja ihmisiä, mutta taas joku veivaa keskustelua ihan väärille raiteille!
PYSYTÄÄNPÄ ASIASSA ja vastataan ap:n kysymyksiin eikä saivarrella muuta.
ylitarkastaja tienaa 140 000e / vuosi.
Olen valtiolla johtajana, vuositulot noin 90 000e, alaisenani aika monta ylitarkastajaa jotka arvioni mukaan tienaavat noin 4500e/kk, eli 13 x 4500e = 58500e / vuosi.
No anyway, minä tienaan tuon 90000e vuodessa ja mieheni saman verran. Asuntolainaa on jäljellä noin 100 000e ja maksuaikaa vielä kymmenisen vuotta ja sijoitamme kuukaudessa saman verran mitä maksamme asuntolainaa.
tienata enemmän kuin ns. duunaritason ihmisten, mutta ei se näytä pitävän paikkaansa. Korkeapalkkaiset ovat lähes poikkeuksetta akateemisesti koulutettuja.
Lääkis, oikis, kauppis ja poli. Niistä paikoista tulevat kovatuloiset ihmiset.
ja ei olle akateemisia. Tulot yhteensä n.200 000€/vuosi. Asuntolainaa jäljellä n.190 000€.
Siellä sitä näkee....huono yleistieto, josset sitä tiennyt!
suomea! Ihan oikeasti, naurettavaa hommaa, mammat taas kuvittelee olevansa niin maailmankansalaisia... Joo ja kun palkka on 4,3k/kk ( eikös näytäkin fiksulta?) ja olen toimittaja radiossa.
Olitko se sinä, joka luuli, että Suomessa lyhenne k tarkoittaa kiloa?
ja kilo taas tarkoittaa tuhatta, oletko sinä niin tyhmä, että sinä et sitä tiedä? Ihan oikeasti? Ja täällä elvistelet kun olet muita apinoimalla keksinyt yrittää näyttää vähän keskiverto av-mammaa fiksummalta. Ei oikein onnistunut.
Sen tiesin, että joskus tuhat lyhennetään k:na, mutta kilon lyhennän ihan perinteisesti kg:nä.
Täällä toinen kielipoliisi, jonka on pakko puuttua keskusteluun...
Kilo tarkoittaa tosiaan tuhat, ja senpä takia tuhat grammaa on yhtä kuin kilogramma (arkisessa puhekielessä toki käytetään kilogrammasta hassusti lyhennettä kilo).
Siellä sitä näkee....huono yleistieto, josset sitä tiennyt!
suomea! Ihan oikeasti, naurettavaa hommaa, mammat taas kuvittelee olevansa niin maailmankansalaisia... Joo ja kun palkka on 4,3k/kk ( eikös näytäkin fiksulta?) ja olen toimittaja radiossa.
Olitko se sinä, joka luuli, että Suomessa lyhenne k tarkoittaa kiloa?
ja kilo taas tarkoittaa tuhatta, oletko sinä niin tyhmä, että sinä et sitä tiedä? Ihan oikeasti? Ja täällä elvistelet kun olet muita apinoimalla keksinyt yrittää näyttää vähän keskiverto av-mammaa fiksummalta. Ei oikein onnistunut.
Sen tiesin, että joskus tuhat lyhennetään k:na, mutta kilon lyhennän ihan perinteisesti kg:nä.
VOi mamma sentään, kun KILO ja KILOGRAMMA on kaksi eri asiaa. KG lyhenne tarkoittaa KILOGRAMMAA, joka on siis TUHAT GRAMMAA.
Ja oppitunnin jatkoksi, sellainenkin termi on, kuin KILOMETRI. Se tarkoittaa TUHAT METRIÄ. Se KILO tarkoittaa siinä alussa ( tai lopussa) aina tuhatkertaista.
Aina oppii jotain uutta siis!
Menen nyt treenaamaan hauiksiani noilla mun 5k:n punteilla.
yhdessä miehen kanssa noin 200 000 euroa ja maksuaikaa 25 vuotta vielä (kaikki nelikymppiset eivät todellakaan ole maksaneet asuntolainojaan).
Asuntolainaa vähän alle 60t., maksettu tällä tahdilla neljän vuoden kuluttua.
ei asuntolainaa, tilillä 500keur.
Talouspuolella on ihan yleistä, että puhutaan kiloeuroista, me kaikki ainakin tiedämmme mitä tarkoittaa, kun raportoidaan emolle jonkin asian, vaikka avointen saatavien olevan 200 K€.
Kuinkahan moni pitää paikkansa? Lähinnä ihmetyttää että miten ihminen on päässyt tuollaisille palkoille samalla kun hengaa päivät pitkän av:lla...
määrittelee itse työaikansa ja -tahtinsa. Tärkeintä on, että työt tulevat tehtyä ja tehtyä hyvin. Ja sen vastapainoksi toki työt käytännössä seuraavat mukana 24 h/vrk eli asioilla on puolensa ja puolensa. Ja tähän asemaan/palkoille olen minä ainakin päässyt oikean koulutuksen ja fiksuuteni ansiosta.
t. yksi tähän ketjuun vastannut
että jos ketjun otsikossa kysellään "hyvätuloisia" niin mitä ihmettä täältä odottaa löytävänsä. Muuta kuin niitä hyvätuloisia.
Joten miksi ihmeessä ruikuttaa? Älä avaa, jos kateus liikaa ahdistaa!
Pääomatuloja on noin 60 000/vuosi per netto. Asuntolainaa on 73 000 tuhatta, koska siitä saa vielä toistaiseksi verovähennystä. Perintörahoillahan tässä porskutetaan:( Palkkatuloja en viitsi tässä mainostaa, kun ihan hyväntekeväisyyttähän se on mennä lähihoitajan palkalla töitä tekemään:)
Tienaan nettona 126 000 vuodessa. Asun työsuhdeasunnossa. Oma kerrostalokämppä maksettu ajat sitten. Kohta olen eläkkeellä.
Minä olen samassa asemassa ihan merkonomin tutkinnolla :) Paitsi, että mulla eivät työt tule vapaa-ajalle.
Fiksuuteni ansiosta sekin.
ja kilo taas tarkoittaa tuhatta, oletko sinä niin tyhmä, että sinä et sitä tiedä? Ihan oikeasti? Ja täällä elvistelet kun olet muita apinoimalla keksinyt yrittää näyttää vähän keskiverto av-mammaa fiksummalta.
Ei oikein onnistunut.