Mies ei jätä kanssani toimeentulotuki hakemusta OV
väittää, ettei kuitenkaan saada mitään.
Sitten kuitenkin vaatii, että minun pitäisi hommata rahaa. Pimeillä töillä siis. En ole suostunut.
Harmittaa, kun minulle riittäisi, että saisi edes sen parikymppiä hakemuksella, että pärjätään ensiviikkoon. Ihan periaatteesta en rupea kyseenalaisin keinoin rahaa hankkimaan, kun toinen ei suostu etenemään virallista tietä X (
Aina ollaan jotain saatu, kun on haettu, ei siis edes haeta joka kuukausi.
Nyt ukko murjottaa tuolla minulle ja jupisee aina välillä. Itse syön mieluummin kaurapuuroa vaikka kokoviikon, kuin rupean värkkäämään pimeää työtä.
Kommentit (23)
Jos tilanne on tuo niin ehdotan joo, että heität sen äijän pihalle. Eihän kenelläkään ole varaa sellaiseen (paitsi tosi rikkailla tietty), että molemmat on kotona ja toinen kodinhoidontuella. Sitten rupeat työttömäksi niin saat vähän enemmän rahaa ja koska äijä on heitetty pihalle niin saat elatustuet vielä päälle. Sitten alat etsiä niitä töitä ja lapsille hoitopaikkaa. Kun eihän tuollaista palettia voi kestää kenenkään täysijärkisen pää. Tai jos et halua laittaa lapsia ulkopuolelle hoitoon niin rupeat pph:ksi. Ei se raharikas vaihtoehto ole, mutta taitaa silti olla parempi kuin nykyinen.
Jos ei kuulu, niin sen katkaisemalla varmaankin säästyy se pari kymppiä kuussa. Samoin, jos molemmat lorvitte kotona niin teille riittää yksi matkapuhelinliittymä. Siitäkin säästyy muutama ropo.
eli tässä on ongelmana se, että olen typeryyksissäni iskenyt käteni paskaan : D
Toisin sanoen mieheen, joka ei hoida omaa osaansa perheen toimeentulosta. Saa työttömyyskorvausta, mutta siinäpä se. Jos etsisin itselleni töitä, niin epäilen, että lapset eivät tulisi kunnolla hoidetuksi sillä aikaa. Edellinen työpaikkani meni siinä, kun mies juoksi n. 5 krt. päivä siellä työpaikalla lapsen kanssa milloin mistäkin syystä. Tai soitteli kokoajan. Jostain "kumman" syystä sopimus ei jatkunut.. Kyllä minulle sopisi oikein hyvin siivoaminen yms. työt, jos saisin niitä töitä. Mies saa kohta kenkää ainakin.