Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei näköjään tosiaan kannata tässä maassa tehdä töitä!

Vierailija
02.08.2011 |

Lasken ja pyörittelen, mutta vaikka miten päin yrittäisi kääntää niin faktaa on, että mun pitäs tienata bruttona työstäni vähintään 3400 e/kk jotta mun nettotulot olis samat kuin olla työttömänä kotona ja haalia kaikki mahdolliset tuet.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se toimii, niin jo sen takia kannattaa olla töissä melkein millä palkalla tahansa.

Vierailija
42/49 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se toimii, niin jo sen takia kannattaa olla töissä melkein millä palkalla tahansa.

Ja yllättävän monella työpaikalla sitä ei ole edes järjestetty millään tavalla. Lisäksi moni käyttää julkisen puolen terveyskeskusta jolloin on ihan sama, onko sitä työterveyshuoltoa vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei uskalla henkilökunta käydä siellä, koska työnantajan mielestä se maksaa paljon.

Vierailija
44/49 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin myös tota eläkekertymää.

Vierailija
45/49 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihminen saa käyttää järkeään? Jos minulla on valitttavana kaksi vaihtoehtoa, joissa elintaso on sama, mutta toisessa lapsilla on kymmenen tunnin hoitopäivä ja toisessa saan olla lasten kanssa kotona, niin totta hitossa valitsisin sen, joka on edullisempi perheelle ja lapsille!

elättääkö perheensä toisten vai itse tienaamillaan rahoilla. Kyllä siinä on melkoinen ero. On ihan sama onko kyseessä maahanmuuttaja tai suomalainen; ajatus siitä et on ok vuodesta toiseen pyöriä kuhan raha jostain tulee, sama mistä- on todellakin vinksahtanut. Jokuhan sen rahan aina tienaa ja veroina maksaa!!!!! Joku jonka lapset on siellä hoidossa ja joku joka on iltaisin väsy. Koska jos kaikki tai edes huomattava osa suomalaisista ajattelisi noin, tämä yhteiskunta kaatuisi samantien. Sen jälkeen ei olis enää mitään tukia, ei joukkoliikennettä, ei terveydenhuoltoa. Sitten vaan vahvat ja röyhkeät selviytyis. Onko se sitten sun mielestä ok??? Kyse on siitä kuinka kantaa kortensa YHTEISEEN kekoon, jota tuilla elävät verottavat erityisen raskaasti. Ainoastaan pienet lapset, sairaat, vanhukset voivat hyvillä mielin olla osallistumatta yhteiseen vastuuseen. Tai erakot jotka eivät tarvitse mitään. Kaikki muu perustelu on kestämätöntä. yhteispeli toimii vain kun kaikki ottavat ja antavat kykynsä mukaan. asenne mun ei tarvii tai mä en viitti on aina jonkun toisen selkänahasta pois.

Vierailija
46/49 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin myös tota eläkekertymää.

Esim. kaikki tuntemani kotiäidit joko maksavat itse eläkerahastoonsa 50-200 euroa kk tai sitten ovat sopineet miestensä kanssa että mies hoitaa maksun niin kauan kuin vaimo on kotona. Että ei se aina ole siitä työstä kiinni tuo eläkkeen suuruus.

Vierailija
47/49 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen vuokrat, toimeentulotuet ymym..

Vierailija
48/49 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehellä melko isot tulot. Eli täydet päivähoitomaksut pitäis maksaa. Mietipä kun veisin kolme lasta päiväkotiin niin ei paljon jäis kun hyvä mieli työssäkäynnistä.

Tosin meinaan mennä pienipalkkaiseen työhöni kun nuorin täyttää kolme. Silloin vanhin on jo koulussa eli ei tartte kolmesta maksaa hoitomaksua ja kun kotihoidontuki ja kuntalisä tippuvat pois niin sitten työnteko alkaa taas kannattaa.

Vierailija
49/49 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen päälle asumistuki, kotihoidontuet, mahdollinen ansiosidonnainen tai sitten pelkästään työmarkkinatuki jolloin varmaan saa toimeentulotukeakin, myös elarit. Mun systeri oli vastaavassa tilanteessa muutama vuosi sitten ja sai tukia muistaakseni nettona jotain 1100-1200 euroa ja onnistui siitä säästämään jopa etelänmatkan rahat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme