MIKÄ MÄTTÄÄ KUN LAIHDUN NIIN VÄHÄN!?
lähtotilanne oli 162cm ja 74kg. Kuukaudessa lähtenyt vain 1,5kg ja housut kiristävät yhtä paljon kuin ennenkin. Lenkkeilen 7-10km päivässä (aikaisemmin en yhtään) ja syön aamulla puuron ja maitoa, päivällä kotiruokaa ja kasviksia, illalla näkkäriä ja välipalaksi marjoja, salaattia, vähän hedelmiä. Muutos entiseen ruokavalioon on merkittävä. N. !400 kaloria tulee päivässä.
Kommentit (20)
eli laihtumisvauhti on hyvä.
Juotko riittävästi, että neste poistuu? Voit myös koittaa hyödyntää kevyesti diureettisia kasviksia, esim. lisätä persiljaa juomaveteen (kannuun vettä ja muutamia persiljan latvoja sekaan).
Itselläni on ns. lihavuusgeeni (tutkitusti) ja ns. lepoenergiankulutukseni on huomattavan paljon alhaisempi kuin keskimäärin naisilla. Lisäksi sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa, joten laihtuminen on ollut minulle vaikeaa. Vahvan urheilutaustan ansiosta liikakiloja ei kuitenkaan ole liiemmin kertynyt, mutta esim. raskauksien jälkeen minun täytyi todella tehdä töitä (ja pitkään!!), että sain kilot pois. Pystyn siis hyvin ymmärtämään tuskasi hitaista tuloksista, mutta eipä siihen mikään muu auta kuin itsekuri ja maltti! Tsemppiä kilojen karistukseen!
eli laihtumisvauhti on hyvä.
Juotko riittävästi, että neste poistuu? Voit myös koittaa hyödyntää kevyesti diureettisia kasviksia, esim. lisätä persiljaa juomaveteen (kannuun vettä ja muutamia persiljan latvoja sekaan).
Itselläni on ns. lihavuusgeeni (tutkitusti) ja ns. lepoenergiankulutukseni on huomattavan paljon alhaisempi kuin keskimäärin naisilla. Lisäksi sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa, joten laihtuminen on ollut minulle vaikeaa. Vahvan urheilutaustan ansiosta liikakiloja ei kuitenkaan ole liiemmin kertynyt, mutta esim. raskauksien jälkeen minun täytyi todella tehdä töitä (ja pitkään!!), että sain kilot pois. Pystyn siis hyvin ymmärtämään tuskasi hitaista tuloksista, mutta eipä siihen mikään muu auta kuin itsekuri ja maltti! Tsemppiä kilojen karistukseen!
painonpudotukseen, kun sinulla on tuo vajaatoiminta?
t. vajaatoiminta ja vuodessa lähtenyt vain 8kg ja tooodella vähän voi syödä ja paljon pitää liikkua...
Mulla vähän sama juttu. Kävin hikijumpissa koko kevään 4krt/vk, ja söin melko terveellisesti. Silti en laihtunut YHTÄÄN, ja vaatekoko pysyi samana. Nyt kesä on mennyt herkutellessa enkä ole liikkunut YHTÄÄN, ja paino ja vaatekoko ovat edelleen samat. Huoh, en tosiaan tajua miten on mahdollista!
kalorilaskin, kiloklubi, mitä niitä nyt onkaan. Jos maksaa niin ei ole paljoa, siellä on kaikkia tietoja. Näyttää painonpudotusvauhdin teoriassa ja käytännössä mikä auttaa hahmottamaan omaa onnistumista. Tiedätte missä menee pieleen jos jossakin menee.
kalorilaskin, kiloklubi, mitä niitä nyt onkaan. Jos maksaa niin ei ole paljoa, siellä on kaikkia tietoja. Näyttää painonpudotusvauhdin teoriassa ja käytännössä mikä auttaa hahmottamaan omaa onnistumista. Tiedätte missä menee pieleen jos jossakin menee.
aika huolestuttavaa on, että kalorit ovat niinkin alhalla kuin 800-1000/vrk ja jos yhtään nostan niin paino lähtee nousuun. PRKL
aika huolestuttavaa on, että kalorit ovat niinkin alhalla kuin 800-1000/vrk ja jos yhtään nostan niin paino lähtee nousuun. PRKL
eihän tuo voi olla. Itsekin voin syödä yli 1200kcal ja laihdun silti vaikka olen lyhyt eikä laihtumisen tarvetta ole.
Kannattaisiko käydä lääkärillä jossakin kilpirauhastestissä? Se on vain pieni verikoe, ei sen kummempaa. Pikainen visiitti labra-aikaan ja siinä se.
Kieltämättä vähän masentaa, kun käyt puntarilla ja paino pysyy samassa. Tietenkin kunto on parantunut ja toivottavasti veriarvotkin.. kolesteroli huiteli ennen seiskan pinnassa :// Se myös kannustaa syömään terveellisesti, ei pelkästään laihtuminen. Lähden ostamaan persiljaa :) Teen kannuun nätin vesijuoman (persiljaa ja kurkkusiivuja) niin muistaa myös juoda päivän mittaan :) Kiitti vinkeistä! Kaikille kovasti tsemppiä.. pikkujouluissa olemme jo (ainakin pari kiloa) hoikempia ;) ap
painonpudotukseen, kun sinulla on tuo vajaatoiminta?
t. vajaatoiminta ja vuodessa lähtenyt vain 8kg ja tooodella vähän voi syödä ja paljon pitää liikkua...
ja mm. lepoenergiankulutuksen sain tietää urheilulääkärin tekemän kuntotestauksen yhteydessä.
Varsinaisia vinkkejä en laihtumiseen ole saanut, mutta omaa järkeä käyttämällä pääsee pitkälle. Faktahan on se, että muuten ei laihdu kuin kuluttamalla enemmän kuin syö, yksilölliset erot voivat sitten vaikuttaa laihtumisvauhtiin. Täytyy siis olla todella rasittavan tarkkana siitä mitä syö ja kuinka paljon. Minulle sopiva ratkaisu (tarkan ruokavalion lisäksi) oli lisätä liikuntaa entisestään, ja mm. käytin kaikki mahdollisuudet hyötyliikuntaankin (aina portaita, aina kävellen / pyörällä kun vain on mahdollista jne.).
Eli ei siihen mikään muu auta kuin kuluttaa enemmän kuin syö. Ja sitten kuluttaa vielä vähän enemmän! Tsemppiä sinullekin!
eihän tuo voi olla. Itsekin voin syödä yli 1200kcal ja laihdun silti vaikka olen lyhyt eikä laihtumisen tarvetta ole.
Kannattaisiko käydä lääkärillä jossakin kilpirauhastestissä? Se on vain pieni verikoe, ei sen kummempaa. Pikainen visiitti labra-aikaan ja siinä se.
sitä ennen ei tapahtunut minkäänlaista painonlaskua, nyt sentään 8kg saanut vuodessa pois.
t.11
Kannattaisiko käydä lääkärillä jossakin kilpirauhastestissä? Se on vain pieni verikoe, ei sen kummempaa. Pikainen visiitti labra-aikaan ja siinä se.sitä ennen ei tapahtunut minkäänlaista painonlaskua, nyt sentään 8kg saanut vuodessa pois.
t.11
vajaatoimintaan? Eikös siihen lääkitys ole? 8kg vuodessa on tosi hyvä tulos verrattuna ei mihinkään tai painon lisääntymiseen :)
Kannattaisiko käydä lääkärillä jossakin kilpirauhastestissä? Se on vain pieni verikoe, ei sen kummempaa. Pikainen visiitti labra-aikaan ja siinä se.sitä ennen ei tapahtunut minkäänlaista painonlaskua, nyt sentään 8kg saanut vuodessa pois.
t.11
vajaatoimintaan? Eikös siihen lääkitys ole? 8kg vuodessa on tosi hyvä tulos verrattuna ei mihinkään tai painon lisääntymiseen :)
jotain, mutta jotenkin tuntuu että tällä liikuntamäärällä ja tiukalla ruokavaliolla olisi pitänyt tapahtua enemmän. Ja huomaan senkin, että kehitystä treeneissä ei tapahdu samaan malliin kuin aikaisemmin.
t.11
Thyroxinia nappailen. Joo, onhan tää jojotain, mutta jotenkin tuntuu että tällä liikuntamäärällä ja tiukalla ruokavaliolla olisi pitänyt tapahtua enemmän. Ja huomaan senkin, että kehitystä treeneissä ei tapahdu samaan malliin kuin aikaisemmin. t.11
löytyy paljon vähäkalorisia ruokavaihtoehtojakin kun noin vähillä kaloreilla joudut olemaan. Salaatit, kasvikset hedelmät yms. Mikään nutraaminen ei ehkä noin pitkällä tähtäimellä olisikaan järkevää.
tullut lihasta läskin tilalle. Siksi paino ei putoa. Jatka vaan samaan malliin, niin saat hienon kropan.
Itse olen laihtunut tammikuu-toukokuu aikana 13kiloa ja nyt olen 2kk syönyt IHAN MITEN LYSTÄÄ (viime v-loppuna esim kumpanakin päivänä hampurilaisen, karkkia, limsaa, jäätelöö)arkena syön normaalia kotiruokaa ja juuri koskaan en jaksa tehdä edes salaattia kaveriksi ja paino pysyy täysin samassa! käyn 3kertaa vkossa puntarissa, että jos vähänkin nousee, katson tarkemmin mitä syön..tässä lomien jälkeen sitten vielä rutistan viimeiset kymmenen kiloa pois!
Jatka vaan samaan malliin! Pidä huoli että saat tarpeeksi proteiinia niin et menetä lihasmassaa vaan kalorit palaa rasvasta..lisää rahkaa, juustoa, kananmunia (valkuaiset) ruokavalioon niin hyvä tulee! :)
siis että tulee vaan 400kcal. päivässä. nimittäin puuroannoksessa (tavallinen kaurapuuro) on jo n.400kcal. käy tarkistuttamassa kilpirauhasarvo.
kiitos vastauksista. Yritän olla kärsivällinen ja lisään proteiinia ruokavalioon. Helpotti kun sai purnata. :)
tullut lihasta läskin tilalle. Siksi paino ei putoa. Jatka vaan samaan malliin, niin saat hienon kropan.
Ammattiurheilijat treenaa nostamalla rautaa kuukausia saadakseen edes pari kiloa lihasta lisää mut sä väität vakavissas et...No joo,antaa olla.
Käsittääkseni tuo 1,5kg kuukaudessa on erittäin hyvä tahti. Eli ymmärtääkseni varsinaista laihtumista (kun ei laske mukaan nesteiden poistumista) tapahtuu optimitilanteessa puoli kiloa viikossa.
Eli saa painoa varmaankin pudotettua varsin nopeasti, mutta sitten menee lihakset samalla jne.
Mutta tosiaan hyvä tahti näyttäisi olevan meneillään. Ja varsinaiseen kalorimäärään ei kannata liian kovaa keskittyä, koska omaa kulutustaan ei pysty tarkasti arvioimaan. Täytyy tunnustella pidemmän aikaa... Eli vaikka hieman lisätä päivittäistä ruokamäärää, tai sitten laskea entisestään, ja katsoa mitä tapahtuu.
luulin että nesteitä poistuisi nyt aluksi, mutta olo on edelleen turvonnut. Tätä vauhtia olen kuitenkin ensi kesänä 15kg hoikempi :) ..lannistaa vain kun viikon aikana ei ole lähtenyt grammaakaan!? Suolankäyttöä olen vähentänyt, vaaleita jauhoja ja sokeria vältän.. mikähän muu auttais turvotukseen?