Näin kahden naisen peltikolarin. Miten sinä toimisit?
Näin tuossa just kahden naisen kolarin, kun toinen ajoi keskustassa toisen auton perään. Ei käyny kummallekkaan mitenkään vähän pelti rytisi.
Eli haluaisin kysyä mitä tekisit jos joku törmäis autolla sun perään?
Kerron sit myöhemmin mitä tässä tapahtu jossei kukaan ehdi arvata :D
Kommentit (32)
vastapuolen tarina voi muuttua jälkeenpäin vaikka kuinka hullunkuriseksi
Ei voi muuttua, jos kantaa autossaan vakuutuspapereita ja pyytää vaurion auheuttaneen osapuolen nimikirjoituksen heti paikan päällä. Vakuutuspaperit (lomake) kannattaa siis aina olla mukana, tai ellei ole, niin johonkin paperiin kirjoittaa tapahtunjut yls, ja pyytää törmääjää allekirjoittamaan. Jos joku rysäyttäisi mun auton perään, niin varmaan heti ensimmöisenä suuttuisin, ja sitten yrittäisin saada tilanteen hoidettua nopeasti pois alta. Turha sitä tietä on jäädä tukkimaan tunneiksi.
Siis "tunnustan olevani syyllinen"-paperiin? Ei kiitos, itse en laita nimeäni mihinkään paperiin, jota toinen voi täydentää jälkikäteen miten tahansa.
saa kuulla poliisilta, että turhaan te kutsuitte, kun ei voi enää mitata mitään :-).
[/quote]
Mitä mitata??
niin ja jos peräänajo joku pieni sipaisu vaan (pieni klommo puskurissa/maalipinnassa naarmu) antaisin asian olla ja jatkettaisi matkaamme.
Se pieni naarmu maksoi meidän halpis-Focuksessa 2300 e eli ikinä minulla ei olisi varaa antaa asian olla.
Pienikin tönäisy saattaa aiheuttaa kalliit vauriot. Mun autoon törmäsi tosi nuori tyttö, selvästikin isänsä autolla, ja ihan huolimattomuuttaan, kun puhui puhelimeen. Meidän autoon tuli joku pikku vika ilmastointijärjestelmään, koska joku säiliö oli siellä pukurin takana, ja kokonaiskorjaus maksoi monta tuhatta. Kävi niin sääliksi tyttöä, koska vaikka vakuutuksensa maksoi vahingot, niin varmaan isän bonuksien menetys + oman auton korvaus tuli aika kalliiksi.
Ei voi muuttua, jos kantaa autossaan vakuutuspapereita ja pyytää vaurion auheuttaneen osapuolen nimikirjoituksen heti paikan päällä. Vakuutuspaperit (lomake) kannattaa siis aina olla mukana, tai ellei ole, niin johonkin paperiin kirjoittaa tapahtunjut yls, ja pyytää törmääjää allekirjoittamaan. Jos joku rysäyttäisi mun auton perään, niin varmaan heti ensimmöisenä suuttuisin, ja sitten yrittäisin saada tilanteen hoidettua nopeasti pois alta. Turha sitä tietä on jäädä tukkimaan tunneiksi.
Siis "tunnustan olevani syyllinen"-paperiin? Ei kiitos, itse en laita nimeäni mihinkään paperiin, jota toinen voi täydentää jälkikäteen miten tahansa.
Syyllinen voi itse omalla käsialallaan kirjoittaa tapahtumien kulun ja laittaa nimen alle. Ei sitä täydennetä mihinkään sen jälkeen. Ellei halua laittaa nimmaria, niin kannattaa kantaa niitä vakuutuslomakkeita mukanaan. Ellei mikään käy niin poliisit paikalle. Just sun tyylisten tyyppien takia asioiden selvittäminen kestää..
saa kuulla poliisilta, että turhaan te kutsuitte, kun ei voi enää mitata mitään :-).
Mitä mitata??
Mitä ihmeen mittausta??
poliisi on puolueeton taho ja kirjaa ylös mitä oikeasti tapahtui
Eihän poliiseja edes välttämättä tarvi
Ap
..jos tulee sellaiset vahingot että menee vakuutusasioiksi. Poliisilta menee lausunto suoraan vakuutusyhtiölle ja ainakin meidän keississä se poliisin lausunto oli EHTO vakuutuskorvaukselle.
Mitä mitata??
Mitä ihmeen mittausta??
alkoi jarrutus, kumpi ei huomannut liikennevaloja/toista autoa jne.
Syyllinen voi itse omalla käsialallaan kirjoittaa tapahtumien kulun ja laittaa nimen alle. Ei sitä täydennetä mihinkään sen jälkeen. Ellei halua laittaa nimmaria, niin kannattaa kantaa niitä vakuutuslomakkeita mukanaan. Ellei mikään käy niin poliisit paikalle. Just sun tyylisten tyyppien takia asioiden selvittäminen kestää..
rattijuoppojen toilailuja. Vaikka kolari näyttää täysin minun vialtani, tulee siitä toisen vika, jos se on kännissä. Humalainen liikenteessä on niin arvaamaton, että moni peltikolari muuttuu täysin toisenlaiseksi.
Juuri minun kaltaiseni eivät suostu maksamaan
rattijuoppojen toilailuja. Vaikka kolari näyttää täysin minun vialtani, tulee siitä toisen vika, jos se on kännissä. Humalainen liikenteessä on niin arvaamaton, että moni peltikolari muuttuu täysin toisenlaiseksi.
Siksi poliisi pitää AINA kutsua kolaripaikalle. Poliisi on ainoa taho joka voi todeta rattijuoppouden.
Mitä mitata??
Mitä ihmeen mittausta??
alkoi jarrutus, kumpi ei huomannut liikennevaloja/toista autoa jne.
Siis täh? Tietenkään se takana olija ei huomannut edessä olevaa autoa/pitänyt tarvittavaa turvaväliä... Onko tälläsiä tahvoja liikenteessä?
tarkoitatko, että jos poliisia ei saada paikalle?
Henkkareista tiedot ylos, rekisteriotteesta myös ja sitten omat tiedot hänelle. Valokuviakin voisi ottaa jemmaan. Sitten auton korjaus ja lasku kolarin ajaneelle.