Mitä kasvisruokaa olet viimeksi tehnyt?
Kommentit (41)
kasvisruokia,lihaa niissä on jossain muodossa.
Kanttarellikastiketta ja perunoita.
kukkakaalicurrya riisin kanssa ja sitä edellisen kerran uunijuureksia, tosin söimme paistettuja kananmunia sen kanssa. Meillä pidetään kerran viikossa kasvisruokapäivä, tuo kivasti vaihtelua ruokavalioon.
kukkakaalicurrya riisin kanssa ja sitä edellisen kerran uunijuureksia, tosin söimme paistettuja kananmunia sen kanssa. Meillä pidetään kerran viikossa kasvisruokapäivä, tuo kivasti vaihtelua ruokavalioon.
Miksi sitten se muna?
hitusen oli raejuustoa, muuten kasvis.
tuo kivasti vaihtelua ruokavalioon.
Miksi sitten se muna?
Eipäs olla fundamentalisteja siellä ;-)
t. maltillinen vegaani
kasvissosekeittoa. Oli lapsista kuulemma pahaa - mutta söivät sentään lautaset tyhjiksi ilman suurempaa uhkailua.
Meillä nyt on kyllä kaikki ruuat pahoja. Hermostuttavan huonosti kasvatettuja kakaroita!
En itse syö hernesoppaa, tosin en tiedä onko kaupan hernari lihatonta.
Ruuassa pitää vähintään olla maitotuotetta/kananmunaa/soijaa/tofua, koska en syö viljoja ja ihan pelkästä kasvisruuasta ei aina tunnu tulevan vatsa täyteet tai nälkä pysyvän kauaa poissa eikä joka päivä viitsi ruualla syödä papuja.
Summasummaarum, olen vasta reilun vuoden tehnyt päivittäin ruokaa joten alkutaipaleella vasta ollaan.
Kasvisruuat voisi olla seuraava etappi, jos vain jostakin löytyisi hyviä reseptejä.
Siis tuosta mikä on kasvisruokaa.
Juustot ja kermat musta on ihan ok, mutta ei kai muna sentään mikään kasvisruoka ole. Vai onko? Mitä sanotte kasvissyöjät?
Mulla on muuten yksi ystävä joka kutsuu itseään kasvissyöjäksi. Syö kuitenkaan kalaa ja broileriakin silloin tällöin. Millään ilveellä se ei musta ole kasvissyöntiä:-)
Mutta joo monen mielestä kasvisruoka on varmaan = lihaton ruoka.
Siinä oli lanttua, bataattia, perunaa, porkkanaa, parsakaalia, soijakermaa ja soijamaitoa. Sekaan laitoin auringinkukansiemeniä. Oli siis ihan vegaanillekin sopivaa evästä. Itse en ole vegaani, vaan syön myös juustoa ja toisinaan muita maitotuotteita kuten rahkaa tai raejuustoa.
Monet kasvissyöjät syö kyllä pullaa, jossa on kananmunaa, mutta minusta ainakaan esim. munakas, jossa on kasviksia, ei ole kasvisruoka, vaikka munaa syövä kasvissyöjä sellaista söisikin.
Tänään jotain kantarelleista kun niitä on nyt juuri saatavilla.
Siis tuosta mikä on kasvisruokaa.
Juustot ja kermat musta on ihan ok, mutta ei kai muna sentään mikään kasvisruoka ole. Vai onko? Mitä sanotte kasvissyöjät?
Itse olen lakto-ovo-vegetaristi, ruokavalio siis sallii kananmunat (ovo) ja maitotuotteet (lakto). Arkikielessä kutsun itseäni kasvissyöjäksi.
Mun mielestä sun kaveris vois vaan sanoa "en syö punaista lihaa" -mutta kasvissyöjä hän ei ole.
Pääosin teen lihattomia ruokia. En ole kasvissyöjä, koska syön kalaa (syön myös maitotuotteita ja kananmunia), lihaa en.
mutta omeletteja kasvistäytteellä.
Oikeaksi kasvisruuaksi lasken toissapäivän linssicurryn (perunaa, linssejä, sipulia, valkosipulia, paprikaa+mausteita) joka olisi mennyt kyllä vegaanillekin.
Syömme lihan asemasta soijaa. B12 vitamiinin otamme purkista.
Paitsi, että tänään oli kalkkunapihvipäivä,
kukkakaalipyreen kanssa.
Valintamme olla syömättä lihaa on eettinen, emme hyväksy nykyistä tehomaataloutta jossa ei oteta huomioon eläinten kohtelua kasvatusprosessin aikana.
eli kyllä lakto-ovo-vegetaristinen ruokavalio on kasvisruokavalio. monella täällä menevät vegetaristi ja vegaani selvästi seakisin, kun kerma ja juusto "pilaavat" muutoin kasvisruoan...
mutta otiskon kysymykseen vastaus: eilen grillattua kesäkurpitsaa ja halloumia ja kikherne-yrtti-tomaattisalaattia.
tänään tein jo kukkakaalikeittoa ja illalla on vielä luvassa paistettuja perunoita ja soijapihvejä. Huomenna syödään parsakaalipestopastaa.
Miksi sitten se muna?
ei meillä muulloin oikeestaan syödäkään paistettuja munia, ku ton ruuan kanssa, on vähän semmonen spydärin muunnos. En oo ite turhan tarkka näissä nimitysasioissa enkä missään muussakaan, joten ei nyt jakseta hiuksia ruveta halkomaan. Mulle kasvisruoka on kun ei oo lihaa mukana (nauta, poss, kana, kala esim.).
Tai joku kasvispasta tai -wokki.