Minulla ei ollut rippijuhlia koska äitini juopotteli eikä isäni välittänyt
asia nousi mieleen kun on näitä rippijuhlia taas. muistan vieläkin päivän kun pääsin ripiltä. kukaan ei ollut konfirmaatiossa. sieltä menin kotiin ja istuin sohvalla..mietin sitä kuinka minulla ei ole juhlia, muut kaverit olivat juhlimassa. vanhempani eivät muistaneet mitenkään. ei tämä tietenkään ollut ainoa asia josta jäin paitsi vanhempieni takia mutta tuo jäänyt mieleen erityisesti...samoin joulut kun istuin vaan kotona eikä meillä ollut mitään jouluista, ei yhtään mitään.
Kommentit (7)
Isä oli kuollut juuri ja äiti juoksi missä sattui uudesta vapaudestaan nauttien. Ei ollut myöskään yo-juhlia. Eikä todellakaan ollut jouluja, eikä mitään muutakaan normaalia perhe-elämää. Puoliorvon eläkkeistänikin näin vain veromätkykarhukirjeet, rahat meni äitini tilille.
Äidilläsihän on ollut oikeus käyttää eläkkeet,niin ikävää kuin se varmasti on ollutkin... minun isäni kavalsi minun henkivakuutusrahat kun äitini kuoli. Yo-juhlat minulla oli kun itse järjestin muttei isäni ollut siellä.
Isä oli kuollut juuri ja äiti juoksi missä sattui uudesta vapaudestaan nauttien. Ei ollut myöskään yo-juhlia. Eikä todellakaan ollut jouluja, eikä mitään muutakaan normaalia perhe-elämää. Puoliorvon eläkkeistänikin näin vain veromätkykarhukirjeet, rahat meni äitini tilille.
Alkoholinkäyttöä, väkivaltaa, henkistä kylmyyttä. Mutta joulut, juhlat, sukujuhlat ja lomat oli. Ja harrastuksia.
Ei ollut meilläkään normaalia perhe-elämää. Juopottelua, väkivaltaa,ei huolehdittu ruoasta, lapset kulki ryyppyreissuilla mukana tai oli yksin kotona.nuo juhlamuistot vaan jotenkin kirpaisevat eri toten..
leski saa leskeneläkettä.
Ja minun pikkusiskoni sai omat rahansa taskurahoiksi. Minulle sanottiin, että minusta ei edes makseta niitä.
Sain sitten mätkykirjeet, koska äiti ei ollut huolehtinut veroistaan. Siitä selvisi, että nosti noita neljä vuotta...
leski saa leskeneläkettä. Ja minun pikkusiskoni sai omat rahansa taskurahoiksi. Minulle sanottiin, että minusta ei edes makseta niitä. Sain sitten mätkykirjeet, koska äiti ei ollut huolehtinut veroistaan. Siitä selvisi, että nosti noita neljä vuotta...
Kyllä ne eläkkeet on tarkoitettu ihan elatusavun tapaan äidillesi. Maksetaanhan elatusavutkin lapsesta mutta ei lapselle. Ja ainakin mulla meni verot niistä suoraan..
että meni. Minulla äiti kämmäsi kaikki raha-asiansa ja minä sain karhukirjeet niistä eläkkeistäkin.
Äiti ei myöskään elättänyt minua, vaikka ne eläkkeet saikin. Olen maksanut ihan kaiken itse 14-vuotiaasta.
Siskoni toki elätti ja tämä sai 10-vuotiaana sen koko eläkkeen+lapsilisän "taskurahoiksi", koska oli isätön raukka.
Isä oli kuollut juuri ja äiti juoksi missä sattui uudesta vapaudestaan nauttien.
Ei ollut myöskään yo-juhlia. Eikä todellakaan ollut jouluja, eikä mitään muutakaan normaalia perhe-elämää. Puoliorvon eläkkeistänikin näin vain veromätkykarhukirjeet, rahat meni äitini tilille.