Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa isovanhemmille ym. nätisti, että vauva ei tule vielä heille yökylään?

Vierailija
11.06.2011 |

Meillä on nyt 4kk ikäinen tyttö ja 1v 9kk ikäiset kaksospojat. Kaksoset ovat olleet vähän vajaan vuoden ikäisenä ekan kerran yökylässä ja nyt vauvan synnyttyä suurin piirtein kerran kuussa viikonlopun joko isovanhemmilla tai kummeilla.

Nyt jo pidempään on isovanhemmat ja muutamat muutkin kyselleet, että koska myös vauva tulee yökylään ja tähän ollaan vastattu, että ei ainakaan vielä. Tällä hetkellä se olisi aika mahdotontakin kun vauvalle ei kelpaa kun tissi. Emme kuitenkaan ole ajatelleet kauheasti ennen vuoden ikää laittaa vauvaa yökylään, jos ei nyt siis tule tilannetta, että olisi pakko laittaa.

Mutta, mutta, miten tämä sanotaan nätisti ihmisille, jotka haluaisivat jo nyt vauvan yökylään? Ei jaksais kauhean pitkään tuota kyselyäkään.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoilla ilmaista halunsa kyläilyyn.

Tai vaihtoehtoisesti "ei ikinä, jos tuo helvetin ruikutus ei lopu".

Vierailija
2/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvästi teillä on ihanat isovanhemmat miksi heitä loukata. sanotte vaan selvällä suomen kielellä, että vauva on vielä liian pieni, sitten myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oispa mun lapsillakin tuollaiset isovanhemmat. Olisin valmis jättämään huonosti nukkuvan 4kk vauvan yhdeksi yöksi hoitoon tutun ja turvallisen mummon ja papan luo

Vierailija
4/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniisti ja sano, ettet vielä halua olla yötä erossa vauvasta. voihan sitä sanoa, että ette yhtään epäile, etteikö kyseinen henkilö ole hyvä lastenhoitaja, mutta ette vain halua jättää vauvaa vielä hoitoon.

Vierailija
5/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole pahemmin kertynyt univelkaa ja muutenkin jaksamme ihan hyvin emmekä näe mitään tarvetta vauvan yökyläilylle.

Voimia sinulle, aivan varmasti on raskasta!

ap

oispa mun lapsillakin tuollaiset isovanhemmat. Olisin valmis jättämään huonosti nukkuvan 4kk vauvan yhdeksi yöksi hoitoon tutun ja turvallisen mummon ja papan luo

Vierailija
6/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertoisitvain sanovasi sitten kun vauvakin on menossa yökylään.

Itse olen tarjoutunut hoitamaan kummityttöäni tarvittaessa myös yön yli (ikää ei ole vauvalla vielä edes 6kk), ja tytön äiti kiitti kauniisti ja sanoi ettei vielä raaski olla vauvasta erossa. Ja käsittääkseni vastaus (ja tarjous) jätti tyytyväiseksi sekä mut että lapsen äidin, hän tietää että apua saa pyytämällä ja minä sain kauniin vastauksen tarjoukselle.

Vierailija
7/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat tuskin pystyvät imettämään ap:n vauvaa ja kun vauvalle kelpaa vain tissi, niin mitäs siinä sen enempää ihmettelemään...

Vierailija
8/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On koitettu erilaisia pulloja ja tuttiosia, nokkamukia jne. On koitettu syöttää liikkeessä, sitterissä, isä ja joku muu kun minä on koittanut antaa pullosta niin, että minä olen paikalla. Pulloa on kokeiltu myös sillon kun minä en ole paikalla, mutta ei vaan ole kelvannut.

ap

en tiedä, mutta insuta olisi tärkeää, että vauva opeteetaan muullekkin kun tissille

Vierailija
9/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otat tarjouksen mielelläsi vastaan.

Sillä kyllähän sä kai ymmärrät, että kyse on siitä että isovanhemmat säälivät teitä kun teillä on kaksospojat ja vielä pieni vauva siinä. Ajattelevat että teillä on kauhean rankkaa ja olet kauhean väsynyt, ja höpisevät sitten että olisivat kauhean innoissaan "haluamassa" vauvaakin yökylään, jotta uskaltaisit helpommin antaa vauvan ja huoahtaa, etkä miettisi että oletkohan nyt vaivaksi.

Vaivahan tuon ikäinen vauva on hoitaa, isovanhempien varsinkin. Yöheräilyt isovanhemmille eivät enää ole kovin herkkua, tai itkevän vauvan kanniskelu.

Luultavasti he ovat ihan tyytyväisiä ja helpottuneita, kun et vauvaa heille vielä anna hoitoon. Tietenkin se verhotaan "voi voi, kyllä me niiiin kauhean mielellään oltais otettu se ihana kullannuppu meitä ilostuttamaan!" mutta mitä sitten, hymyile kauniisti ja sano tosiaan, että tarjous otetaan vastaan myöhemmin.

(enkä tätä kirjoittanut kuin pelkällä ystävyydellä, olen meinaan nähnyt monta vastaavaa tapausta läheltä, joten perustuu kokemukseen..)

Vierailija
10/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tod suositella ennenkuin lapsi on about vuoden. Lastenpsykologit yms siis tätä mieltä.

Vierailija
11/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin vielä rintaruokinnalla joten ei tule yökylään ennen kuin on imetys loppunut ja aiot imettää vielä pitkään.

Vierailija
12/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On koitettu erilaisia pulloja ja tuttiosia, nokkamukia jne. On koitettu syöttää liikkeessä, sitterissä, isä ja joku muu kun minä on koittanut antaa pullosta niin, että minä olen paikalla. Pulloa on kokeiltu myös sillon kun minä en ole paikalla, mutta ei vaan ole kelvannut.

ap

en tiedä, mutta insuta olisi tärkeää, että vauva opeteetaan muullekkin kun tissille

Imetysaika on kuitenkin vauvan koko elämän kannalta ajatellen kuin yksi hetki vaan, joten jos imetys onnistuu niin ole tyytyväinen vaan ja vauva yökylään vaikka vasta kun osaa puhua :-)

Vierailija
13/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva olisi vaiva isovanhemmille. Kerroin jo, että vauvamme nukkuu melko hyvin, yöllä herää kerran tai ei ollenkaan ja päivällä ei kyllä nuku yksiäkään pitkiä päikkäreitä, mutta 3-5 15min-45min unet. Nyt on alkanut olla myös tunnin mittaisia unia päivällä.

Ehkä sinä et sitä usko, mutta tiedän, että isovanhemmat ja kummit ihan oikeasti haluaisivat myös vauvan heille yökylään, en siis usko, että vain huvikseen kysyvät ja huokaisevat helpotuksesta kun sanomme ei.

ap

otat tarjouksen mielelläsi vastaan.

Sillä kyllähän sä kai ymmärrät, että kyse on siitä että isovanhemmat säälivät teitä kun teillä on kaksospojat ja vielä pieni vauva siinä. Ajattelevat että teillä on kauhean rankkaa ja olet kauhean väsynyt, ja höpisevät sitten että olisivat kauhean innoissaan "haluamassa" vauvaakin yökylään, jotta uskaltaisit helpommin antaa vauvan ja huoahtaa, etkä miettisi että oletkohan nyt vaivaksi.

Vaivahan tuon ikäinen vauva on hoitaa, isovanhempien varsinkin. Yöheräilyt isovanhemmille eivät enää ole kovin herkkua, tai itkevän vauvan kanniskelu.

Luultavasti he ovat ihan tyytyväisiä ja helpottuneita, kun et vauvaa heille vielä anna hoitoon. Tietenkin se verhotaan "voi voi, kyllä me niiiin kauhean mielellään oltais otettu se ihana kullannuppu meitä ilostuttamaan!" mutta mitä sitten, hymyile kauniisti ja sano tosiaan, että tarjous otetaan vastaan myöhemmin.

(enkä tätä kirjoittanut kuin pelkällä ystävyydellä, olen meinaan nähnyt monta vastaavaa tapausta läheltä, joten perustuu kokemukseen..)

Vierailija
14/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "kiitos, ihana tietää, että voitte auttaa. Varmasti kun X vähän kasvaa niin tosi mielellään tuodaan hoitoon"

Vierailija
15/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi tajuta, miten ihmiset on noin avuttomia sukulaistensa kanssa.

Mun lapset on olleet yökylässä vasta noin 3-vuotiaina.

Vierailija
16/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi tärkeää opettaa vauva muullekin kuin tissille. höh,meidän vauvat on aina olleet tissivauvoja ilman ongelmia. nokkamukista maistuu muukin. 4kk on aika pieni opettaa millekään.

Vierailija
17/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei isovanhemmat ehdoin tahdoin halua päästä nauttimaan nelikuisen vauvan yöstä, vaikka kuinka nukkuisi. Se vastuukin jännittää. Ajattelevat, että teillä on rankkaa ja haluavat olla ystävällisiä.

Vierailija
18/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsenlapsistaan ja haluaa olla heidän kanssa? Mistä edes tiedät minkä ikäisiä ap:n isovanhemmat on, ei kaikki ole ikäloppuja...

Terveisin 54v mummo, joka oikeasti haluaa yökylään lapsenlapsiaan ihan vauvanakin, jos se vaan sopii vanhemmille.

Mä olen samaa mieltä kuin 12. Ei isovanhemmat ehdoin tahdoin halua päästä nauttimaan nelikuisen vauvan yöstä, vaikka kuinka nukkuisi. Se vastuukin jännittää. Ajattelevat, että teillä on rankkaa ja haluavat olla ystävällisiä.

Vierailija
19/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty sanot että olet ajatellut että varmaan niihin aikoihin kun esikoisetkin, eli joskus vuoden iässä. Eiköhän kysely lopu kun olet vastannut. Jos vastaat epämääräisesti niin kysely jatkuu.

Vierailija
20/22 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä pitkään aikaan ja kerrottu, ettei tämän vauvan kanssa ole rankkaa kun nukkuu hyvin eikä ole muutenkaan mitenkään todella vaativa vauva. Isovanhemmat ja kummit kun ovat myös sitten kyselleet, että jaksammeko varmasti kun on kolme noin pientä ja että ois hyvä saada nukkuakin välillä yö.

Tästä huolimatta kysely jatkuu ja siksi mietin, että miten sanoa nätisti, mutta kuitenkin loukkaamatta, ettei vauva tule yökylään vielä pitkään aikaan.

ap

Mä en voi tajuta, miten ihmiset on noin avuttomia sukulaistensa kanssa.

Mun lapset on olleet yökylässä vasta noin 3-vuotiaina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme