Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sijoittaisit henkilöautoon?

Vierailija
01.08.2011 |

Lapset 2x2v ja vastasyntynyt & 2 aikuista? Eli voisiko jonkun lapsista laittaa taakse keskipenkille, tai kuskin viereen etupenkille? Lähtökohtaisesti kumpikaan ajatus ei tunnu mielestäni hyvältä...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitettais niin, että vastasyntynyt keskelle taakse, 2-vuotiaat vierelle ja aikuiset eteen. Kun mun mielestä lapsille turvallisin paikka on takapenkki.

Vierailija
2/9 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitettais niin, että vastasyntynyt keskelle taakse, 2-vuotiaat vierelle ja aikuiset eteen. Kun mun mielestä lapsille turvallisin paikka on takapenkki.

Kyllä mamma tietää parhaiten taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mamma tietää parhaiten taas.

kun sitä varmaan löytää aiheesta tutkimuksia ja hutkimuksia suuntaan jos toiseen, niin muhun on uponnut ne väitökset, joissa takapenkin kerrotaan olevan turvallisin. Perustelut on sopinut mun logiikkaan, joten sellaisen mielipiteen olen muodostanut.

Vierailija
4/9 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskipenkillä on 3-pistevyöt, niin ihan yhtä laillahan siihen voi lapsen laittaa kuin laitapaikoillekin. Turvallistahan siellä keskellä on matkustaa, kun ei ainakaan sivutörmäyksessä ole heti ottamassa osumaa...

Vierailija
5/9 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman turvatyynyä edessä. Jolloin kuvio oli seuraava: isä ajoi, vauva vieressä, äiti takana keskellä ja nahistelevat kaksoset reunoilla takapenkillä.

Jos on turvatyyny edessä, vaihtoehdot on aika vähissä. Aikuiset eteen ja lapset taakse.

Kyllä takana keskipenkillä on hyvinkin turvallista matkustaa, miksi ei muka siihen? Vai eikö teillä ole kunnon vöitä keskellä?

Turvaistuimissahan kaikki on kuitenkin, vauvan kaukalohan on pieni, joten äiti ehkä ylettyy takapenkille tarvittaessa tuttia ojentamaan tms. Jos kaukalo siis keskellä.

Vierailija
6/9 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskipenkillä on 3-pistevyöt, niin ihan yhtä laillahan siihen voi lapsen laittaa kuin laitapaikoillekin. Turvallistahan siellä keskellä on matkustaa, kun ei ainakaan sivutörmäyksessä ole heti ottamassa osumaa...

3-pistevöitä. Sen unohdin mainita. Just sitä mietin että kaukalo ei varmaan ole turvallinen laittaa kiinni vaan keskivyöllä. Laittaisko kukaan reilu 2,5-vuotiasta istuimessa etupenkille? Mä olisin kuski ja tämä lapsi ei olisi minun, joten siksi myös epäröin tällaista vaihtoehtoa, jos jotakin sattuisi. Toisaalta, saisin ehkä lainaan auton, jossa takana keskipenkillä 3-pistevyöt. Ap3-pistevöitä. Sen unohdin mainita. Just sitä mietin että kaukalo ei varmaan ole turvallinen laittaa kiinni vaan keskivyöllä. Laittaisko kukaan reilu 2,5-vuotiasta istuimessa etupenkille? Mä olisin kuski ja tämä lapsi ei olisi minun, joten siksi myös epäröin tällaista vaihtoehtoa, jos jotakin sattuisi. Toisaalta, saisin ehkä lainaan auton, jossa takana keskipenkillä 3-pistevyöt. Ap

Vierailija
7/9 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pikkulasta voi siihen laittaa

Hankkisin auton, jossa kaukalon saa oikein kiinni.

3-pistevöitä. Sen unohdin mainita. Just sitä mietin että kaukalo ei varmaan ole turvallinen laittaa kiinni vaan keskivyöllä. Laittaisko kukaan reilu 2,5-vuotiasta istuimessa etupenkille? Mä olisin kuski ja tämä lapsi ei olisi minun, joten siksi myös epäröin tällaista vaihtoehtoa, jos jotakin sattuisi. Toisaalta, saisin ehkä lainaan auton, jossa takana keskipenkillä 3-pistevyöt. Ap3-pistevöitä. Sen unohdin mainita. Just sitä mietin että kaukalo ei varmaan ole turvallinen laittaa kiinni vaan keskivyöllä. Laittaisko kukaan reilu 2,5-vuotiasta istuimessa etupenkille? Mä olisin kuski ja tämä lapsi ei olisi minun, joten siksi myös epäröin tällaista vaihtoehtoa, jos jotakin sattuisi. Toisaalta, saisin ehkä lainaan auton, jossa takana keskipenkillä 3-pistevyöt. Ap

Vierailija
8/9 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että turvakaukalon jalustan saa kiinni 2-pistevyöllä.

Ainakin 3-pistevyön asensin meidän telakkaan siten, että siitä "muotoutui" kuin 2-pistevyö, ja muistan ajatelleeni, että 2-pistevyön sais helpommin kiristettyä ja kiskottua kiinni.

Vierailija
9/9 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.nettimarkkina.com/graco-turvakaukalo-+-jalusta/908514

Ja just ton saa 2-pistevyöllä kiinni, siis jalustan. Mutta toi kaukalo on ainakin vanha kuin taivas, mä ostin tuollaisen käytettynä yli kuusi vuotta sitten... Luulis löytyvän uudempiakin malleja! Ja ehkä muillakin merkeillä toimivia ratkaisuja 2-pistevöihin, eikä kaikki oo isoofixiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän