Miehesi sovinistiset ajatukset??
Kertokaahan naiset minkä erikoisen mielipiteen miehenne omaavat, joka teidän mielestä on sovinismia.
Meillä:
Naiset ei saa viheltää eikä syljeskellä.
Naiset ei saa istua jalat haarallaan, vaan nätisti ristissä.
....arvatkaapa raivostuttaako nuo mieheni todelliset ajatukset joskus.
Kommentit (44)
Ja minun mielestä ei ole sovinistista jos pitää siitä kun nainen käyttäytyy naisellisesti.
Tätä ei siis koskaan sanota ääneen, mutta näin se vaan on...
Hoitaa sekä lapset että kotityöt (eikä meillä ole edes tiskikonetta). On oikein ja kohtuullista että minun työpäiväni kestää 24 h vrk ja työviikkoni on 7-päiväinen, koska hän vastaavasti tienaa perheelleen elannon. Ei sano tätä ääneen mutta asenne paistaa läpi useinkin.
Luulen, että mieheni on vähemmän sovinistinen kuin minä.
Eilen illalla katottiin telkkaria yhdessä, mies ilman paitaa kaljapullon kanssa sohvalla ja minä silitin hänen paitojaan. En itse ajatellut asiaa sen kummemmin, mutta mies purskahti nauramaan, että voi apua, kato nyt vähän meitä... Taidan olla häpeäksi sukupuolelleni...
Sama pätee kyllä miehiinkin, en voi sietää tällaista.
Luultavasti ihan piruuttani räkisin, kiroilisin ja istuisin jalat harallaan, vaikkeivat todellakaan kuulu muuten tapoihini. ;) Mun miehellä on ehkä sellainen sovinistinen ajatus, että nainen, joka menee taloudelliset näkökohdat huomioonottaen naimisiin, on samaistettavissa huoraan. Koska naiset ovat tehneet sitä läpi historian, voitaiskin sitten laulaa kuorossa: " Ollaan huoria me kaikki, jos oikein silmiin katsotaan..." Noo, ehkä hän ei ole enää sitä mieltä, kun vähän valistin häntä maailmantilanteesta... :)
Asento on mm verenkierron kannalta todella surkea.
Mitä kysymykseen tulee, niin eipä ole vielä mitään sovinistista suustaan päästänyt.
Vierailija:
ap:n mainitsemat eivät ole kivoja t..
ilman pakottavaa tarvetta vittuilla ketjun aloittajalle? Huono päivä teillä ilmeisesti. Jos minun mieheni sanoisi, että minä en saa viheltää, koska olen nainen, niin pitäisin sitä kyllä sovinistisena kommenttina.
Mieheni ei esitä sovinistisia kommentteja . Me keskitytään elämiseen eikä turhanpäiväisten pilkkujen viilaamiseen.
äh tää lista kasvais kun jaksais miettiä... Naisilla on kaikki asiat aina hukassa, eivät osaa pakata muuttolaatikoita järkevästi jne...
Onko realismikin nykyään sovinismia?
joskus ja sen kyllä näkee miehen naamasta....
muukaan mies sitä vapaaehtoisesti haluaisi harrastaa. Mies ei saa olla kiinnostunut pihatöistä, kukkapenkeistä ja ryytimaasta, ruohonleikkuuta lukuunottamatta. Myös ruoanlaitto on epämiehekästä. Viimemainitusta olen pitänyt niin kovaa meteliä, että laittaa joskus ruokaa vaikka vastahakoisesti. Eikä mies missään tapauksessa ompele, edes nappia vaatteesee. Tässä vain muutamia esimerkkejä.
Hän tuntuu ajattelevan, että tytöt ovat viekkaita, salakavalia, juonittelevia, epäreiluja, keskenään liittoutuvia jne. jne. Kun naapurin tyttö vielä syrjii meidän pikkupoikaa, nuo ajatukset saavat lisäpontta. En hyväksy, sillä tuntuu kuin omaa " sisäistä" pikkutyttöäni vähäteltäisiin eikä pidettäisi missään arvossa.
välikommentteja. Etkö vois vaikka miettiä miks sulla on niin hankala olla nainen, että pitää koko ajan puolustaa miehiä. Tunnetko pakottavaa tarvetta olla " hyvä jätkä" , jolla ei saa olla naisellisia piirteitä, kuten esim. nalkuttaminen ja miesten haukkuminen. Se kuuluu meidän naisten elämään, älä sinä yritä sitä muuttaa.
Vierailija:
välikommentteja. Etkö vois vaikka miettiä miks sulla on niin hankala olla nainen, että pitää koko ajan puolustaa miehiä. Tunnetko pakottavaa tarvetta olla " hyvä jätkä" , jolla ei saa olla naisellisia piirteitä, kuten esim. nalkuttaminen ja miesten haukkuminen. Se kuuluu meidän naisten elämään, älä sinä yritä sitä muuttaa.
Kenellä on hankala olo naisena, sillä joka tekee miehensä elämästä helvettiä haukkumalla ja alistamalla, vai sillä jolla ei ole tarvetta nalkuttaa tai syrjiä toista vain sukupuolen takia.
Jos nalkuttaminen ja haukkuminen on naisellisuutta, niin olen sitten mielelläni ei-naisellinen.
>Etkö vois vaikka miettiä miks sulla on niin hankala olla nainen, että >pitää koko ajan puolustaa miehiä. Tunnetko pakottavaa tarvetta >olla " hyvä jätkä" , jolla ei saa olla naisellisia piirteitä, kuten esim. >nalkuttaminen ja miesten haukkuminen. Se kuuluu meidän naisten >elämään, älä sinä yritä sitä muuttaa.
Vaimoni ja mm. hänen ystävättärensä eivät sitten ole kai naisia.
Jos sanoisin, että " naisten elämään kuuluu nalkuttaminen ja miesten haukkuminen" , pitäisin itseäni sovinistina.
Tuo on niin surkeaa. Puolustan mielelläni kenen tahansa vapautta ja tarvetta olla välittämättä ja kasvaa ulos moisesta typistämisestä. Siis keiden " meidän naisten" elämään tuollainen ties mistä opittu surkeilu kuuluu? En tunne moisia ja olen siitä erittäin iloinen. Tuntemisen arvoiset ihmiset sanovat aiheesta ja yksilöistä eivätkä sukupuolistereotypioiden velvoittamina ja mukaoikeuttamina. Ihan samalla tavalla yllä lainattu otus varmasti puolustelee sitä, että " ' miesten' elämään kuuluu ' naisten' halveksiminen ja alistaminen eikä sitä saa yrittää muuttaa" . Itse halveksin yksilöitä, en sukupuolia.
Hyh.
Tuo vain helposti päätyy siihen, että sukupuolten välisestä epätasa-arvosta ei saa ollenkaan puhuta, kun kaikki on kiinni " yksilöstä" . Hyvin amerikkalainen ajattelutapa, jossa kaikki ovat oman onnensa seppiä, ja voivat syyttää ongelmista vain itseään.
Kritisoi siinä sitten naisena esim. tuloeroja, väkivaltaa, sitä että naiset joutuvat edelleen tekemään suurimman osan kotitöistä, tai sitä että yhteiskunnan köyhimpiin kuuluvat naisyksinhuoltajat ja työttömät. Tai että naiset elävät pätkätöiden puristuksessa, tai että heille ei kerry kunnon eläkettä perheen perustamisen ja kotona olemisen takia, tai että naisia ei arvosteta työelämässä kuten miehiä. Esimerkkejä on monia, ja yksilötapauksissa voi ongelman aina kuitata sanomalla " oma syysi" , mutta kyllä silloin ovat silmälaput päällä. Henkilökohtainen on usein poliittista!
vier:
Tuo on niin surkeaa. Puolustan mielelläni kenen tahansa vapautta ja tarvetta olla välittämättä ja kasvaa ulos moisesta typistämisestä. Siis keiden " meidän naisten" elämään tuollainen ties mistä opittu surkeilu kuuluu? En tunne moisia ja olen siitä erittäin iloinen. Tuntemisen arvoiset ihmiset sanovat aiheesta ja yksilöistä eivätkä sukupuolistereotypioiden velvoittamina ja mukaoikeuttamina. Ihan samalla tavalla yllä lainattu otus varmasti puolustelee sitä, että " ' miesten' elämään kuuluu ' naisten' halveksiminen ja alistaminen eikä sitä saa yrittää muuttaa" . Itse halveksin yksilöitä, en sukupuolia.
Hyh.
[/quote]
Suurin osa luonnollisesti meidän käytösmalleistamme on kulttuurisia. Tosiasia on se, että keskivertomiehellä on enemmän ruista ranteessa kuin keskivertonaisella, sovinismia taas on se, ettei nainen pysty vaikkapa kantamaan ämpäriä, koska on nainen. Tai mikä vielä pahempaa, että hän ei SAA kantaa ämpäriä, koska on nainen.
ei missään tapauksessa miehen. Mutta toisaalta tuo on hyväkin, koska mieheni haluaa että olen lastemme kanssa kotona enkä lähde töihin.