Maaliskuiset 2012, vk 31 & 32
1.3. Kirv@ (26v) kolmas
2.3. Fragola
6.3. mima1 (39v) ensimmäinen
7.3 Nyykerö (25) toinen
8.3. Ballo81 toinen
10.3. Maatiainen (32v) kolmas PHKS
11.3. lilla79 (32v) kuudes
11.3. Polo neljäs
11.3. tinjamaria toinen
13.3. Sara (30v.) toinen K-SKS
13.3. Karkki79 (32v) toinen
14.3. Lullaby81 (30v) toinen
14.3. Barbis (40v.) kuudes
15.3. Palmunoksa (29v) ensimmäinen
15.-17.3. muumi (23v vielä hetken) kolmas TAYS
16.3. Vauvahullu neljäs TYKS
16.3. Missellen esikoinen
16.3. Mooona (26v) kolmas TAYS
16.3. T-J (28v) ensimmäinen OYS
16.3. Juhla (24) ensimmäinen PHKS
16.3. riinamirkka (38) neljäs KOS
17.3. maalismami (25v) ensimmäinen KOKS
17.3. Sina-H (23v) ensimmäinen OYS
17.3. Ytteliini (24v) ensimmäinen OYS
18.3. AnanaBanana (23v) ensimmäinen
19.3. tii-mamma (24v) ensimmäinen
20.3 Rix (23v) ensimmäinen
20.3. Tiimu kolmas
22.3. Ulkomaan elaja (32v) ensimmäinen
25.3 Helene viides
25.3. -Bambi- (23v) ensimmäinen
26.3 Bubble89 (22v) ensimmäinen PS
Kommentit (113)
Kaikille toistaiseksi jäsenyyttä hakeneille tiedoksi, kaikki ovat tällä hetkellä jäseniä ja myöskin ylläpitäjiä eli kaikilla on samanlaiset mahdollisuudet muutella ryhmän asioita ja hyväksyä uusia jäseniä. :)
Itse yritän ainakin suht aktiivisesti tuota ryhmän puolta seurata, että kaikki pääsevät pian mukaan ja voidaan siellä salassa höpötellä. :D
Tervehdys kaikille! Minäkin olen täällä taustajoukoissa ollut jonkun aikaa kun ei kertakaikkiaan aikaa ole ollut kirjoitella. Hainkin juuri tuonne salaisen ryhmän jäseneksi, että jospas sitten vähän aktiivisemmin saisi kirjoiteltua.
Mullakin on nyt ollut muutaman viikon aikalailla oireetonta menoa, mikä kieltämättä herättää ajatuksia että onkohan kaikki ok. Noh, oon päättänyt että kunhan yritän pitää itteni mahdollisimman rentona niin siitä ei voi olla muuta kuin hyötyä :)
Oikeastaan ainoat merkit raskaudesta on tuo hervoton turvotus vatsassa ja sitten se väsymys (joka on kyllä jo vähän hellittänyt).
Ensiviikolla on ensimmäinen neuvola, joten tässä sitä jo kuumeisesti odotellaan. Kovasti oottelen että pääsee jotain konkreettista tekemään tätä uutta tulokasta ajatellen ja ennenkaikkea sitä, että voi alkaa puhumaan siitä muille. Tällä hetkellä tietää vain muutama tärkein ihminen.
Mukavaa odotusaikaa kaikille :)
Toivottelee T-J 8+6
Minäkin sitten hain ryhmään, kiitos vain perustajille :)
Sama juttu kuin T-J:llä; välillä on jo ihan oireettomia päiviä, iltapäivä ja iltaväsymystä huomioon ottamatta. Sitten sitä alkaa huolehtimaan, että kun ei ole pahoinvointia, onkohan masussa kaikki kunnossa....kun osaisi vaan ottaa rennosti. Nyt jännätään parin viikon päästä olevaa np-ultraa....
Eilen olin hevosen selässä ekaa kertaa pariin viikkoon, työ ja pahoinvointi on vieneet niin mehut. Tuntui ihan hyvältä. Onko täällä muuten muita hevosihmisiä?
Tsemppiä odotukseen ryhmäläisille!
MiMa1, 10+2
Kiitos rohkaisevista sanoista. Tänään sitten kävin siinä varhaisultrassa ja jännitti ihan hirmuisesti! Kyllä kivi putosi sydämeltä, kun pienen pieni syke näkyi! Olen niin onnellinen. Sitten kävi kyllä ilmi, että koon puolesta olisi paljon pienempi kuin luulin. Menkkojen mukaan olisi nyt 7+6, mutta ultran mukaan vasta 5+5. Mä en kyllä tuota ihan usko ja ystävänikin sanoi kolmen lapsen kokemuksella, että se voi muuttua vielä monta kertaa. Jos tuo 5+5 pitää paikkansa (LA 7.4), pitäsi mun siirtyä varmaan tuonne huhtikuisten palstalle, mutta niin mielelläni pysyisin täällä... Sopiiko muille, että pyörin vielä vähän aikaa täällä maaliskuisten kanssa ja katson mitä seuraava ultra sanoo? Voisin hakea ryhmäänkin, kun se nyt kerran perustettiin. Siirryn sitten aikanaan muualle jos nuo viikot tosiaan pitävät paikkansa.
JonnaDonna 7+6/5+5?!?
niin siis Mehiläisessä maksoi kelakorvauksen jälkeen 111,40 euroa, tosin toimistomaksu on huimat 12,50!
Mutta kyllä mun mielenrauha on se arvoinen! ;)
JonnaDonna
Hei
Eli menkkojen mukaan la ois 29.3. Pikkukakkonen kyseessä. Toistaseks ilman pahoinvointeja tai turvotuksia selvinnyt, tosin etikkasäilykkeitä ja karjalanpiirakoita voisin syödä loputtomasti. Eli olen 9kk tyttösen äiti, synnytin MKS:ssä viime marraskuussa ja siellä myös pikkukakkosen jos pysyy matkassa. Esikon raskaus oli jotain ihan kamalaa, kärsin jonkun sortin maksahäiriöstä, jonka takia(?) kärsin pahoinvoinnista koko 9kk ja jalat turpos jo 3kk:lta asti + yliliikkuvat lonkat ja ristiselkä sanovat sitten sopimuksen irti 7kk:lla. Lihoin kaikkiaan 25kg joista jäi 4kg jälelle kun plussasin.
Haenpa jäsenyyttä tuonne salaiseenkin niin voi vapaammin sitten kirjoitella itsestään.
Onyksi rv 7 tasan
Tässä yksi äiti Espoosta lisää, jonka laskettu aika olisi 14.3.12.
Omaa ikää on 37 v. ja kolmas lapsi tulossa.
Hain myös jäsenyyttä tuonne salaiseen ryhmään ja jutellaan siellä sitten lisää
T-J: On se uskomatonta miten tämä koko ”projekti” on yhtä odottelemista :) Ensin sitä odottelee että sitä raskautuisi ja sitten kun se vihdoin tapahtuu alkaa se odotus että menisi yli rv 12 jne jne. Itse kyllä myös odotan todella paljon sitä rv12 saavuttamista! Me emme nimittäin ole kertoneet kenellekään raskaudesta vielä ja tarkoituksena on kertoa sillon. Katsotaan pystyyköhän sitä pitämään tämän salassa vielä sen 2 viikkoa :)
Mima1: Minulla myös nyt melkeinpä täysin oireetonta. Iltapäivä- ja iltaväsymys vaivaa kuitenkin jonkin verran. Ja huoli alkaa täälläkin olemaan, vaikka siihen ei mitään järkevää syytä olekkaan. Yritän epätoivoisesti vaan ottaa rennosti ja odotella siihen seuraavaan ultraan joka on 23.8. :)
JonnaDonna: Totta kai voit pyöriä täällä! Siirryt sitten tarpeen mukaan. Jos tosiaan on niin että vasta 5+5, niin silloinhan teillä näkyy syke jo todella aikaisessa vaiheessa! Eikö sitä yleensä sanota että syke näkyy vasta rv 6 eteenpäin?
Onyxi: Tervetuloa! Toivottavasti tämä raskaus on sinulle nautinnollisempi!
Tiina1974: Tervetuloa!
ON: Ensimmäinen työviikko takana. Tästä se sitten taas lähtee. Ihanaa on kun voi ajatella että puolen vuoden päästä alkaa olla pidempi loma ajankohtainen. Kyllä tätä on odotettu :)
Hyvää viikonloppua kaikille!
Alexandra 9+6
Ensimmäisessä neuvolassa käyty ja vanhalla ultralla näkyi syke. Sitä ihmettelin ja heti vähän huolestuinkin, ettei papu vielä liikkunut lainkaan. Mutta ilmeisesti vasta tässä 10. viikolla liikkuminen alkaa ja toisaalta tuo ultran näkymä oli tosi heikko, joten saattoipa se vähän kädenalkuja heilutellakin tai muuta, ei vaan näkynyt.
Np-ultraan tuli aika ja se on sitten 2.9. Silloin näkynee jo paremmin.
Painoa oli 2,4kg tullut. Suoraan sanoen vähemmän kuin luulin. Rapsahti heti aluksi nimittäin 2-3 kg turvotusta ja pahoinvoinnin aikana olen syönyt tosi usein ja ihan mitä on vaan mennyt, eli ei todellakaan aina terveellistä. Sokerirasituksen onneksi kuitenkin vältän, kun BMI oli lähtiään just alle kriittisen rajan.
Aaltoileva väsymys/paha olo jatkuu, mutta parempaan päin on menossa. Hirveä nälkä on yhä, tänäkin aamuna olen syönyt jo neljä paahtoleipää ja jugurtin, ja nyt on pakko mennä syömään lisää, kun maha kurnii!
JonnaDonnalle vielä, tuli mieleen että olisiko kuitenkin mittausvirhe jos tosiaan sykekin näkyi. Minulla oli yhdessä raskaudessa vastaava tilanne ja kontrolliultrassa todettiin että täytyi olla mittausvirhe, kun silloin mitat vastasi kuitenkin viikkoja.
Polo + nelonen rv 9+4
Hei!
Täällä uusi odottaja ilmoittautuu mukaan.Olen lukenut palstaa taustalla, mutta nyt vasta rohkenin itse kirjoittaa. Ensimmäinen neuvola takana ja lasketuksi ajaksi tuli 14.3, nyt viikkoja 9+2. Oireina on tällä hetkellä yökötys jota on aamusta iltaan, sekä kauhea väsymys ja rintojen arkuus. NP-ultra olis parin viikon päästä, että sitä odotellessa. Taidan myös anoa tuonne salattuun ryhmään niin siellä voin kertoa enemmän.
Minä kävin myös esittäytymässä tuolla ryhmässä.
Ei mitään uutta auringon alla. Pahoinvointi jatkuu, eilisilta oli ihan järkyttävä kun olin alkuillasta liikenteessä keskimmäisen jalkapallo-ottelussa niin se sitten vissiin kostautui loppuillasta. Piti mennä nukkumaan ettei yrjö tulisi :S
Onneksi on perjantai ja lyhyempi työpäivä ja kun sohvalle rojahdan, niin en tiedä koska sieltä nousen seuraavan kerran ;)
Neuvola oli eilen ja siellä meni papereiden täyttelyssä sen verran aikaa että unohdin kysyä kysymykseni. Ja kotona huomasin että olen syönyt vääriä monivitamiineja, niissä on A-vitamiinia jota pitää välttää. Ja tämän kyllä tiesin ja olin mielestäni katsonut että ko. tuotteessa ei sitä ole. No, tyhmyydestä sakotetaan. Ei tuo määrä nyt kuitenkaan niin huima ole joten en jaksa tästä nyt ylimääräistä stressiä ottaa. Näin voi käydä terveydenhoitaja-äidille joka odottaa neljättä lastaan ;)
Nyt kovasti odotan tuota kutsua np-ultraan, se tehdään kuulemma rv 11-12 ja eihän tuonne enää niin pitkä aika ole. Verikoeseulaan osallistun ja se otetaan siinä samalla kertaa. Tulosta pitää vielä odotella reilun viikon ajan kuulemma. No se on nyt seuraava etappi :)
Riinamirkka rv 9+4
Yritin kovasti käydä kirjoittelemassa tuolla ryhmässä, mutta eipä onnistunu, vika varmaan työkoneessa....
Onko teillä muilla turvotusta?
Mulla on täysi työ peitellä vatsaa, varsinkin näin iltapäivällä, kun en halua vielä töissä kertoa mitään.
Tämä kun on tällainen ylläriraskaus niin haluan odotella ultraan asti ja varmistaa, että on kaikki kunnossa. Ulta on vasta 30.8.11 jonka jälkeen voin jo asiaa ehkä paljastellakin.
Viime päivinä ollut entistä enemmän huonovointisuutta, varsinkin iltaisin ja vatsanpohjaa vihloo oikein kunnolla. Hieman on pelko päällä että jotain on pielessä. Varsinkin kun tänään aivastin ja tuntui siltä kun joku olisi tuikannut veitsellä alavatsaan, munasarjan kohdalle.... no mitään vuotoja ei ole joten täytyy vain toivoa parasta.
Tämä raskaushan on tosi ylläri meillekin, kun meidän ei pitänyt lapsia enää luonnollisesti saada, edellinenkin sai alkunsa hormoniavusteisesti.
kaiken kaikkiaan positiivinen yllätys vaikka ajatukset ovatkin vielä hieman ristiriidassa. Välillä tuntuu, että jaksaako näin vanha vielä (37-v.) ja välillä meinaa pakahtua onnesta ja pelkää että kaikki on pielessä. tässä kun on kesää kuitenkin vietetty ja alkoholiakin nautittu, tietämättä, että on salamatkustaja kyydissä....
Aurinkoista loppupäivää kaikille!
T: Tiina rv 9+2
Tervetuloa mukaan kaikki uudet!
Tiina: minullakin oli ongelmia saada se teksti sinne ryhmäosioon kunnes huomasin että se oli tullut sinne kolme kertaa :) Poistin sitten ne kaksi.
Onnittelut luomuylläristä! Ja voin lohduttaa sinua että hyvä ystäväni eteni raskaudessaan lähes puoliväliin saakka kunnes älysi tehdä raskaustestin. Ja hän oli sitä alkoholia juhlissa ottanut väkisin, kun ei olut maistunut niin joi viskiä ;) Ja ihan terve poika on heillä. Hän myös söi mielialalääkettä niihin raskausoireisiin.
Meillä on muuten kaksi kolmesta lapsesta aika samanikäisiä, meillä nuo pojat ovat -01 ja -06 syntyneet ja sitten on vielä -98 syntynyt tytär lisäksi.
Minulla myös vatsa turpoilee ja työkaverini joka jo tietää huomauttelee vatsastani joten ihan epätoivoisesti sitä täällä yritän peitellä vielä parin viikon ajan. Sellaiset tunikamalliset paidat ovat pahimpia, sen kanssa ei ole mitään epäilystä. Meidän 5-v kuopuskin totesi toissapäivänä iloisesti että äiti, vauva näkyy jo ;)
Ja minulla on koko ajan tullut aivastusten yhteydessä aika koviakin vihlaisuja mutta tuntuvat siellä sivussa kyllä ja muistelen että näitä on ollut ennenkin, en tosin muista onko näin paljon.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Nuo tuikkailut, vihlomiset, nipistelyt ym liittyy yleensä siihen kohdun kasvamiseen ja kiinnikkeisiin. Etenkin jos yskiessä vihloo niin veikkaisin enempi et vatsalihakset tönii sitä kasvanutta kohtua ja joku kiinnike vihloo kun joutuu tiukalle. Ainakin itellä näitä on omituisemmissa liikkeissä ja aivastellessa.
Puol aamua huimannut ja iltapäivästä sitten vaan väsyttänyt. Jos sitä menis vaan oikasemaan sohvalle jalat kattoa kohden et jos se tästä.
Juu, mullakin oli näköjään viesti ryhmäosioon tullut varmaan kuusi kertaa :)
Riinamirkka: meidän kaksi myös poikia molemmat :)
Lisäksi miehellä on edellisestä elämästä -98 syntynyt tytär :) aikamoinen sattuma
Täällä uusi mamma ilmottautuu. Odotan toista lasta rv 7+3. Pahoinvointi on vienyt voimat niin etten oo muutamaan päivään jaksanut edes tietokonetta avata. Tänään olen oksentanut 9h puolen tunnin välein ja eilen sama juttu. Edellisessä raskaudessa ei ollut pahoinvointia juuri ollenkaan niin kai se nyt kostautuu ;( Pyysin tuon ryhmän jäseneksikkin, mutta en tiiä menikö se perille asti :D
Kiva idea tuo salainen ryhmä :D
Harmittaa, että olen ollut niin voimaton etten ole saanut aikaiseksi käydä täällä nyt vähään aikaan ja nytkään en oikein kerkeä kirjoittaa, mutta tästä eteenpäin aion käydä useammin :) Taustalla olen kuitenkin pitänyt peukkuja kaikkien puolesta, että pikkuiset pysyvät matkassa!
Tervetuloa uusille myös minun puolestani! Kiva kun porukka kasvaa =)
Varovaisesti ilmottaudun myös mukaan maaliskuisiiin,ensimmäisen lapsen la on tällä tietoa 8.3 ja rv 10+1.Alkuvuodesta yllätysraskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon ja siitä tää tosi varovainen mieli...Alkuraskauden ultrassa olin yksityisellä jossa näkyi syke,ja tänään ekaa kertaa neuvolassa jossa näkyi paaljon kasvanut pieni vauvan alku! =) Nyt vasta jotenkin se tuntuu todellisemmalta ja tänään oon vasta iloinnut asiasta kunnolla.Äitiyspakkaustakin piti ihastella huokausten kera Kelan nettisivuilta :D Etova olo tuntuu olevan jo takana päin,nyt vain jatkuva nälkä ja turvonneet todella kipeät tissit,öisin herään kamalaan säteilevään kipuun ja mietiinkin että onkohan tuollainen kipu edes normaalia..?
Tervehdys kaikille,
Vieläkin yksi uusi odottaja liittyisi mieluusti mukaan keskusteluihin! :) Olen 28 v, mies pari vuotta vanhempi, esikoista odotetaan jännityksellä, la 5.3.
Olen taustaillut, tai ollut pikemminkin kärpäsenä katossa, palstoilla jo alkuvuodesta alkaen ensin kuumeilijoiden puolella joka kuukausi kerrallaan muiden mukana jännittäen ja joka kuukausi pettyen, kunnes heinäkuusta alkaen olen päässyt tähän odotusvaiheeseen - toista kertaa tänä vuonna, koska alkuvuodesta minulla oli keskeytynyt keskenmeno joskus rv 6-7 aikoihin. Silloin ehdin juuri esittäytyä odottajien puolella ja sitten tuli noutaja. Ja siitä saakka on tietysti vauvakuume on ollut päällä erittäin korkeana, mutta nyt yritämme ottaa tosi iisisti, kun tiedetään omakohtaisesti, että kaikkea voi tapahtua.
Ja sama tilanne kuin Alexandralla, että ei olla vielä kerrottu kenellekään (mitä nyt minä tulin maininneeksi siskolle ja yhdelle hyvälle ystävälle, joka odottaa myös, mutta ei kerrota näistä...:). Nyt on menossa rv 10+4 ja np-ultra minullakin 23.8. Jos silloinkin näkyy elämää, niin sitten pääsisi vihdoin kertomaan muillekin.
Varhaisultra oli kuukausi sitten, pian sen jälkeen kun olin plussannut, jotta saatiin tietää raskauden kesto (mulla kierrot vaihdelleet 27-60 välillä...), siellä näkyi onneksi syke! Ja ekassa neuvolassakin ehdin jo käydä. Mutta rv 12 saakka yritän odottaa ihan viilipyttynä - helppoa, kuten tiedätte... :p
Tiina1974: Joo, turvotusta tosiaankin on havaittavissa, housut alkaa jo kiristää ja tuntuu, että vatsankin huomaa, jos osaa katsoa. Mutta varmaan kuvittelen vaan...
Miina-Maija: Meillä onkin sitten vähän samanlaiset fiilikset tämän odotuksen suhteen. Ihanaa että olet jo pariin kertaan saanut uskonvahvistusta ultrasta! Luulen että tosi monenlaiset tuntemukset ja jopa kipuilutkin on ihan normaaleja. Jos ei vuotoa ole, niin ei ilmeisesti pitäisi olla mitään huolta. Mutta juttelu neuvolan tädin kanssa auttaa varmasti aina!
Kaikki te oireettomat: Mulla ihan sama olo, että aika oireetonta on ollut tässä pari viime viikkoa, joten jännää on...
Kaikki te pahoinvoivat: Hurrrjasti tsemppiä pahoivoinnin torjuntaan ja kestämiseen! Voin vain kuvitella, miten siinä tilassa ei jaksa iloita olostaan, mutta eikö niin kuitenkin sanota, että sitten vauvalla on kaikki erityisen hyvin?
Ja vielä kootusti kaikille onnea siitä, että olette päässeet tänne saakka ja onnea odotukseen! Mukavaa että meitä on täällä näin paljon ja keskustelua ja monenlaisia kokemuksia riittää. :)
Eve
Ps. Salaryhmä kuulostaa mukavalta, joten minäkin haen nyt sinne!
Kirv@: Toivottavasti oireesi vähenevät ja pääset nauttimaan häistäsi kunnolla! Nautinnollisia hetkiä!
Riinamirkka: Minulla ihan sama tilanne. Tuntuu että vatsa ja takapuoli on turvonnut vaikka kuinka! Vanhat housut menevät toistaiseksi vielä päälle, mutta kyllä ne jo alkaa tuntua tiukilta. Tänään vedin päälle housut, jotka ennen raskautta olivat vähän isot, nyt ovat juuri ja juuri sopivat. Alkaa pelottaa tällänen turvotus. Mitä ihmettä sitä kohta päälleen laittaa? Ja viikkojakin vielä niin vähän että en odottanut tätä kyllä vielä…
Sina-H: Kiitos, yritetään anoa jäseneksi. Muista sitten hyväksyä! :D Olen kuullut että jos vahingossa jättää jonkun hyväksymättä, ei siihen voi anoa uudelleen. En tiedä miksi, mutta katsotaan miten onnistuu. :)
Muumi: Oikea asenne! Ei se stressaamalla helpotu. Paras on nimenomaan ottaa rennosti.
ON: Minäkin anoin nyt sitten ryhmän jäseneksi. Oireet ovat vähentyneet huomattavasti. Mikä tietenkin aiheuttaa huolta siitä että onhan kaikki varmasti kunnossa. Jatkuvasti sitä vaan on huolissaan, toivottavasti se helpottaa sitten ensimmäisen kolmanneksen jälkeen.
Eilen olin ensimmäistä kertaa jumpassa 4 viikkoon ja ihan hyvältä tuntui. Ainut minkä huomasin oli että leposyke on noussut. Onko joku muu huomannut samaa? Itse huomasin sen jo silloin 4 viikkoa sitten, eli ei johdu tästä tauosta :)
Alexandra 9 + 5