Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT- ELOKUU**

31.07.2011 |

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sinun vierailusi jää lyhyeksi tässä pinossa. Minä täällä vaan roikun kuukaudesta toiseen, olisi vissiin jo aika luovuttaa...

KÄytiin tytön kanssa katsomassa viikon vanhaa naapurin vauvaa. Olipa ihana nyytti, ihan uskomattoman pieni ja kevyt. En meinannut raaskia antaa häntä sylistä pois ollenkaan. Onneksi oli sen verran hässäkkää, ettei oma keskenmennyt tullut mieleen, muuten olisi ollut kyyneleissä pitelemistä.

Minulla vaan vahvistuu ajatus, että meillä kolmonen jää saamatta :( Kun miehelle höyrysin vauvasta, hän vaan tokaisi, että pitääkö sitä käydä itseään kiusaamassa. Ja kun aamulla päätän, että illalla nostan kissan pöydälle vauva-asiasta, illalla ei tee sit enää mieli, kun mies töksäyttää jotain, olen heti pala kurkussa enkä haluaisi ihan romahtaa :(

Ovisaika käsillä, mutta taitaa katketa nyt pinonpitäjän raskautumistaika. MInunkin pitäisi keksiä jotain muuta ajateltavaa ja unohtaa vauvahaaveet. Helpommin sanottu kuin tehty.

Anir kp 14/28-30

Vierailija
22/76 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat lomasäät... vettä sataa ja on kylmä... tätäkö sitä piti koko kesä odottaa... Mutta onneksi olimme kaukaa viisaita (ainakin toivottavasti säät suosivat) ja tilattiin matka välimeren lämpöön tähän elokuulle ja sitten opiskelemaan.

Jänskittää valtavasti tuo koulu ja mitenkä sitä pärjää siellä. Aluksi eniten pelotti se, että tulot tipahtavat aikuiskoulutustuella ollessa reippaasti. Mutta tiedän, että pärjätään varmasti taloudellisesti, pitää vaan jättää heräteostokset vähemmälle. Mutta jos käteen jää n. 700 e vähemmän kuussa rahaa, niin onhan se aika paljon tiputusta, mutta jospa tämä vähentäisi stressiä ja auttaisi vauvatoiveessa. Onneksi kun ikää alkaa olla jo niin paljon (29), niin alkaa asuntolaina olla loppusuoralla. Tarvittaessa voi ottaa lyhennysvapaata, jolloin menee vain korkokulut kuukausittain n. 30 euroa. Miehellä kuitenkin ihan hyvät tulot, mutta oon niin "itsenäinen", että ei omatunto salli sitä, että mies maksais enemmän kuin minä.

Nipa: Pitäs varmaan noita femareita pyytää seuraavaksi, konsa nyt pääsis edes sinne lapsettomuustutkimuksiin/hoitoihin. Ja kyllä ne piikit on kauheita, en ikinä usko että pystyisin itseäni piikittämään.. Meilläkin on lapsettomuushoidot alkamassa toivottavasti tänä syksynä. Saakohan suoraan valita mitä hoitomuotoa käytetään? Luin netistä, että parhain onnistumisprosentti ois koeputkihedelmöityksessä olipa syy sitten kummassa tahansa. Haluaisin ehdottomasti tuon koeputkijutun (kun kerran näin salatieteeksi on tämä raskautuminen ja loppuunasti sen vieminen osoittautunut). Koska vaikka se ois kalliimpi, mutta jos tuloksia saadaan nopeammin, niin meneehän sitä rahaa hukkaan yhteiskunnalta, jos eka kokeillaan jotain muuta monta kertaa ja huomataan, että eipä tämä auta ja sitten siirrytään toiseen hoitomuotoon jne..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään voi hyvällä omallatunnolla löhöö sisällä sohvalla kun on sateista :)

Nippe, joo, nää piinaviikot vie hermot ja mä oon samaa mieltä, et oispa joku niin fiksu kun keksis jonkun supertestin millä testaa heti oviksen jälkeen..

Ja onnea tälle päätökselle minkä teit työn ja opiskelun suhteen. Mulla sama jahkailu koulun ja vauvan kans.. ei viittis mennä kouluun jos ja jos ja jos... Siinä oot oikeessa, et suunnitelmat voi laittaa aina uusiks jos vauva tuleekin.

Ja kyselit miten noi hoidot etenee. Meillä ei todellakaan saa valita, vaan lääkäri kertoo et mitä tehdään. Mullekin määrättiin ne clomit, vaik lääkäri itse siinä totesi, et ei sulla kyllä sellasta vikaa ole mihin nää auttaa, mut kokeillaan niitä nyt sit se 3kk kuitenkin.... jne jne.. et onko turhaa ajanhaaskausta yms. En ymmärrä. Nousi oikein kiukku pintaan kun ajattelen sitä viimesintä lekurikäyntiä, missä lääkäri kerto miten tästä edetään.

Simona, mä muistan kans sut ja onnea kovasti tärpistä. Onnea odotukseen :) Ja kiitti Femar vinkistä :)

EnnaNin, meillä alettiin kans heti km jälkeen hommiin, eikä mitään taukoja pidelty. Ja hyvä et pääsette kohta uuteen yritykseen :)

Beekay, tervetuloa ja pahoittelut kokemastasi! Ja pidän peukut ja varpaat pystyssä "viimeiseen" yritykseen.

Vilmis, sulla alkaa piinailut olla kohta ohi! Toivotaan parasta :)

Nipa, tää on yhtä odottamisen odottamista. Tsemppiä vikaan inssiin!

Anir, älä vielä luovu toivosta täysin. Meilläkin mies välillä sanoo mulle et lopeta se höyryäminen ja et vauva on mulle kunnon pakkomielle.. Meillä vasta kuumeillaan esikoisesta.. Miehet ei vaan ymmärrä meitä naisia!!! Se on niin paljon helpompaa niille.

Nyt vaan meet ovisaikaa hyödyntämään :P

Täällä vaan piinaillaan.. Pitkä on odottavan aika..

Pupuliini kp23/25-30

Vierailija
24/76 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tosin minä olen tyytyväinen. En kestä hellettä, kesälämmin on toki kivaa, mutta hiostava helle tekee hulluksi!

Kiitos tervetulotoivotuksista.Siinä mielessä tuo oma km oli helpompi, kun se meni niin aikaisin kesken, ettei ollut ehtinyt vielä kuin pikkuisen innostua. Myöhemmin olisi isku ollut kovempi. Nyt yritän olla kehittämättä liikaa stressiä ja paineita siitä, että on tosiaankin viimeinen mahdollisuus...

Kertokaapa, onko mitään millä edistää alkion oloja kohdussa? Tarkoitan siis esim. jotain "hedelmällisiä" ruokia tms.? Olen viime kuukaudet elänyt ihan kammottavan huonolla ruokavaliolla, makeaa on mennyt hirveät määrät ja se näkyy... Nyt olen ottanut itseäni niskasta kiinni ja jättänyt ylimääräiset sokerit pois. Viime päivät on tullut syötyä runsaasti mustikoita, nehän nyt kai ovat ihan yleisestikin terveellisiä :-)

Vierailija
25/76 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beekay: Pahoittelut km:n takia ja tervetuloa joukkoon... En nyt osaa sanoa mikä ruoka auttaisi tässä projektissa, monia on mainostettu, mutta ainakaan minuun ei tunnu mitkään poppakonstitkaan toimivan... Mutta kai olisi hyvä, että perusruokavalio olisi kunnossa ja riittävästi kaikenlaisia vitamiineja. Oon syöny foolihappoa, kylmäpuristettua venhnänalkioöljyä (sisältää e-vitamiinia), käyny vyöhyketerapiassa, tiputtanu painoa 8-9 kg... Tosin yhdessä kierrossa on vaan kokeillu tuota vehnäalkioöljyä ja siinä kierrossa saatiin tuulimuna aikaiseksi... E-vitamiinin puutos vähäisyys ilmeisesti lisää keskenmenoja..

Pupuliini: Joo raivostuttaa tuo lääkärien kokeillaampas tätä kommentit. Varsinkin, jos todetaan, että eipä tää nyt ehkä sulle sovi... Ihan kuin jossain arvauskeskuksessa lottokoneesta heitettäs näitä lääkkeitä ja toivotaan psykologisella vaikutuksella aikaansaatavaksi raskautta, jotta ei oltais vinkumassa jatkuvasti asiasta lääkärille. Mullekin sanottiin että 3 kuukautta yhtä kyytiä clomeja, mutta empä ole saanut jatkosta mitään ohjeita ja toinen lääkäri sanoi, että voi syödä 6 kk... Jos jätän clomit nyt kolmannen kierron jälkeen pois, kierto alkaa taas heittelehtimään, eikä mitään mahkuja onnistua. Jännäillään miten sinun käy tässä kierrossa!

Vierailija
26/76 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppa teki sen taas. Ovis on ollut aiemmin kuin ajattelin (jos on ollut ollenkaan). Eilen saunassa ihmettelin kun nännit on hiukan arat, ja tänään ei ole valkovuotoa enää näkynyt. Mulla on nännit aina pari päivää arat oviksen jälkeen, joten ovis on vissiin ollut to tai pe. Tylsää, eipä tullut puuhasteltua silloin, ei ollut mieskään kotona :(

Että nyt taas menkkoja odotellessa....

Vierailija
27/76 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaita kaikille!

Täällä on yritetty koko viikonloppu olla miettimättä oireita/ niiden puuttumista ja yritetty vakuuttua siitä, että sieltä ne menkat pian paikalle jolkottavat. Kova on yritys itsensä tsemppaamiseen, ettei pudotus olisi niin raskas. Silti tiedän, että itkuhan siinä pääsee. Onneksi sisko ja nuorempi tyttärensä 3 kk ovat tulossa meille muutamaksi päiväksi, saan hoivata vauvaa.

Anir: Voi hitsin hitsi. Naisen kroppa on juuri tuommoinen. Vähätkin haaveet voi tältä kierrolta sitten unohtaa. Voi surkeus :-(

Nippe: Ei se pistäminen oikeasti kauhean kamalaa ole. Tai no ei mulla ole kokemusta kuin irrotuspiikin laittamisesta ja siinä neula on ihan minimini-kokoinen. Tökkääminen siinäkin tietty pitää tehdä. En tietenkään tiedä, onko muissa aineissa isommat neulat. Minäkin inhoan neuloja ja pistämistä. Mutta jotenkin sen kärvistelee. Ehkä.

Kaikille kovasti positiivista mieltä toivottelen ja pohdin, että pitäiskö kuitenkin testata huomen aamulla niin ei tartteis miettiä. Menkkojen pitäisi kyllä alkaa viimeistään tiistaina, mutta kai alkanut raskaus jo testissä näkyisi. Ja jos on negatiivinen tulos niin voisi sitten alkaa asennoitua vuotoon. Kaappiin kun olen ostanut halpistestejä mammaksi.netistä juuri siksi, että sitten voi testata heti kun siltä tuntuu. Inhoan kyllä sitä pettymyksen tunnetta, kun viivaa ei tule. En tiedä.

t. Vilmis kp 29/28-30

Vierailija
28/76 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippe, meillä kyllä on jatkot tiedossa, jos ei clomeilla tärppää, mut meillä onkin jo "hoidot" käynnissä.. tai hoidot ja hoidot, taitaa olla kuten sanoit, et kokeillaan jos tää nyt lumelääkkeenä auttais.. Saa nähdä kuin tässä kierrossa käy ja ensi kierrosta sit alotan ne clomit jos ei nyt tärppää. Eipä kyl hirveesti tunnu et ois tärpänny :/

Anir, Voi harmi jos ovis kerkes mennä teillä :( Mulle tulee kans nännit tosi aroiks oviksen jälkeen ja kestää melkein menkkoihin asti.

Beekay, mä oon kans kokeillu vaikka mitä poppaskonsteja (lainaten Nippeä), mut ei tunnu täälläkään mikään auttavan..

Vilmis, peukut pystyyn sun puolesta! :) Tuu kertoo kuin kävi, jos päätät testaa.. Ai mä utelias vai? :P Ois se vaan niin kiva kun jollain meistä nyt tärppäis!

Täällä vaan edelleen piinaillaan. Ei juurikaan oireita, tai no on vaikka mitä, mut samanlaisia mitä joka kierrossa, eli toisinsanoen ei mitään..

Pupuliini kp24/25-30

Vierailija
29/76 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko alkoi pettymyksellä. Mutta pakkohan se testi oli tehdä. Inhoan märehtimistä. Negatiivinenhan se tietysti oli. Mur. No tiedän pakata laukun täyteen tampooneja kun lähdetään Muumimaailmaan huomenna. Harmittaa mutta ei ehkä ihan niin paljoa kuin jos olisin antanut itseni nousta haaveilemaan ihan täysillä. Nyt sitten vaan odotellaan. Ja jännätään teidän muiden puolesta!

t. Vilmis

30/76 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIMONA, tule ihmeessä odotuspuolelle mukaan pinoomme!! Sinne odotellaan innolla Malican kanssa porukkaa!!

ENNANIN, pari vuotta sitten sain aika ristiriitaista tietoa keskenmenon jälkeen yrittämisestä, lääkäri sanoi että ei tarvitse odottaa, että jos ovulaatio tulee niin keho on kyllä valmis uuteen raskauteen ja lähtiessä hoitaja toi samat vanhat keskenmenon jälkeen-lappuset kouraan ja sanoi että odottaa ekoihin menkkoihin uuden yrityksen kanssa, nämä eri tiedot siis samalla käynnillä!! Eipä taukoa pidetty ja raskauduinkin tuolloin heti uudelleen ilman yksiäkään menkkoja. Tässä keskenmenossa oli vähän eri juttu, kun ennen ekoja menkkoja ei tullutkaan ovulaatiota niin ei sitä päässyt hyödyntämäänkään:/

VILMIINA, pahoittelut negasta:( Uskon kyllä että jokaisella tärppi vielä tulee!!

Omaa; täysin oireeton olo, ei siis pienintäkään tunnetta että olisi raskaana. Eilen tein jopa uuden testin kun ajattelin josko raskaus onkin vain hiipunut pois kun ei miltään ala tuntua mutta kyllä siihen liuskaan pätkähti erittäin tumma viiva jo ennenkuin ehti kastua kokonaan liuska. Kyllä sitä hormonia siis pitäisi olla mutta en tiedä miksei edes pientä kuvotusta taikka rintojen kihelmöintiä ole. Ei kertakaikkiaan MITÄÄN. Neuvola-ajan kanssa en hätäile, aattelin josko syyskuun alkuun sitä kyselisi, ehtii sitten vielä varata ajan ekaan ultraankin, eikös sinne voi mennä rv.13 saakka. Ajattelin josko vasta rv.12 kieppeillä sinnekään menisi mikäli tässä ei mitään kummempaa tapahdu. Talvella näillä viikoilla olin aivan puhkipoikki ja laihtunut jo pari kiloa pahoinvoinnin takia..Mikähän on ettei miltään tunnu..

Tsemppiä kaikille!!

Helene 6+6/7+2 oviksesta

Vierailija
31/76 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun loma alkaa, niin pitää vetää sit pitkiä kalsareita jalkaan ;) No jospa ensi viikolla olis vähä lämpimämpää Adrianmeren rannalla...

Anir: On kyllä tosi tylsää, jos ovis on "ennen aikojaan" ennättänyt mennä ohi... Ois edes helpompaa, jos kroppa toimis kellontarkasti... Itsellä ilman lääkkeitä ovis tulee kp 12-22 välillä... Siinä menis useempi testipaketti ovistestejä, jos meinata testata jostain kp 10 lähtien...

Vilmis: Toivottavasti tamppoonit on turhaan pakattu mukaan, edelliselle etelän reissulle 03/11 varasin tamppooneja ja siteitä mukaan vinon pinon ja jätin pitkän harkinnan jälkeen r-testin kotiin, no eihän ne menkat sit alkaneetkaan...mutta lopputarina olikin sitten se surullisen kuuluisa meitä ketjulaisia yhdistävä asia...

Pupuliini: Nyt on eka käynti lapsettomuuspolilla terapeutilla/hoitajalla käyty ja sain sovittua jo simppatutkimuksen heti ekalle päivälle, kun poli aukeaa. Sitten sovittiin myös lääkärin jatkokäynti syyskuun puoliväliin, jolloin vasta saadaan simppatutkimuksen tulokset. No nyt sitten ollaan sinne asti ilman ohjeita, oman harkinnan mukaan nappailen sit clomeja ja teroluteja... Tässä mietinkin, että vaikka kuinka olen innoissani aloittamassa uudet opinnot ja olen liian tunnollinen jättääksen opintoja kesken (toki, jos vauva syntyisi ennen ensi kevättä, niin tervetullut olisi perheeseen ja suunnitelmat sit laitettaisiin uusiksi). Mutta toisaalta jos tässä kierrossa ei oo tärpännyt, niin toisaalta meinasin pitää välikierron ilman lääkkeitä (toki yritettäs ovista hyödyntää). Koska onnistumisen todennäköisyys on erittäin pieni ilman lääkkeitä, eikä haittais jos kerkeisin kevätlukukauden loppuun asti käydä... Toki näin kun tätä suunnittelee (mulla on vähä tapana suunnitella kaikki liian tarkasti ja siksi nää keskenmenot varmaan on mulle suotu, että oppisin, ettei kaikki mee suunnitelman mukaan.), niin vauva ei varmaan tule edes 2 vuotisen opiskelun aikana... Mutta jos tulee kesken lukuvuoden, niin sitten tulee ja jatkan opintoja myöhemmin.

KP 21/25-27. Eli menkat alkavat jälleen kerran "sopivasti" matkalla... Lähtö lauantaina...

Vierailija
32/76 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää vauvasta haaveileminen masentavaa. Ja sit vielä pitää olla tuommonen vähän seksiä kaipaava ukko :(

Olishan tää meidän elo sata kertaa helpompaa, jos unohtaisin vauvahaaveet ja elettäis vaan näiden kahden naperon kanssa, mutta kun ei tälle vauvakuumeelle vaan voi mitään. Mies ei ymmärrä minua ollenkaan.

MInäkin olen tämmönen vanha hölmö, joka suunnittelee etukäteen, että entäs jos oisinkin sitten raskaana... Mies haluaisi talvella Lappiin, mutta minä olen vastustellut ja mielessäni ajatellut, että entäs jos olisinkin viimeisillään. No, nyt ei ole sitä pelkoa, joten ehkä se reissu on varattava, jos lomat osuu kohdilleen.

Ja sitäkin mietin, että jos semmoinen ihme tapahtuisi, että seuraavasta kierrosta raskautuisin, vauva syntyisi toukokuun lopulla. Mies on lähdössä työporukalla Tukholman maratonille, ja ne ovat kesäkuun alussa. Vähän on semmonen tunne, että maratonreissu menisi synnytyksen edelle :/

No, ehkä tässä ei ole pelkoa raskautua. Nyt taas odotellaan menkkoja vajaat kaksi viikkoa.

Onko teillä muuten kellään kokemuksia kuukupista? Olen harkinnut sellaisen ostamista. Kun ei noista menkoista näköjään pääse eroon...

Anir kp 18/28-30

Vierailija
33/76 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin eilen ihmisen, jonka kaksikuinen oli kätkytkuollut. Sanotaan ettei tragedioita saisi vertailla, mutta pisti kyllä omat murheet mittakaavaan.

Menetys on silti menetys, en yritä edes uskotella itselleni etteikö sydämessä olisi vielä kipeä kohta.

Mietin tässä nyt, että vaikka minähän en raskaana ole (uusi mantrani), niin jos kuukautisia ei kuulu, koska käyn hankkimassa testin. Olen päätymässä ensi viikon perjantaihin. Raskaanahan en siis ole, mutta ovis tuli tutuilla oireilla ja tervehdimme sitä peittojen heiluttelulla. Jos luteaalivaihe kestää sen 12-14 päivää, niin tuo olisi viikon yli siitä.

Toisaalta ajattelin myös odotella josko tulisi raskausoireita ennen kuin testailen, mutta se tuppaa lipsahtamaan vainoharhan puolelle. Eilen nippaili mahaa ja mietin heti, että minulla on kohdunulkoinen raskaus. Onko kirkassilmäinen varmuus parempaa kuin tämä tuskainen pessimismi? Jälkimmäisessä ei tipahda korkealta, mutta tuleeko sitä niin nautittuakaan.

Oli tässä toisessa raskaudessani se hyvä puoli että sain vauva-hössöttää: ostelin äitiysvaatteita ja helmivauvalleni haalarin, vertailin sisarusvaunuja. Esikoisen kanssa en tajunnut koko hommaa ja lisäksi sain todella paljon tavaraa sukulaisilta. Seuraavan raskauden kanssa en varmaan uskalla hengittääkään. Toivoen tietysti, että seuraava raskaus ylipäätään alkaa. (Oi näitä synkkäilyn iloja!)

Nippe82: Hyvää lomaa etelän lämpöön!

20Vilmiina07: Täti on kurja otus, sympatiaa.

Beekay: Itse käytän vehnänalkio-öljyä. En tiedä onko siitä mitään hyötyä paitsi psykologinen vaikutus. Yritän myös syödä kotimaisia tuoreita marjoja mahdollisimman paljon nyt kun niitä on saatavilla.

Vierailija
34/76 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan edelleen menkkojen alkamista ja suututtaa, miksi kroppa tekee tenän ja säännöllinen kierto menee sekaisin. Mur. Rinnat on kipeät ja nännipiha täynnä nystyröitä, mikä lie niiden oikea nimitys on. Mutta pää ei särje eikä ole pahoinvointia, joten raskaana en ole. Sellaiset oireet mulla on kummassakin raskaudessa alussa olleet. Kunpa menkat alkaisivat parin päivän sisällä niin osuisi varattu gyne-aika edes suurin piirtein ovulaatio ajankohtaan, ajattelin, että gyne voisi katsoa miltä kohdun limakalvon paksuus ovulaation aikoihin näyttää.

EnnaNin: Tragedioita ei tosiaan voi verrata. Kätkytkuoleman kokeminen on varmaan tuskaa, joka ei koskaan hellitä. Siinä menetys on konkreettinen, on jo ehtinyt tutustua vauvaansa ja oppinut hänen ilmeensä ja eleensä. Ja sitten menettää ikuisiksi ajoiksi. Vetää sanattomaksi.

Nippelle hyvää matkaa aurinkoon, rentoutukaa ja nauttikaa!

t. Vilmis kp 32/28-30, joka menee siis uusiksi.

Vierailija
35/76 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilmis: Onko käynyt mielessä, että kaikissa raskauksissa ei oo samat oireet! Eli eikun vaan testaamaan. Aikaisemmin teit testin niin aikaisin, ettei välttämättä testi vielä hoksannut sinun olevan raskaana!

Täällä ollaan ihan loma fiiliksissä, tosin pari päivää koulua ennätän tässä välissä käymään. Eli pakkaaminen pitäs alottaa ja kelit on luvassa aurinkoa pilvettömältä taivaalta +30 astetta... ei paha ollenkaan ;)

EnnaNin: Kyllä tuo kätkytkuolema on järkyttävä. Ei varmasti osaa sanoa kyllä lohdukkeeksi ystävälle yhtään mitään... Siis jos keskenmenot on jo vaiketia ainakin minulle, niin en voi kuvitella mitä tilanne on sitten tuossa. Eihän minulla ollut "oikeeta" vauvaa edes mitä surra... ainakaan tuulimunaraskaudessa... Pitää sitä olla tyhmä kun tuulimunaa suree ja vetistelee sen takia...

Vierailija
36/76 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätkytkuolema, tai lapsen kuolema yleensäkin, olisi kauheinta mitä voisi tapahtua. Ja kun jo keskenmenosta menee mieli sekaisin, mitähän se olisi jos joutuisi kokemaan lapsen kuoleman. Toivottavasti ei koskaan tarvitse tietää...

Eilen oli hermo pinnassa, ihan kuin pms-oireet parhaimmillaan. Vähän etuajassa olis nekin, yleensä se pahin päivä on viikko ennen menkkojen alkua. Sen mukaan menkat alkaisi jo n. 16.päivä, kun niiden pitäisi alkaa n. 20.päivä. No, samapa tuo.

Rentouttavaa lomaa Nippe!

Vierailija
37/76 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä ne menkat sitten eilen alkoivat. Harmittaa. Mutta kuopasta on ylös noustava ja suunnattava ajatukset eteenpäin. Ehkä seuraavasta kierrosta sitten. Onneksi eivät olleet enempää myöhässä, osuu gynekäynti suurinpiirtein ovulaation ajankohtaan.

Vierailija
38/76 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin katsomaan joko täältä voisi nyhtää jonkun mukaan odottajiin :)

ANIR;käytä ovistestejä!

Meille tuli eilen käry nt:ssä.itse nt oli ok,mutta veriseula huuteli.menemme punktioon.(vituttaa,anteeks)

no haluun vaan tietää,ihan sama millanen se lapsi on,se on odotettu toivottu ja silleen.

Mut pitihän tääkin nyt kokea.

Kaikkee hyvää ja positiivista mieltä kaikille!

Jos joku asuu treen lähellä(haluu tulla hakemaan) niin annan sellasen Noni-pullon,joka auttaa kroppaa puhdistautumaan raskautta varten,ja siinä on foolit mukana.Mä en nyt saa sitä enää käyttää kun raskaus ei oo oikeen sitä aikaa et kroppaa puhdistellaan :)

Vierailija
39/76 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt osui omalle kohdalle. Työkaveri kävi juuri äsken sanomassa, että on raskaana ja laskettuaika 23.2. Omani olisi ollut 24.2.

Fiiliksen tiedättekin. Lisäksi täällä on jo yksi odottava äiti ja kolmas kaveri kertoi miehensä kanssa aloittavan yrityksen nyt.

Ajattelin pyhästi, että odotan testauksen kanssa vielä viikon, mutta kai sitä täytyy mennä apteekin kautta kotiin.

Toisaalta pelottaa, että jos testi on positiivinen ja sitten tuleekin varhainen keskenmeno. Olisi mukavampaa olla tietämättä.

Kuinka romuna sitä sitten on, jos näyttää negatiivista. Nyt on kuitenkin kovin aikaista ja....ja...ja

Vierailija
40/76 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua EnnaNin. Tiedän tunteen. Ja itse asiassa pelkään jo valmiiksi, että joku tuttu taas ilmoittaa odottavansa. Pelkään sitä, että olen katkera ja pahoitan toisen mielen vaikken tietenkään sitäkään tarkoita. Onneksi mun mies kokee samalla tavalla ja hänestä tuntuu pahalta kun työpiireissä eräs tuttu hehkuttaa kaikille, että on tulossa kolmannen kerran isäksi. Kyseinen raskaus on ihan alussa ja mun mies puree hammasta, ettei sanoisi kyseiselle miehelle, että niin oli hänkin tulossa isäksi, mutta suuremmat voimat päätti toisin.

Mä tilasin eilen mammaksi.netistä ovulaatiotestejä. Mullahan on se syljestä tehtävä Donnatest, mutta en oikein saa siitä tolkkua. Ajattelin josko tekis sekä Donnatestillä, että pissatesteillä ja samalla kuullostelis itseään, josko sen ovulaation tunnistaisi. Joskus olen tunnistanut ovulaation ajankohdan, mutta enää ei kroppa tee sitäkään. Katsotaan.

Ja niin surettaa, kun se, että menkat alkoi keskiviikkona, tarkoittaa sitä, että puuhattiin ihan oikeaan aikaan ja siltikään ei tärpännyt. Miksi se on toisille niin vaikeaa :(

Onko sulla EnnaNin jotain raskauteen viittaavia oireita? Milloin sun menkkojen pitäisi alkaa?

t. Vilmis