Mieheni vihkisormus painui meren pohjaan mökillä uintireissulla....
Korvaako kotivakuutus, siis irtain kotivakuutus?
Kokemuksia kellään? Kiitos!
Kommentit (20)
Elämä on sitten välillä tosi rankkaa :) Oikein vihki sormus upposi, oi oi, nyt kannattaa soittaa jo kriisi puhelimeen......
soita vakuutusyhtiöön ja kysy
onko kalliimpi kun omavastuu..
mutta kannattaa kysyä. tosiaan menee omavastuuosuus sekä vuosivähennykset. voi olla että korvattaa ei ole....
riippuu vakuutusyhtiöstä, siitä turvan tasosta jonka olette valinneet, ja omavastuusta jonka olette valinneet
sanoi että teoriassa korvaa mutta todentaminen hukkumisesta vaikeaa.
Sormus on uniikki ja teetetty, hinta 7 vuotta sitten oli noin 500e ja kullan arvo huomioiden puhutaan nykyään paljon arvokkaammasta sormuksesta. Sormuksen piirustukset on tallessa ja ajattelin teettää samalla tekijällä samanlaisen uuden, hinnasta viis, mut olisi todella ihana saada edes hieman tukea vakuutusyhtiöltä. =( Joo ja omavastuu on vain 150e eli arvo ylittää roimasti tuon.
Ap
Että mua riipii nää vastaukset. Voit hakea korvausta, riippuu minkä arvoinen sormus ja mikä teillä omavakuu?
Toivotaan, että vakuutusyhtiö tulee vastaan.
Niin ja vuosiVÄHENNYKSIÄ ei kultakoruissa tehdä vaan nimenomaan vuosiLISÄYKSIÄ johtuen kullan hinnan rajusta noususta etenkin viimeisen kahden vuoden aikana. Tämä asia on tarkistettu.
Ap
murheen murtama, kun mä olen sormuksen hänelle suunnitellut ja nyt kävi näin. =(
Mut uuden jo lupasin hänelle. =)
Ap
Mutta onneksi vain sileän kihlasormuksen osalta, vihkisormus ei ehtinyt livahtaa. Kyseessä oli kesän eka uintireissu ja vesi oli niin kylmää, että sormet kai supistuivat ja sormukset löystyivät. Sinne solahti, ostin uuden.
Nyt joku voi kalastaa sen hauen jonka mahassa sormus on!
Joku heitti vauvan alas parvekkeelta
Tiedoksi kaikille teille, että on olemassa metallinetsintäpalveluita jotka pystyvät vedenalaiseen etsintään.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja vuosiVÄHENNYKSIÄ ei kultakoruissa tehdä vaan nimenomaan vuosiLISÄYKSIÄ johtuen kullan hinnan rajusta noususta etenkin viimeisen kahden vuoden aikana. Tämä asia on tarkistettu.
Ap
Älä valehtele, vakuutusyhtiö ei koskaan maksa enempää kuin olet alunperin maksanut. Lisäksi jos itse hukkaa / unohtaa jotain niin vakuutus ei yleensä korvaa.
Miksi ette lainaa metallinpaljastinta ja etsi sormusta.
Vaikka kymmenen vuotta vanha aloitus, niin en olisi noin halpaa sormusta lähtenyt kaipaamaan/etsimään. Kaupasta saa uusia prameempia samalla hinnalla.
Jos kyse olisi tonneista, niin sitten olisi eriasia.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi samalla tavalla, eli uintireissulla sormus liuskahtanut veteen, eikä sitä tietenkään sameasta vedestä löytynyt. Vakuutusyhtiössä selviteltiin ensin ja korvattiin sitten ihan mukisematta. Kannattaa siis korvausta hakea. Toki täytyy olla laajakotivakuutus.
Sama juttu. Oli kyllä vain kihlasormus.
mies53v
Suutuspäissään heitti sormuksen veteen.
Mitä väliä? Vihkisormus on pelkkä symboli.
Minulle kävi samalla tavalla, eli uintireissulla sormus liuskahtanut veteen, eikä sitä tietenkään sameasta vedestä löytynyt. Vakuutusyhtiössä selviteltiin ensin ja korvattiin sitten ihan mukisematta. Kannattaa siis korvausta hakea. Toki täytyy olla laajakotivakuutus.