Mitä mieltä olette nimestä Linnea?
Kommentit (23)
tyttäreni etunimeksi, mutta mies ei tykännyt :(. Toisena nimenä se kuitenkin tytöllä on.
Olisin antanut omalle tytölle nimeksi, mutta oli miehelle liian erikoinen.
koska itsekkin olen. :)
ja sopii kaikille ikäryhmille;miehen mummo ja äiti ovat toiselta nimeltään linneoita,sekä tyttäreni.
Tosin aksentilla varustettuna sopii mielestäni enemmän jo ruotsinkieliseen sukunimeen.
Tunnen 2v ikäisen Linnean ja 94v ikäisen Linnean. Näille kummallekin ainakin sopii. :D
käykö se kaikille ikäryhmille
LINNEA
käykö se kaikille ikäryhmille
käy, mutta on nyt niin yleinen et joka toinen tyttö on LINNEA
Eihän tuo nimi ole ollut ensimmäisten nimien listalla top kympissä (kärjistäen sanottuna) koskaan.
Oli ihan pakko tsekata. V. 2007-2010 listalla ei mahdu laisinkaan top 50:een.
Ensimmäiseksi nimeksi sen on saanut vuosittain noin 100 henkilöä tässä viime vuosina.
Ihan tämän perusteella en antaisi nimeksi lapselle vaan keksisin jotain muuta.
Meillä tytöllä kolmantena nimenä :)
Omillemme ehkä vähän liian "koristeellinen", mutta kaunis siitä huolimatta.
...jos nimessä on muutenkin jokin juju. Ihan Linnea Virtaseksi en nimeä mieltäisi.
en tiedä onko heillä tuo topisena nimenä, mut kutsumanimenä on kuitenkin
eli koska nimi on pitkä voi olla et eteen on laitettu joku lyhyempi ja kuitenkin kutsutaan toisella nimellä LINNEA
meidän perheessä just näin, meistä neljästä kolmella on kutsumanimenä toinen nimi
koska on kyseessä pitkä nimi jonka PERÄÄN SIIS VAIKEAA KEKSIÄ TOISTA NIMEÄ
itse olen 91 ja Linnea. Omassa ikäryhmässä olen vain kerran törmännyt toiseen Linneaan.
Tosin nykyään yleisempi, mutta omassa ryhmässä todella harvinainen nimi.
isoisoäidilläni, isoäidilläni, äidilläni, minulla, tyttärelläni ja veljeni tyttärellä.
TYKKÄÄN :)
en tiedä onko heillä tuo topisena nimenä, mut kutsumanimenä on kuitenkin
eli koska nimi on pitkä voi olla et eteen on laitettu joku lyhyempi ja kuitenkin kutsutaan toisella nimellä LINNEA
meidän perheessä just näin, meistä neljästä kolmella on kutsumanimenä toinen nimi
koska on kyseessä pitkä nimi jonka PERÄÄN SIIS VAIKEAA KEKSIÄ TOISTA NIMEÄ
Käyhän Linnea nimen perään vaikka Carita, Regina, Sara Camilla yms.... Tietty auttaa jos sukunimi EI OLE -nen päätteinen.
...jos nimessä on muutenkin jokin juju. Ihan Linnea Virtaseksi en nimeä mieltäisi.
Ei mitään erityistä syytä tälle. Kunhan vaan en pidä. :/
ehdottomasti parempi heittomerkillä.