Leikkipuistossa nähtyä: äiti antaa poikansa pissata vapaasti milloin mihinkin
Helsingissä leikkipuistossa katselin tyrmistyneenä kuinka äiti antoi poikansa (noin 4-5 vuotias) pissata vapaasti joka puolelle. Olivat majoittautuneet uima-altaan vierelle nurmikolle ja samaisella nurmikolla oli myös useita seurueita viltteineen. Yhtäkkiä läpi lasten äänien kuuluu kova huuto allasta ympöröivästä pusikosta: ”Äiti tuu pyyhkimään!” Poika huusi tätä niin kauan, että äiti meni nolona katsomaan pusikon taakse. Poika oli ilmeisesti vääntänyt pökäleen pusikkoon noin 50 sentin päähän altaan reunasta, yök!
Homma jatkui. Hetken päästä sama poika alkoi yhtäkkiä seisaaltaan pissaamaan aivan toisten vilttien viereen. Varmasti roiskui pissaa toisten alustoille. Äiti vaivautui komentamaan poikaansa, että ”ei siihen, mene kauemmas”. Poika ryhtyikin sitten juoksemaan siinä nurmikolla samalla koko ajan pissaten pitkin poikin ympäriinsä!
Ja tämä kaikki siis tapahtui leikkipuistossa, jossa on siistit sisävessat saatavilla siinä 5 metrin päässä altaassa – ilmeisesti oli äidille liian pitkä matka. Oksettaa ajatus, että myöhemmin tulevat ihmiset levittelivät vilttejään ja ruokiaan siihen pojan pissaruiskuttamalle nurmikolle. Ja äiti oli ihan siististi pukeutunut suomalainen.
Kommentit (13)
Oisin hävenny silmät päästäni ja vienyt pojan korvasta vessaan
Ainahan suomalaiset miehet kusee minne sattuu. Olen nähnyt niiden kusevan talojen seinille ja rappuihin yms. joka paikkaan. Että ihan normaalia. Ei ne opi vessassa käymään,vaikka opettaisi. Ja jos käy, niin vessan saa siivota joka kerta niiden käynnin jälkeen.
No en minä kyllä pienenkään pojan pissaan halua vilttiäni levittää...
Sitäpaitsi, vaikka susta olisi maailman ihaninta talloa vieraiden lasten kusessa, niin kaikista muista se ei suinkaan sitä ole. Kuseksikoot omalla pihallaan vapaasti jos tahtoo, yleisillä paikoilla toi nyt vaan on äärimmäisen huonoa käytöstä.
tolle äitylille. Ei taida kasvatustaidot oikein olla hanskassa.
Mä en todella halua istua edes omassa kusessani. Ehkä sulla on joku kusi-fetissi?
Ei se ole kun pienen pojan pissaa.. ei vakavaa.
Mutta ikäänkuin puolustukseksi tulee mieleen esim meidän 5-vuotias, jonka kanssa mökkeilemme todella paljon ja mökillä tulee harrastettua puskapissailua aika vapaasti ja rennosti. Niinpä joskus kaupungin puistoissa tulee moloja tilanteita kun poika ei heti oivalla ettei puskapissailu sovikaan. Onneksi poika sentään tajuaa varoittaa ennen pissaa, jolloin ehdin etsiä vessan...
Kummallista, että pojille sallitaan tuolla lauseenpätkällä milloin mikäkin järkyttävän huono käytös tai muiden kiusaaminen ja alistaminen.
Olen totaalisen kyllästynyt poikien paapomiseen tyttöjen kustannuksella. Kuvitelkaapa jos tyttö olisi käyttäytynyt puistossa yhtä aliarvoisella tavalla? Paskonut puskaan ja sitten juossut ympäri puistoa samalla kusten. Jopa olisi siinä jo lähes lastensuojeluviranomaisia kutsuttu paikalle, mutta annas olla jos kyseessä on poika... sitten aina riittääkin näitä kommentoijia, jotka sanovat, että "sehän on vain pienen pojan pissaa, mitäs siitä - pojat on poikia."
... äitihän vain opettaa pojalleen jo pienestä pitäen festari/vappu/juhannus käyttäytymisen.
Huh huh, mistä noita idiootteja oikein sikiää. Kyllä sen verran käytöstapoja pitää lapsille opettaa, etteivät kuse ympäriinsä kuin koirat.
Ruttopuistossa äiti kusetti äpäräänsä puun juurelle ihmisten viereen. No, olisihan siinä ollut ilmainen pisuaarikin vieressä. Mitäs turhia.
Suomessa kun ei miehet muutenkaan tunnu osaavan vessaa käyttää.
Meidän Nico-Petteri pissaa sinne minne itse haluaa. Muuten hän voisi tramatisoitua.