Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on uskomattoman epäsiisti 15-vuotias tyttö

Vierailija
31.07.2011 |

Huone on kuin kaatopaikka, tavarat levällään, vaatteet lattialla puhtaat ja likaiset sekaisin. Roskat jää niille sijoilleen kun jotain tekee vaikka roskis olisi metrin päässä.

Onko tuo aivan toivoton tapaus vai voiko vielä muuttua siistimmäksi, vaikkapa omilleen muuttaessa?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän kuitenkin toivossa, että saisi järkiinnyttyä pikapuoliin. :)

Vierailija
2/59 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän supersiisti tyttö 14 v. on muuttunut viimeisen vuoden aikana sotkuiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä 15v poika ja 17v tyttö samanlaisia. Tyttö kuitenkin siivoaa huoneensa kertaan viikko.

Poika vain "pakottamalla" ja silloinkin vain pintapuolisesti. Eli yrittää kiertää homman.

Vierailija
4/59 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on muitakin =)

ap

Vierailija
5/59 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muotia käyttäytyä noin? En itse ainakaan samassa iässä todellakaan elänyt missään sikolätissä vaan päinvastoin:O

Vierailija
6/59 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täsmälleen. Roskat jopa tiputetaan lattialle, jos ei ole pöytätilaa lähellä, esimerkiksi tikkarinpaperit tai tyhjennyt sipsipussi tai lyijytäytekynän vanha lyijy.

En tiedä, onko toivoa.

Vierailija
7/59 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka oli myöes erittäin epäsiisti teini-iässä. testattiin silloin mielenterveysjuttuja, kun suvussa skitsofreniaa ym. terve siltä osin oli

Nyt tyttö on tosiaan 25v ja omassa huushollissaan on ihan perus siisti. Eli toivoa on :)

Vierailija
8/59 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka oli myöes erittäin epäsiisti teini-iässä. testattiin silloin mielenterveysjuttuja, kun suvussa skitsofreniaa ym. terve siltä osin oli Nyt tyttö on tosiaan 25v ja omassa huushollissaan on ihan perus siisti. Eli toivoa on :)

ap =)

Vierailija
9/59 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikään.

mua rupesi vasta 20 vuotiaana kiinnostamaan siisteys kun tulin äidiksi..

Vierailija
10/59 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt sillä kotona aina viimesen päälle siistiä.

Itse taas olin teininä selkeasti siistimpi kuin nykyään.

Vierailija
11/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vuosien takainen ketju osui silmiin kun yritin googlata apua.. tilanne siis se, että meillä asuu joka toinen viikonloppu 15-vuotias tyttö, joka on todella epäsiisti. Suihkuun menosta pitää vääntää, vaatteiden pesemisestä pitää vääntää, haisee hielle ja jopa wc on hänen jäljiltään kamalassa kunnossa - unohtaa välillä vetää kokonaan ja ilmeisesti pyyhkii vähän sinne päin, koska siivosin juuri vessan lattialta ulostekikkareen (!!) hänen jäljiltään. Tyttö on tosi suloinen ja mukava ja hyväkäytöksinen muuten ja tulemme hyvin toimeen, mutta tämä hygieniaongelma ja yleinen sotkuisuus tekevät minut hulluksi. Olen itse hyvin siisti ja omat lapseni eivät koskaan ole sotkeneet noin eikä heidän kanssa tarvitse vääntää suihkussa käymisestä tai esim. siitä, että alusvaatteet pitää vaihtaa joka päivä. Tuntuu pahalta joutua koko ajan sanomaan asiasta, koska en haluaisi, että meillä oleminen on pelkkää nalkuttamista, mutta samalla huolestuttaa, oppiiko ikinä tavoille, jos meillä ei vaadita siisteyttä. Asuu pääosin äidillään ja äiti ei selkeästi siisteyskasvatuksesta huolehdi, esim. lapsi ei edelleenkään käyttäisi deodoranttia tai pyyhkisi pissalla käytyään tai pesisi vessan jälkeen käsiään, jollei meillä olisi hänelle noita asioita neuvott. Toki usein unohtaa, koska äitinsä mukaan hikoilu on normaalia eikä pieni hätä edellytä pyyhkimistä. Mikä neuvoksi??

Vierailija
12/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä, että yääääk.

Vierailija
13/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä vuosien takainen ketju osui silmiin kun yritin googlata apua.. tilanne siis se, että meillä asuu joka toinen viikonloppu 15-vuotias tyttö, joka on todella epäsiisti. Suihkuun menosta pitää vääntää, vaatteiden pesemisestä pitää vääntää, haisee hielle ja jopa wc on hänen jäljiltään kamalassa kunnossa - unohtaa välillä vetää kokonaan ja ilmeisesti pyyhkii vähän sinne päin, koska siivosin juuri vessan lattialta ulostekikkareen (!!) hänen jäljiltään. Tyttö on tosi suloinen ja mukava ja hyväkäytöksinen muuten ja tulemme hyvin toimeen, mutta tämä hygieniaongelma ja yleinen sotkuisuus tekevät minut hulluksi. Olen itse hyvin siisti ja omat lapseni eivät koskaan ole sotkeneet noin eikä heidän kanssa tarvitse vääntää suihkussa käymisestä tai esim. siitä, että alusvaatteet pitää vaihtaa joka päivä. Tuntuu pahalta joutua koko ajan sanomaan asiasta, koska en haluaisi, että meillä oleminen on pelkkää nalkuttamista, mutta samalla huolestuttaa, oppiiko ikinä tavoille, jos meillä ei vaadita siisteyttä. Asuu pääosin äidillään ja äiti ei selkeästi siisteyskasvatuksesta huolehdi, esim. lapsi ei edelleenkään käyttäisi deodoranttia tai pyyhkisi pissalla käytyään tai pesisi vessan jälkeen käsiään, jollei meillä olisi hänelle noita asioita neuvott. Toki usein unohtaa, koska äitinsä mukaan hikoilu on normaalia eikä pieni hätä edellytä pyyhkimistä. Mikä neuvoksi??

Hyi kamala. Onko se tytön äiti ihan terve päästään?

Vierailija
14/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo, että pienen hädän jälkeen ei pyyhitä. Mistä tuollainen oppi tulee?

Vierailija
15/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kuvia sen huoneesta ja tavaroista, ja julkaise facessa ja somekanavilla. Niin, että se sen kaverit tunnistaa.

Vierailija
16/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo ei kuulosta normaalilta teinin sottaisuudelta vaan jonkinlaiselta oireilulta. Orastava mt-ongelma? Voisiko asiasta keskustella jonkun ammattilaisen kanssa?

Vierailija
17/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo nyt ole kovin epätavallista, murkut just kapinoi noiden siisteysjuttujen kanssa. Ja ei tässä nyt kovin kauas tavrvitse mennä kun peseytymine kerran viikossa oli ihan tavallista eikä teinit mitään deodorantteja käyttäneet, korkeintaan kaupungin paremmalla väellä oli sellaisia. Vessapaperina oli usein sanomalehteä eikä tosiaan tyttöjä neuvottu pissan jälkeen pyyhkimääm. Tytön äiti lienee elänyt tuota aikaa?

Vierailija
18/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 15 vuotias tyttö asuu puhelimessa eikä saa roskia roskakoriin. Keittiössä ottaa pakastimesta jäätelön ja jättää paperit pöydälle kun roskis on siinä metrin etäisyydellä. Huoneensa muistuttaa kaatopaikkaa ja siivoaa vasta kun uhataan puhelimen pois ottamisella. Tällä hetkellä niin toivoton tapaus että epäilen mahtaako siitä tulla koskaan oikeaa ihmistä?

Vierailija
19/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle plussaa siitä, että opetat hygieenisuutta. Ihan oikeasti, kyllä nämä perusjutut pitäisi jokaisen hoitaa. Dödössä useimmiten on alumiimia, eli ei terveellisin, mutta parhailta tuoksuvin vaihtoehto toki, muuten kyllä sitten pitäisi päivittäin huolehtia suihkun kautta kainalohiet pois.

Vierailija
20/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt huomioon että ihmisillä on eri tapoja. Ei todellakaan joka perheessä käydä suihkussa joka päivä Esim. meillä lapset käy n. 2-3 kertaa viikossa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä