Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinille lukiokirjoja, mistä?

Vierailija
31.07.2011 |

Eli meidän esikoinen aloittaa lukion parin viikon kulttua, joten kirjoja olisi kenties hyvä alkaa metsästämään. Onko muut av-mammat hankkineet lapsilleen kirjat jo, vai kannattaako odotella ensimmäisiä koulupäiviä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolaiset hankkivat kirjat itse, äidit eivät niitä käy kaupasta ostamassa eivätkä etenkään METSÄSTÄ. Rahat voit antaa.

Toiseksi, onhan sinulla varmasti tiedossa mitkä kirjat teinisi tulevassa lukiossa on käytössä?

Vierailija
2/29 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos ei, ehkä lukio ei ole oikea paikka ollenkaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolaiset hankkivat kirjat itse, äidit eivät niitä käy kaupasta ostamassa eivätkä etenkään METSÄSTÄ. Rahat voit antaa.

Toiseksi, onhan sinulla varmasti tiedossa mitkä kirjat teinisi tulevassa lukiossa on käytössä?

Esikoiselta löytyy lukion kirjalista, joka tuli hyväksymiskirjeen mukana. Ajattelin olla mukana ensimmäistä kertaa hänen apuna, sen jälkeen saa hakea kirjansa itse.

ap

Vierailija
4/29 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat nyt voi ostaa milloin sitten haluaa. Lähintä kirjakauppaa suosittelen. Niin me on tehty.

Sieltä ne saa sitten kaikki samasta paikasta, ei tarvitse ihmeemmiin metsästellä.

Seuraavien jaksojen kirjoja ei kannata hankkia etukäteen, jos ne kuminkin vaihtaa siellä koulussa niitä sarjoja jostakin syystä...

Meidän esikoinen menee kakkoselle.

Vierailija
5/29 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hesassa on ainakin näitä kierätyspisteitä.

Vierailija
6/29 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahoitat vaan, mulle avattiin paikalliseen kirjakauppaan tili, jonne ostin ne kirjat, mitä en käytettyinä onnistunut saamaan mistään.

Vierailija
7/29 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/29 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.jamera.net/" alt="http://www.jamera.net/">http://www.jamera.net/</a&gt;

Onko av-mammoilla kokemusta kyseisestä verkkokaupasta? Lupaavat ainakin nopeaa toimitusaikaa.

Vierailija
9/29 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama äiti joka meni lukiolaisen kanssa ostamaan kyniä, kumeja ja konseptipaperia? :)

Kirjalista käteen (voi vielä tarkastaa koulun kotisuvuilta onko tullut päivityksiä) ja lukiolainen itse ostoksille. Ostakoon ekan jakson kirjat ensin, muut ehtii myöhemmin. Koulussa alkaa täysi hönkä heti, joten kirjat on hyvä olla. Tämä opettaja ainakin aloittaa heti ekalla tunnilla ihan normaalia tahtia, ei mitään pehmeää laskua.

Vierailija
10/29 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan sen vuoksi, että kirjat maksoivat yhteensä yli 500 euroa (sisälsi kyllä melkein kaikki 1. vuoden kirjat), eikä ainakaan meillä lukiolaisella ole käytössään tällaisia rahoja kerralla. Visa Electronissakin on turvallisuussyistä selvästi alhaisemmat rajat. Lisäksi lukiolaisellamme ei ole Stockmannin kanta-asiakaskorttia, jolla sai alennusta kirjoista.

Vertasin viime syksynä Lukiolaisen kirjakaupan, Suomalaisen kirjakaupan (10 %:n kanta-asiakasalennuksen kanssa) ja Akateemisen kirjakaupan (20 % kanta-asiakasalennuksen kanssa, kun kirjat osti ennen koulun alkua) hintoja. Näistä - ainkin minulle yllättäen - selvästi edullisen oli Akateeminen kirjakauppa, joten ostimme kirjat sieltä. Selvästi halvemmalla kirjat saisi toki käytettynä.

Vierailija
11/29 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan sen vuoksi, että kirjat maksoivat yhteensä yli 500 euroa (sisälsi kyllä melkein kaikki 1. vuoden kirjat), eikä ainakaan meillä lukiolaisella ole käytössään tällaisia rahoja kerralla. Visa Electronissakin on turvallisuussyistä selvästi alhaisemmat rajat. Lisäksi lukiolaisellamme ei ole Stockmannin kanta-asiakaskorttia, jolla sai alennusta kirjoista.

Vertasin viime syksynä Lukiolaisen kirjakaupan, Suomalaisen kirjakaupan (10 %:n kanta-asiakasalennuksen kanssa) ja Akateemisen kirjakaupan (20 % kanta-asiakasalennuksen kanssa, kun kirjat osti ennen koulun alkua) hintoja. Näistä - ainkin minulle yllättäen - selvästi edullisen oli Akateeminen kirjakauppa, joten ostimme kirjat sieltä. Selvästi halvemmalla kirjat saisi toki käytettynä.

Vierailija
12/29 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juuri siitä syystä että kirjat ovat kalliita. Samalla ostetaan myös muut koulutarvikkeet ym. Enpä osannut nähdä tässä mitään outoa, taas opin uutta ;)

Vierailija
13/29 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän monta perhettä missä on toimittu noin ja itsekkin olen kolmelle lukiolaiselle ostanut, ainakin ekana vuonna. Uskon että vielä lukiolainenkin tykkää jos vanhemmat ovat mukana ja kiinnostuneita heidän koulun käynnistään. ei se todellakaan tarkoita ettei nuori osaisi itse ostaa, vaan se on mukavaa perheen yhdessäolemista hommata niitä yhdessä !

Vierailija
14/29 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa nuoren itse etsiä kirjat ja maksaa sitten kirjakasan kassalla??? Täh?

Vierailija
15/29 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/29 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painota lapselle että tarkistaa kirjan nimen lisäksi, kustantajan, painoksen numeron. Ja tietenkin että kirja on kyseiselle kurssille. Kursseja samasta aineesta on useita. Kuitti kannattaa säilyttää ekaan tuntiin asti. Opettajan saattaa vielä myös hylätä kirjan.

Jos rahasta on pulaa, niin minusta sinun täytyy tukea enemmän niiden käytettyjen kirjojen löytymisessä. Koulu saattaa jäädä kesken sen takia ettei lapsi uskalla mennä tunnille koska ei ole ollut rahaa ostaa kirjaa.

Vierailija
17/29 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämerästä ollaan tilattu monta kertaa. Käytettyinä ja uusina.

Käytetyt on kaikki olleet tosi siistejä. Kirjat tulee muutamassa päivässä.

Jos tilaat yli 100 eurolla kerralla, niin ei tuu postareita ollenkaan.

Vierailija
18/29 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sitä ole ikinä kukaan ihmetellyt.

Jamera on hyvä paikka tilata, nopea ja luotettava. Huutiksesta voi myös huutaa (paljon halvempaa kuin kaupassa), mutta silloin pitää tietää itse, että kirja on oikeaa painosta eli tuorein ISBN.

Eli lapsen kirjalista käteen ja tilaamaan! Harmillisen usein eri sarjoissa on kirjoilla sama nimi eli varmista ennen ostoa/tilausta, että oikea kustantaja ja oikeat tekijät.

Meillä äiti tilaa siksi, että omalla pankkikortilla ostaminen paljon nopeampaa kuin siirtää rahat lasten tilille ja sitten jokainen lapsi tilaisi itse kirjansa ja maksaisi postimaksut. Yhteistilaukset tulevat ilmaiseksi. Ja meiltä on kirjakauppaan matkaa 40 km, jos lukiolaisen laittaa sinne ostoksille, tulee kirjoille lisähintaa lähes 20 euroa.

PS. Teini kertoi, että heillä 80% lukiolaisista tilauttaa kirjat vanhemmillaan, jotka myös siis ne maksavat.

Vierailija
19/29 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri katsoin asiaa viime viikollakin. Meillä ei vielä ajankohtaista, mutta kierrätys kunniaan.

Vierailija
20/29 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painota lapselle että tarkistaa kirjan nimen lisäksi, kustantajan, painoksen numeron. Ja tietenkin että kirja on kyseiselle kurssille. Kursseja samasta aineesta on useita. Kuitti kannattaa säilyttää ekaan tuntiin asti. Opettajan saattaa vielä myös hylätä kirjan. Jos rahasta on pulaa, niin minusta sinun täytyy tukea enemmän niiden käytettyjen kirjojen löytymisessä. Koulu saattaa jäädä kesken sen takia ettei lapsi uskalla mennä tunnille koska ei ole ollut rahaa ostaa kirjaa.

Ainoa mahdollinen syy on se, että ko. kirjaa ei ole saatavilla. Jos ope kirjan haluaa vaihtaa, yhteys rehtoriin ja keskustelu siitä, pätevätkö mitkään koulun antamat tiedot, jos kirjalista voidaan muuttaa yhden opettajan takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän