3-vuotias oli mummolassa 4 yötä, kertaakaan ei pesty hampaita..
Mukana oli isommat sisarukset myös, mummo kertoi, miten ei oltu hiuksia pesty lainkaan (eikä harjattu, huomasin), mutta olivat käyneet kuitenkin joka päivä pesulla, muutenkin kertoivat hyvin avoimesti kaikista nukkumis-, potta- ym. jutuista ja ajattelin kaiken olleen ihan ok, miltä se kuulostikin.
Kotimatkalla vanhin lapsista sanoi, että kuopuksen hampaita ei oltu pesty kertaakaan, kun eivät halunneet huudattaa lasta.
Nyt en oikein tiedä, kumpi ärsyttää enemmän, hampaiden pesemättömyys vai se, ettei asiasta voitu kertoa.. En tiedä, olivatko edes kokeilleet pesua. Kotona huutoa tulee joskus, mutta yleensä se menee ok ja vaikka huutoa tulee, ne hampaat vaan pestään.
Nooh... En nyt viitsi mainita jälkikäteen, mutta ensi kerralla jos/kun menevät, niin erikseen sanon, että hampaat PESTÄÄN joka ilta.
Kommentit (33)
Kyllä minuakin ärsyttäisi, jos lapsen hampaat olisi 4 iltaa pesemättä. Tuskin mainitsisin silloin asiasta, mutta yrittäisin ottaa jotenkin myöhemmin puheeksi.
Ja meidän suvussa ei todellakaan ole tapana maksaa hoito- tms. avusta mitään. Ruokakassejakin katsottaisiin pitkään, jos sellaisia yrittäisin äidilleni ja isälleni tarjota...
että jos vaan joskus jonkun hoitopaikan saa lapselle niin siellä saa sitten tehdä ihan mitä vaan jos siitä ei mitään maksa? Ihme porukkaa vastaamassa. NORMAALIT isovanhemmat haluavat hoitaa lapsenlapsiaan aina joskus ja FIKSUT vielä toimivat ja kasvattavat samalla tavoin kuin lapsen vanhemmat. Ihanko kaikista näistä vastaajista on ok että mummolassa lapset saavat vaikka syödä paskaa tai vaikka leikkiä veitsien kanssa jos se vaan on mummosta ihan normaalia? Hukassa taitaa olla monen vanhemmuus ja hampaidenhoitotaidot myös.
sai jutun juurta.
Ole onnellinen että teillä noin pienet murheet.
ps. setäni ei pessyt koskaan hampaitaan ja ehjät omat hampaat suussaan kuoli
miksi ihmeessä mummola poikkeaisi tästä?
Päiväkodissa saa esim. lyödä toista.
että jos vaan joskus jonkun hoitopaikan saa lapselle niin siellä saa sitten tehdä ihan mitä vaan jos siitä ei mitään maksa? Ihme porukkaa vastaamassa. NORMAALIT isovanhemmat haluavat hoitaa lapsenlapsiaan aina joskus ja FIKSUT vielä toimivat ja kasvattavat samalla tavoin kuin lapsen vanhemmat. Ihanko kaikista näistä vastaajista on ok että mummolassa lapset saavat vaikka syödä paskaa tai vaikka leikkiä veitsien kanssa jos se vaan on mummosta ihan normaalia? Hukassa taitaa olla monen vanhemmuus ja hampaidenhoitotaidot myös.
Tosin ap:n kaltaisten vanhempien vuoksi monet isovanhemmat joutuvat ottamaan sen aikuisen vanhemman roolin lastenlasten omien vanhempien ollessa mieluummin ilman lapsia kuin näiden kanssa.
Miksi se 3-vuotias huutaa kun hampaita pestään?
Vierailija - 31.07.11 05:20 (ID 13121254)
Peseekö se äiti hampaita vihapäissään niin, että lapselta veri ikenistä tirskuaa vai miksi lapsi selkästi pelkää hampaiden pesemistä. Taitaa ap olla niitä, joille iltapuuhat ovat tapa käyttää valtaa kipeästi.
täällä palstalla on monia jotka eivät saa lapsiaan ikinä edes hoitoon mihinkään ja sä valitat tärkeästä mutta hullusta asiasta. eivät ne hampaat nyt 4 yössä pilalle mene. tarkenna ensi kerralla asiaa mummolle ja pakkaa xylitol-tuotteita reilusti mukaan.
t. mun anoppia ei meidän lapset kiinnosta yhtään.ei edes onnittele syntymäpäivänä.
niin voi hyvinkin tulla jo reikiä :(. Todennäköisesti syönyt kuitenkin herkkuja koko ajna. Vastauksia lukiessa en ihmettele miksi nykylapsistra osalla hampaat ihan järkyttävässä kunnossa!
Musta voisit hoitaa ihan itse lapsesi ja pestä ne lapsesi hampaat.
Mulle tulisi joku räpättämään, niin sanoisin kyllä, että ei tarvitse tuoda lapsi enään yökylään.
neljään päivään kertaakaan. Yks ilta nyt meniskin ilman hampaidenpesua mutta tuo tuntuu tosi oudolta.
Mun vajaa 10v. kehitysvammainen poika oli eräässä hoitolaitoksessa 3 yötä.
Pesin pojan ennen sinne menoa ja pesin pojan heti, kun tulimme kotiin.
Hakiessa poikaamme emme kysyneet onko poikaa kukaan pessyt.
Kuopus on 7v. ja ei ole koskaan ollut yökylässä.
Mielestäni turvallisuus on ainut asia mitä voi vaatia, että lapsi pysyy hengissä.
Monet muut asiat on sivuseikkoja ja jos hoito ei miellytä, niin silloin pitää hoitaa omat lapset itse.
Ymmärrän ap sua ihan täysin. Kyllä se minuakin pännisi, tai ainakin pistäisi ihmettelemään. Itse asiassa tästä hammaspesuhommasta olisin varmasti näreissäni, sillä minulla itselläni on ollut lapsesta asti huonot hampaat, joten olen sen takia vielä normaaliakin tarkempi lasten hampaiden pesusta.
Kyllä meidän lasten isovanhemmat kyselee tarkastikin kaikki tiedot hoitotoimenpiteet ja onneksi ne myös suorittavatkin halutusti. Ja ei, penniäkään ei hoidosta makseta.
jos tuo eka ja ainut kerta kun lapsi on ollut mummulassa, niin aika pienestä asiat loukkaannut. Eri asia jos lapsi olisi esim. hoidossa siellä joka viikko. Vähän suhteellisuuden tajua nyt kehiin.
Tuosta hiusten pesusta mä en edes tajuaisi loukkaantua. Meillä ei noin pienten hiuksia pestä joka viikkokaan ellei erikseen ole syytä.