Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työelämäasiaa - miten reagoisitte seuraavaan?

Vierailija
29.07.2011 |

Olen kesän ajan tuurannut esimiestehtävissä ja mulle on valjennut seuraava seikka: työtoverini, josta olen aina pitänyt ja joka on aina tsempannut minua joka asiassa, on paljastunut melkoisen kieroksi tapaukseksi.

Hän nimittäin käy lähes päivittäin raportoimassa toiselle esimiehelleen siitä, mitä muut työntekijät jättävät muka töissään tekemättä! Siis kertoo asioita, jotka eivät ole totta, mä näen sen koska joudun itse valvomaan niitä ja tiedän että kaikki tekevät tehtävänsä.

Olenkin ihmetellyt, miksi tämä petollinen tyyppi jostain syystä on pomojen suosiossa ja saa enemmän palkkaa kuin me muut mutta olen ajatellut sen johtuvat siitä että hänellä on tavallaan parempi koulutus ja että hän on ahkera ja tunnollinen - ainakin sellaisena olen häntä aina pitänyt eikä muu ole tullut mieleenkään.

Mut tosiaan nyt, kun esimiehen hommissa näen tuotannon kulun ja ohjaan sitä osittain niin perkele tämä tyyppi onkin se joka ei hoida hommiaan, mutta hän käy esittämässä asiat pomoilleen niin päin että muut eivät tee töitään ja hän niitä sitten hyvää hyvyyttään paikkailee.

En tajua miten pystyn enää normaalisti tekemään työtä hänen rinnallaan kun syksy tulee. En varmasti malta pitää suutani kiinni, vaikka varmaan se olisi viisainta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeakielinen kaveri siis ja laiska. Itse tekisin niin, että hoitaisin oman leiviskäni syksyllä hyvin ja jos tämä työkaveri kyseenalaistaa muiden töitä, pyytäisin häneltä konkreettisen esimerkin. Nappaisin myös kiinni tekemättömästä työstä ystävällisen jämptisti. Mutta ehkä et näe sitä tekemätöntä, siis meneekö se työkaverina sinun kauttasi, jos ei siihen on vaikea puuttua.

Puhuisin myös asiasta esimiehesi kanssa, jota nyt tuuraat. Ei syytellen vaan todeten, että näin on. Silloin pallo jää pomollekin.

Vierailija
2/3 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehen velvollisuuksiin kuuluu myös ikävämpiä velvollisuuksia, kuten hankalan työntekijän asioiden selvittämistä.

Menepä nyt reippaasti jonkun Ison Pomon puheille ja selvitä asia. Kysy, ovatko he todella siinä uskossa, että tämä yksi tekee muidenkin töitä. Kerro sellaisia tilanteita, eli jotain konkreettista mitä itse omin silmin olet nähnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeakielinen kaveri siis ja laiska. Itse tekisin niin, että hoitaisin oman leiviskäni syksyllä hyvin ja jos tämä työkaveri kyseenalaistaa muiden töitä, pyytäisin häneltä konkreettisen esimerkin. Nappaisin myös kiinni tekemättömästä työstä ystävällisen jämptisti. Mutta ehkä et näe sitä tekemätöntä, siis meneekö se työkaverina sinun kauttasi, jos ei siihen on vaikea puuttua.

Puhuisin myös asiasta esimiehesi kanssa, jota nyt tuuraat. Ei syytellen vaan todeten, että näin on. Silloin pallo jää pomollekin.

mahiksia seurata tuotannon kulun edistymistä, enkä ole kauhean innokas raportoimaan tästä pomoille. Tuntuu että se osuu mun omaan nilkkaan ihan takuuvarmasti. Mut olen kyllä järkyttynyt sillä ikinäikinä mulla ei ole ollut ongelmia tän tyypin kanssa vaan päinvastoin olen vähän kadehtinutkin häntä kun hän on niin osaava ja jaksava.

Nyt aloin jo ihmettelemään että miksiköhän minut sitten laitettiin tähän esimiestuuraukseen eikä tuota tyyppiä. Voisko olla mahdollista että pomo kuitenkin tietää asian mutta ei ole vielä tehnyt sille mitään, muutenhan kaveri olisi varmasti valittu tähän? Tosin voi olla kyse siitäkin, että kaveri ja pomo olivat osittain yhtä aikaa pois joten kaveri ei olis voinut tuurausta tehdä.