MARRASMASUT KESKIVIIKKOON
Kommentit (49)
Paljon onnea kaikille jotka ovat nyyttinsä saaneet. Ihanaa!!!
Mie lähen tästä saunan lämmitykseen. Taas särkee lantiota. Hirvee paineen tunne tai mikä lie. Ruoka ei oikein maistunut vaikka nälkä onkin!! Vetoa löin mieheni kanssa et kato vaan tää syntyy huomenna..Just kun en haluis kun vanhempi poika täyttää neljä vuotta. Pelottaa että nämä epämääräiset kivut tekevät tehtävänsä huomaamattomasti, sitte tulis kiire..Tossa tokassa kävi niin, suppaili aikas kivuttomasti sitte yht äkkiä jysähti tulla parin minuutin välein ja todella kipeesti. Minä hölmö soitin synnärille " lähenkö tulemaan" ...Perilla ollessa paikat auki 7cm, oltiin jokus kaheksan jälkeen perillä ja puoli kymmeneltä poika sitte syntyi. En toisaalta haluis niin kiireellä lähte. Täältä meiltä ajaa tohon kys:iin puolessa tunnissä tai 45minuutissa.
Äh nyt mie häippään, joskos tuo olo pikkasen helpottas.
Vielä kerran onnittelut kaikille vauvan saanneille!!
Eija ja eemeli 39+6
aamulla siis mentiin ravinnotta äitipolille, otettiin pissat oli puhtaat, käyrät normaalit, painoa oli tullut vähäsen lisää, ja vauva kätilön pikaultrassa perätilassa.
No sitten lääkäri teki sisätutkimuksen kohdunkaula syvällä ja pitkä sormelle auki. Ja ultrassa vauva puoliksi perätissa/poikittain ja istukka etuseinässsä.
No määrättiin käännösyritykseen ja esi lääkitykseen. vauva kääntyi hyvin pää alaspäin. Mutta sen jälkeen otettiin vielä reilu tunti käyriä kun kone ei meinannut piirtää kunnolla kun vauva liikkui. Sai olla melkein puoleen päivään syömättä.
Ja ei vielä käynnistetty kun ei valkuaista löytynyt ja verenpaine oli lääkityksen kanssa 159/99, 138/100. Eli perjantaina uusi aika äitipolille käyrille ja kätilön ultraan ja maanantaina lääkärille. Että kyl nyt saa ravata siellä. Ens viikolla ne kuitenkin joutuu käynnistämään valkuaisen vuoksi jos vanhat merkit pitää paikkansa. 3. käynnistetty verenpaineen ja valkuaisen vuoksi 40, 4. 39+4 ja 5. 39+3.
ukule nyt kuudes rv 38+5
Eija täältä meiltä ajaa Kysiin 1½ h. Vaikea arvioida lähtöjä, kun tossa ajassa ehtii tapahtua vaikka mitä. Kajaani olisi lähempänä, mut eri sairaanhoitopiiriä...
Kun en muuta keksinyt tälle päivälle niin tein piparitaikinan. Ai jai kohta koskee masuun sen takia. Mun ekaluokkalainen taas oli keksinyt, että kun äiti ei ole hakemassa koulusta niin hän etsii jännitysmomenttia elämäänsä sillä että pomppaa auton eteen ja katsoo miten se jarruttaa.
Hohhoi, lähdenpä tästä jumppaan. Selkä ei tykkää istumisesta eikä paikallaanolosta. Kummasti vertyy ja kivut vähnenee kun käy jumpalla ja sitten vesijumpassa. KANNATTAA KOKEILLA, VARSINKIN JOS AIKA KÄY PITKÄKSI. Hierovat poreet ym. ovat kivoja. Ja ne alhaaltapäin tuleat poreet aukovat vähän jalkapohjan akupisteitä - ties vaika vähän kiihdyttävät synnytystapahtumia. Toinen akuinen vyöhyketerapiapaikka on korvanlehti. Sieltä löyty kohtupistekin. Sen vuoksi vyöhykettä ei anneta raskaanaoleville.
TNS:n on todettu lieventävän kipusuppareita synnytyksessä yli 90% lla äideistä. Jos ilokaasu ei sovi ja aquarakkulat ei kiinnosta niin kannattaa kokeilla tenssiä. Ylemmäksi selkään elektrodit I avautumisvaiheessa, alaselkään II avautumisvaiheessa.
Tapasin eilen uimahallilla kaksosia odottavan äidin joka olisi pitänyt eilen käynnistää, mut eivätpä olletkaan käynnistäneet. Toinen kaksoset saanut äiti kertoi, ettei hänenkään synnytystä oltu käynnistetty vaan kaksoset olivat syntyneet ihan 40 + ajalla.
Meidän pikkumies syntyi sovitulla sectiolla perjantaina 28.10 rv:lla 37+6! Ukon mitat 2750g ja 48cm, hattu 33.5cm. Pikkusten alkuvaikeuksien jälkeen päästiin lopulta tänään kotiin, jätkä kävi lastenosastolla sokeritipalla alhasten sokeriarvojen takia ja osastolla oli vielä keltasuuden takia vähän aikaa sinivalohoidossa. Tuo kaikki on nyt takanapäin ja aloitellaan kotielämää neljän lapsen perheenä=)
Sectio meni loistavasti ja alan olla jo ihan kunnossa.
Ukko on suloinen ja kiltti, syö, paskoo ja nukkuu=)
Onnea meiltä kaikille nyytin hakeneille ja voimia viimeisiin hetkiin mahojen kanssa vielä omaa vuoroaan odottaville!
Meidät tapaa vauvapuolella kunhan arki lähtee rullaamaan!
Vaimo75 ja pikku-ukko 5vrk
Missään oo =/. Tietsikka sano sopimuksensa irti eilen aamulla, näytönohjain meni sököks. Tänään saatiin korjattuu ja siihen män 75 e. Tyttö sai kaiken huipuks keuhkokuumeen,HYVÄ AJOITUS !!! Nyt antibioottikuurilla ja rahaa palaa sen lääkkeisiin.... Että tällasta, tuskinpa joutaa ees synnyttää.
No, muuten oon ihan pihalla, enkä tiedä kelle mitä kuuluu, kommentoin myöhemmin kun kohtsilleen alkaa valmennus. Supistellu on ikävästi ja toivottavasti sais jotain aikaan tuolla alakerrassa. Ens viikolla ois torstaina se poliaika. Täytyy " nauttia" nyt tästä =D. Ja pah, vaikka syntyskii niin alkaa olla olo sen verta näinä päivinä muuttunu tukalaks että en pistäs pahaks. Sais tuon ukkokullan apuun vauvanhäätöön ;o).
Mutta tällasta pikaseen ilmoitan
Rapuäiti 39+0
Narsissilla on mahdoton työ pitää kirjaa syntyneistä marrasvauvoista, joten laitetaampa nyt sitten jatkossa aina tuon meidän " virallisen listan" alle jokainen tietoa heti kun sitä on saatavilla. Elikkä kuka on kyseessä, kumpi tuli, pituus ja paino, rv koska syntyi ja LA ja sairaala. Listaemon on siitä helppo päivitellä listaa. Eikös juu? =)
Kitty rv 37+6
Lykkyä jakautuneille ja tsemppiä Näpiskälle.
(.) Tänne ei ihmeempiä, neljän aikaan yöllä alkoi jumppa ja muutama supparikin tuli. Pakko ottaa sitten päivän mittaan kahteen otteeseen tirsat soffalla. Kuka se sanoi maidon lirisemisestä.. mulla on kauan tipottanu mut nyt loppunu kokonaan. Toivottavasti se meijeri lähtee taas käyntiin jossain vaiheessa.
Nyt oon aikas pitkästynyt ja ukkokin tulee vasta huomenna kursseiltaan. Mieli on matalalla ja mahaa kivistää noi kovetussupparit. Kävin ostamassa rintapumpun - toivottavasti sille on kans käyttöä. Huomenna olis neuvola, kertoilen sitten miten siellä meni.
huomiseen, pallomahat
katzuska&bebe, 39+0
Kuulostipa tutulta tuo sinun kokemuksesi lääkäreiden toiminnasta. Itsellä vauva ollut perätilassa niin kauan kuin muistan. Viime viikolla yritettiin ulkokäännöstä ja kun ei onnistunut niin laitettiin suoraan magneettikuviin lantion mittojen selvittämiseksi. Myöhemmin ä-polilta sitten soitettiin ja lääkärin mukaan lantioni on " erinomainen" vauvan painoarvioon nähden.
Kertaakaan ei olla vielä keskusteltu mahdollisesta synnytystavasta tai minun ajatuksistani vaan tosiaan tuntuu, että minua yritetään aivopestä alatiesynnytykseen. Meidänkin sairaalassa on tänä vuonna ollut kaikenkaikkiaan kaksi kokonaista perätilasynnytystä alateitse ja kumpikin niistä noin puoli vuotta sitten. Tätäkään tietoa ei minulle suoraan kerrottu kun sitä kysyin vaan tutustumiskäynnillä sairaalaan huomasin lukeman äitipolin tilastotaululta. Sitä en tiedä onko kumpikaan tänä vuonna perätilassa synnyttäneistä ollut ensisynnyttäjä kuten itse olen.
Ensi viikolla menen sitten kontrollikäynnille jossa katsotaan onko vauva mahdollisesti kääntynyt oikeinpäin, jos ei niin otetaan uudelleen painoarvio ja sitten vihdoin on kuulemma mahdollisuus keskustella synnytystavasta lääkärin kanssa (silloin rv 39+0). Itse olen myöskin varautunut keskustelun sijasta väittelyyn sillä luulen, että yrittävät viimeiseen asti saada synnyttämään vaikka itse haluaisin sektion. Saa nähdä...
Hyvä, että sait tahtosi läpi, minäkin yritän! :)
t. Iita rv 37+6
ihmeellistä touhua teidän sairaalassa! Täällä meni niin päin että piti hieman selittää ensisynnyttäjälle miksi he suosittelevat sektiota alatiesynnytyksen sijaan ennenkuin saivat tämän hölmön jääräpään ymmärtämään miksi niin kannattaa tehdä. *ISO VOIMAHALI* ja ollaan aivan varmasti yhtä hyviä äitejä riippumatta synnytystavasta! Haistakoon pitkä p**** joka muuta väittää! *Kihisee kiukusta xtremen puolesta*
Niksulainen ja masukki 37+3