Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1v ei saa enää ikinä nukuttua kunnollisia päiväunia

Vierailija
29.07.2011 |

Että mua raivostuttaa, kun 6v ja 4v herättää pikkusiskonsa joka ikinen kerta kesken kaiken päiväunilta. Juuei nukahda uudelleen ja sitten kitisee ja on sylitakiainen koko illan, kunnes kuukahtaa yliväsyneenä unille kuuden-seitsemän tienoilla, jonka jälkeen ei tietenkään käy yöunille ennen yömyöhää.

Mihin mun pitäis laittaa se unille ja mitä ihmettä keksin isommille, että pysyisivät sen aikaa kiljumatta ja koluamatta?! Tänään satoi vettä, lupasin isommille elokuvan pikkusiskon päiväunien ajaksi. Vaan eiköhän siitäkin saada aivan tajuton karjunta kesken kaiken aikaiseksi (tyynystä riita) ja tottakai pienin heräsi ja sitten tullaan perässä makuuhuoneeseen sössöttämään ja sönköttämään, kun yritän nukuttaa uudelleen.

Hermot käryää niin paljon tän asian takia. Suututtaa noiden isompien jatkuva tappelu, hermostuttaa pienimmän jatkuva kitinä ja vituttaa kun mitään en saa aikaiseksi, kun koko ajan joku huutaa tai kitisee. 6v lähtee eskariin ja 4v:n pistän kerhoon, mutta eipä niistäkään paljon apuja ole, koska loppuvat jo yhdeltä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tuonikäinen nukkui klo 12 noin puolentunnin päikyt tai max tunti ja kävi iltaseitsemältä yöunille ja heräsi aamulla seitsemältä tai kahdeksalta. Eli jos yrität lyhentää päikyt ja laittaa aiemmin yöunille.

Nuorimmaisen nukkumiset on muutenkin nyt jossain siirtymävaiheessa. Syytän isompia ehkä osittain turhaan. Herää seiskalta, ois nukahtamassa päiväunille jo 10 tienoilla mutta yritän viivyttää niitä viivyttää puolillepäivin, koska muuten nukkuu kakkospäiväunet kuuden tienoilla ja sitten meneekin yöunille nukahtaminen jopa puoleen yöhön. Siksi kai olin niin äkäinen tuosta päiväunien myttyynmenosta, kun just ehdin huoahtaa helpotuksesta, että ilta menee todennäköisesti ok, mutta plääh taas.

ap

Tsemppiä ja jaksamista! Tossakin voi asennoitua tuossa esim tiskikoneen tyhjennyksessä sillain, että jos yksvee haluaa sillä välin syödä kenkiä, niin syököön. Siis jos ei ole mitään vaarallista mitä duunaa, niin antaa sitten tehdä sitä.

Vierailija
2/15 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en kertakaikkiaan ymmärrä.. Ok,mulla on vasta yks lapsi joten en tietenkään tiedä mistään mitään,mutta kyllä mä ainakin teen kotihommia nyt 1v9kk lapsen kanssa.. Täytän ja tyhjennän tiski- ja pyykkikonetta,tiskaan kattiloita ym käsitiskiä,siivoilen paikkoja.. Lapsi välillä pyörii jaloissa,välillä touhuaa omiaan ja välillä auttaa. Olen opettanut hänet pienestä pitäen että jos ei ole "kunnolla" vaan vaikeuttaa mun toimiani,joutuu syöttötuoliin istumaan. Nyt osaa nousta siinä seisomaan eli en voi jättää hetkekskään vahtimatta,mutta ei toisaalta joudukaan siihen kovin usein.. Kotitöitä voi ja pitää tehdä lasten hereillä ollessa,lapset mukana hommissa! Meiänki nassikka on suunnilleen siitä asti kun oppi kävelee (1v2kk) kantanu mulle pyykkiä koneesta/pyykkikorista.. Ja kun on (tiski- tai pyykki-)kone täytetty,niin hän saa painaa sen käyntiin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en kertakaikkiaan ymmärrä.. Ok,mulla on vasta yks lapsi joten en tietenkään tiedä mistään mitään,mutta kyllä mä ainakin teen kotihommia nyt 1v9kk lapsen kanssa.. Täytän ja tyhjennän tiski- ja pyykkikonetta,tiskaan kattiloita ym käsitiskiä,siivoilen paikkoja.. Lapsi välillä pyörii jaloissa,välillä touhuaa omiaan ja välillä auttaa. Olen opettanut hänet pienestä pitäen että jos ei ole "kunnolla" vaan vaikeuttaa mun toimiani,joutuu syöttötuoliin istumaan. Nyt osaa nousta siinä seisomaan eli en voi jättää hetkekskään vahtimatta,mutta ei toisaalta joudukaan siihen kovin usein.. Kotitöitä voi ja pitää tehdä lasten hereillä ollessa,lapset mukana hommissa! Meiänki nassikka on suunnilleen siitä asti kun oppi kävelee (1v2kk) kantanu mulle pyykkiä koneesta/pyykkikorista.. Ja kun on (tiski- tai pyykki-)kone täytetty,niin hän saa painaa sen käyntiin :)

Meillä eka ja tää kolmas on tosi vilkkaita, oppivat kävelemään jo 9kk iässä ja nyt on siis jo meno melkoinen. Syöttötuolissa seisoo jos silmä hetkeksi välttää ja jos on jotain, mihin haluaa niin jaksaa kyllä pyrkiä sinne. Astianpesukone on jotain niin kiinnostavaa, ettei tarvita kuin luukun avaamisen ääni, niin juniori porhaltaa paikalle. Aika aikaa kutakin, juuri nyt vaan on aika hankalia jotkut asiat ja ilmeisesti jonkunmoinen eroahdistus, kun nappula ulvoo oven takana jo kun menen vessaan...

ap

Vierailija
4/15 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa sinulle, ainokaisen äiti, että elämä kolmen lapsen kanssa on vähän eri meininkiä kuin yhden kanssa!

t. ohis

Vierailija
5/15 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika aikaa kutakin, juuri nyt vaan on aika hankalia jotkut asiat ja ilmeisesti jonkunmoinen eroahdistus, kun nappula ulvoo oven takana jo kun menen vessaan...ap

eroahdistustahan se. Vielä tuoreessa muistissa, kun nuorin on nyt 1v6kk. Annoin hänen tulla mukaan aina, tai toisin sanoen jätin vessan oven auki, ja lapsi sitten konttas sinne huutaen. Se meni yhtä yllättäin ohi kuin tulikin se ahdistus, ja nyt se ei oo enää moneen kuukauteen ängennyt mukaan :)

Vierailija
6/15 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan puhunut rauhallisesti asiasta isompien kanssa. He on sen verran isoja jo, et ymmärtää kyllä! Kerro heille KONKREETTISESTI, miten teillä kaikilla on mukavampi olla, kun nuorin saa nukuttua riittävät päiväunet. Siis kerro heille, mitä kivoja asioita heille seuraa siitä, että pienin saa nukkua, esim äiti pystyy paremmin leikkimään heidän kanssaan illallakin, kun pienin on paremmalla tuulella. Tai mitä tahansa hyviä asioita keksitkin... Ja kerro heille myös se, että pienin on nykyään niin pahalla päällä, koska ei nuku kunnolla. Ja kai heille voisi olla luvassa joku pieni palkintokin, hymynaamoja riittävästi ja sit esim. lelu....

Eihän tämäkään aina toimi, mut jos edes joskus..... Ja jos lasten isä kuuluu teidän perheeseen, hänellä pitää olla oma vastuunsa arjessanne!

Hyvää jatkoa teille!

Vierailija
7/15 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

karjumaan.

Meillä esikoinen kaveri on just sellanen, että menee siihen rattaiden viereen karjumaan, jos esikoinen menee esim. vessaan tai sisälle juomaan tms.

Nyt alkaa oppi mennä perille eli lapsi harvemmin karjuu just siinä rattaiden vieressä. Olen siis vääntänyt asian rautalangasta tarpeeksi monta kertaa.

Meillä on muuten kaikilla muilla paitsi kahdella lapsella käytetty VALJAITA rattaissa sekä syöttötuolissa, kaksi vanhinta olivat (ja ovat edelleenkin) erittäin rauhallisia, mutta nämä kolme nuorinta, jösses.

Valjaat kun laittaa tarpeeksi tiukalle, niin johan pysyy.

Vierailija
8/15 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo niin vanha et pitää käsky mennä perille ja jos ei mee niin etuudet pois molemmilta.Käsket istua hiljaa päiväunien ajan tai sit pos lelut viikoks jne.

Vierailija
9/15 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa kakkonen superherkkä heräämään ja esokoinen todella kovaääninen.....välillä haluaisin itsekin heittäytyä lattialle potkimaan :)

Vierailija
10/15 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi nukkua vaunuissa? Mitä teet itse kun pieni nukkuu? Järjestä isommille jotain askartelua jne ja OLE ITSE MUKANA. Onko teillä kuinka pieni asunto? Meillä ei ole koskaan ollut tuollaista ongelmaa, siis isommat möykänneet kyllä mutta pienet nukkuneet silti.

Vierailija
11/15 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistuu mönkimään myös rattaiden turvavöistä. Eli jos nukkuu ulkona, mun täytyy olla lähistöllä - ja tänään siis satoi vettä.

Itse yritän tehdä hommia, joita en voi tehdä kun pienin on hereillä. Mm. astianpesukone, kattiloiden tiskaus jne. Se on kyllä totta, että en ole noiden isompien mukana, koska pienimmän päiväuniaika on se ainoa hetki, jolloin ehtisin tehdä tehokkaasti jotain.

Meillä kyllä on lääniä, omakotitalo ja iso piha. Jostain kumman syystä nuo isommat onnistuu aina kiljumaan just siellä missä pienin nukkuu.

ap

Vierailija
12/15 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistuu mönkimään myös rattaiden turvavöistä. Eli jos nukkuu ulkona, mun täytyy olla lähistöllä - ja tänään siis satoi vettä. Itse yritän tehdä hommia, joita en voi tehdä kun pienin on hereillä. Mm. astianpesukone, kattiloiden tiskaus jne. Se on kyllä totta, että en ole noiden isompien mukana, koska pienimmän päiväuniaika on se ainoa hetki, jolloin ehtisin tehdä tehokkaasti jotain. Meillä kyllä on lääniä, omakotitalo ja iso piha. Jostain kumman syystä nuo isommat onnistuu aina kiljumaan just siellä missä pienin nukkuu. ap

Et pysy pesemään kattiloita kun 1v hereillä? Onko niitä lapsia pakko tehdä jos ei vaan kertakaikkiaan osaa. Ja sitä yksivuotiasta voi myös työnnellä vaunuissa kun isommat leikkii pihalla jne.

Vierailija
13/15 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tuonikäinen nukkui klo 12 noin puolentunnin päikyt tai max tunti ja kävi iltaseitsemältä yöunille ja heräsi aamulla seitsemältä tai kahdeksalta. Eli jos yrität lyhentää päikyt ja laittaa aiemmin yöunille.

Vierailija
14/15 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en saa tiskikonetta täytettyä/tyhjennettyä, kun 1v on koko ajan siinä nuolemassa kaikkea sontaa ja roikkumassa lahkeessä kätisten kun tiskaan käsin.

Isommat vois kyllä leikkiä pihalla vaan kumma juttu kun ne tulee aina huutamaan just sen ikkunan alle, missä 1v nukkuu. Se on tosi herkkäuninen ollut aina, vaikka luulis että ois just toisinpäin, kun on kolmas ja tottunut meteliin.

No, mitäs siitä, turhapa tätä tänne oli kirjoittaa. Huomenna uhkailen isommat sellaisilla rangaistuksilla huutamisesta, että katotaan oppivatko olemaan.

ap

Vierailija
15/15 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimmaisen nukkumiset on muutenkin nyt jossain siirtymävaiheessa. Syytän isompia ehkä osittain turhaan. Herää seiskalta, ois nukahtamassa päiväunille jo 10 tienoilla mutta yritän viivyttää niitä viivyttää puolillepäivin, koska muuten nukkuu kakkospäiväunet kuuden tienoilla ja sitten meneekin yöunille nukahtaminen jopa puoleen yöhön. Siksi kai olin niin äkäinen tuosta päiväunien myttyynmenosta, kun just ehdin huoahtaa helpotuksesta, että ilta menee todennäköisesti ok, mutta plääh taas.

ap