Millä todennäköisyydellä raskaaksi kertalaakista?
Jos seksiä ilman ehkäisyä ovulaation aikaan? Antakaa arvioita!
Kommentit (24)
Itselläni on napsahtanut raskaudet 1-4:nnestä kierrosta, mutta ihan tavallisella rakastelutahdilla. Yksi niistä vain on ollut se oikea sitten.
ja kertalaakista kaikki, heti napsahti. Eli mulla se todennäköisyys oli 100%.
Itse odotan kolmatta ja kaikki raskaudet alkaneet kertalaakista!
yhden kuukautiskierron aikana on terveellä pariskunnalla ihanneolosuhteissa 20-25%.
onnekas, kaikki kolme on tullut ekasta kierrosta.
Mutta monesti saattaa mennä vuosikin...
nyt on jo liian myöhäistä hakea jälkiehkäisyä. Liian aikaista odotella menkkoja.
ap
esim ehkäistä tai ainakin hakea jälkiehkäisy
nyt on jo liian myöhäistä hakea jälkiehkäisyä. Liian aikaista odotella menkkoja.
ap
ja tulin raskaaksi.
Vaikea tosin antaa mitään yleisarvioita, kun on niin yksilöllistä (vertaa ne jotka joutuvat hedelmöityshoitoihin ja ne jotka tulevat raskaaksi jo seksin ajattelemisestakin).
rakas esikoinen, syntyi periaatteella... varmat päivät eikä kukaan yhdestä kerrasta tule raskaaksi...
Olen kerran harrastanut seksiä ehkäisyttä ovulaation aikaan ja tulin raskaaksi.
Kyseessä oli meidän kolmas lapsi. Ehkäisy oli käytössä muulloin paitsi tuon yhden ainoan kerran, myös tuon "kohtalokkaan" kerran jälkeen, kunnes huomasin, että olen raskaana.
kertalaakista, ekan kanssa oli hiukan opettelua.
mutta en yhtään muistanut mikä vaihe kierrossa on menossa. Kertalaakeja oli vuorokauden aikana monta.
ap
Olisiko pitänyt miettiä vähän aikaisemmin esim ehkäistä tai ainakin hakea jälkiehkäisy
ap
kun kerran lapsi ei ole suunnitelmissa
mutta en yhtään muistanut mikä vaihe kierrossa on menossa. Kertalaakeja oli vuorokauden aikana monta.
apOlisiko pitänyt miettiä vähän aikaisemmin esim ehkäistä tai ainakin hakea jälkiehkäisy
ap
...että hedelmöitymisen todennäköisyys on lähes 100 % jos sperma ja munasolu ovat terveitä. Kaikki hedelmöitymiset eivät kuitenkaan johda siihen että alkio kiinnittyy kohtuun, ja sen jälkeenkin osa vielä menehtyy ensimmäisten päivien tai parin viikon aikana niin, ettei nainen koskaan saa tietää raskauden alkaneenkaan.
Tämän huomioonottaen voisi ajatella että tuo aiemman vastaajan 20-25 % terveellä pariskunnalla pitää paikkansa.
Itse olen tullut raskaaksi viisi kertaa erittäin helposti, kun yhdyntä on vain ollut oikeana aikana. Voi melkein sanoa, että joka kerta kun yhdyntä on ollut ilman ehkäisyä ovulaation aikaan.
vaikka kummastakaan ei ole löytynyt mitään vikaa.
Kuinka monesti te sitten ovulaation aikana olitte yhdynnässä kun tulitte raskaaksi? Yhtenä päivänähän se tapahtuu, mutta täysin tarkaksi päivää ei kai voi tietää. Eli oliko vain 1 yhdyntä vai esim. viitenä päivänä peräkkäin ovulaation tuntumassa?
esikoita tehtiin 2 vuotta, ja oviksen aikaan ja muulloinkin; kakkonen sai alkunsa heti ekasta yhdynnästä ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Tuurista kiinni, ei voi muuta sanoa.
En ole valitetavasti tullut raskaaksi vaikka kuinka olen rakastellut säännöllisesti partnerini kanssa. Rakastelemme n. 5 kertaa viikossa, joinain päivinä kaksikin kertaa. Pelottaa, että onko minussa jotain vikaa. Pitäisikö varata aika lääkärille tms...? Mieheni on täysin terve ja minullakaan ei ole ollut mitään ongelmia laukeamisen kanssa. Meillä siis taitaa jostain syystä olla todennäköisyys 0% !
t. Markku.