Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimiiko lihapullasakset, vai onko se samanlaista sotkemista kuitenkin?

Vierailija
29.07.2011 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaset on ja missä niitä myydään? Aika hauskan kuuloset ainaskin:)

Vierailija
2/13 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nevö höörd.

Itse pyörittelen kahdella ruokalusikalla, ei sotkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan lihapullasaksista kuullutkaan, saati nähnyt. En siis osaa vastata kysymykseesi enkä osaa edes kuvitella, mitä tarkoitat "samanlaisella sotkemisella".

Minä teen lihapullat laittamalla kahvikupin pohjalle pari lusikallista jauhoa, sitten laitan tiiviin lusikallisen lihapullataikinaa ja pyörittelen sitä kupissa hetken. Tuloksena on enemmän tai vähemmän pyöreitä, jauhotettuja lihapullia siististi ja nopeasti.

Vierailija
4/13 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen lihapullii näin:

Köntsä vasempaan käteen. Oikealla kädellä nappaan oikean kokosia paloja köntsästä.

Sitten pyöritän palloiksi.

Kylmää vettä kannattaa pitää vieressä kulhossa niin lämpiävä massa ei jämähdä käteen.

Vierailija
5/13 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sentään olen keittiömestari ja lisäksi keski-ikäinen.

Lihapullasaksetkin on tuntematon käsite. Olisiko tämä avaus huumorilla tehty.

Käytän kertakäyttöistä pursotinpussia kun teen lihapullia suurempia määriä. Pienet määrät pyöräytän käsin ja kädet kostutan kevyesti öljyllä niin massa ei tartu käsiin.

En ole koskaan lihapullasaksista kuullutkaan, saati nähnyt. En siis osaa vastata kysymykseesi enkä osaa edes kuvitella, mitä tarkoitat "samanlaisella sotkemisella".

Minä teen lihapullat laittamalla kahvikupin pohjalle pari lusikallista jauhoa, sitten laitan tiiviin lusikallisen lihapullataikinaa ja pyörittelen sitä kupissa hetken. Tuloksena on enemmän tai vähemmän pyöreitä, jauhotettuja lihapullia siististi ja nopeasti.

Vierailija
6/13 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/13 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittiöhommista mitään, mutta lihapullasaksista olen kyllä kuullut monesti ja nähnytkin sellaiset! Tänään tulleessa Stockan kuvastossa oli muuten yhdet :)

Mä teen lihapullat ihan käsipelillä, ei tartte tulla täydellisen pyöreitä eikä tule myöskään sotkua.

Vierailija
8/13 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne toimii! Kylmää vettä mukiin, jossa huljauttaa joka pullan välissä sakset. Muuten jää lihapullataikina kiinni. Sotkuiseksi tulee vaan yksi/pari sormea, joilla törkkään rei'istä tursunneen massan pois. Sitten kopsautus pellille ja uuniin :)

Vierailija
9/13 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kokkiman.com/shop/haku/?search=Lihapullasakset

en tiedä miten ne pullat saa tuolta pois?

Vierailija
10/13 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä nähnyt lihapullasakset ja ehkä niistä on hyötyä jos tekee usein kilokaupalla pullia. Mulle toi kuuluu vähän samaan kategoriaan kuin shampanjavispilä.

Lihapullasaksia ei kai voi käyttää juuri muuhun (paitsi ehkä falafeleihin)? Vrt. esim. perunankuorimaveitsi, jolla myös voi suikaloida parmesaania ja sitruunankuoria, käyttää omenaporana jne.

Vierailija
11/13 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka vähän ajan päästä täyttävät vain laatikoita.

Vierailija
12/13 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas näitä vempeleitä jotka vähän ajan päästä täyttävät vain laatikoita.

Vierailija
13/13 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole keittiömestari vaan kotikokki perinteiseen tapaan.

Mummoni teki lihapullat juuri tuolla tavalla: kuppiin vehnä- tai hiivaleipäjauhoja lusikalla taikinapallero kuppiin, muutama pyöräytys ja paistumaan. Jauhosta tulee samalla suuruste kastikkeeseen,sitä ei tarvitse laittaa erikseen. Ja lihapullien kanssa on oltava ehdottomasti kastike, tai siis ne lilluvat kastikkeessa. Yhdelle lapselle ne tosin pitää ottaa erikseen ja tarjota kuivana.

Ei tarvitse sotkea yhtään sormea eikä muutenkaan tule sotkua, jos jauhoja ei roiski pois kupista. Olen jalostanut mummoni valmistustapaa edelleen tekemään taikinan pakastepussissa. Silloin ei tarvitse sotkea edes kulhoa eikä lusikkaa, kun pussin kulmaan tekee reiän ja pursottaa taikinakökköjä siitä. Pursotuspussi varmaan ajaa saman asian,mutta taikinan valmistukseen tarvitaan kulhoa.