Laihduttaako päivittäinen pyöräily?
Eli jos lisään muuten terveelliseen ruokavalioon jokailtaisen tai -aamuisen pyörälenkin. Polvimammaisena pyöräily sopii itselleni paremmin kuin lenkkeily ja kävely on muuten vähän puuduttavaa...
Kommentit (7)
Reippaassa kävelyssä kyllä kuluu enemmän kaloreita. Ja paljonhan riippuu kuinka kovaa ajat ja kuinka kauan.
Itse pyöräilen työmatkat 5km/suunta ja aikaa menee 15minuuttia, en laihdu sillä yhtään.
JOS siita seuraa kalorivaje. Laihtuminen on periaatteessa aarimmaisen yksinkertaista: ihminen laihtuu, jos syo vahemman kuin kuluttaa, ja sen kulutuksen voi toteuttaa miten tahansa, osan vaikka pyorailemalla. Toisaalta ainakin oma kokemukseni on etta laihtuminen onnistuu vain syomista vahentamalla, pelkan kulutuksen riittava kasvattaminen on paljon vaikeampaa...
Eilen esim. poljin 30 km ja kaloreita meni n. 800 (vastatuulta suurin osa matkasta, keskinopeudella 24 km/h)
Minulle ei pyöräilystä ollut isompaa hyötyä, sillä en kaupungissa uskalla kovin vauhdikkaasti pyöräteillä ajella.
Tehoa rupesi löytymään kun ostin kotiin kuntopyörän. Sillä pystyn vetämään raskaita 'lenkkejä', joista on hyötäkin.
t. toinen polvivammainen
eli 32 km päivässä. Syke 129-167 välillä ja kaloreita 300-600. Painoani en edes tiedä mutta vaatteissa laihtumisen huomaa, housut ei enää kiristä =D
Riippuen tietenkin, millaisia lenkkejä ja millä vauhdilla pyöräilet. Minä ajan päivittäin töihin yht. n. 20 km ja sykemittarin mukaan tällä matkalla kulutan n. 300 kcal. Vastaava juoksulenkki kuluttaa minulla n. 1200 kcal eli pyöräily on aika kevyttä, ainakin minun tyylilläni, mutta jos joka päivä käyt lenkillä, kyllä siitä on hyötyä. Mulla ainakin talvikaudella, jolloin pyörä menee telakalle, paino tuppaa nousemaan 2-3 kiloa tippuakseen sitten taas kun pyöräilykausi alkaa.