lapsesi ensimmäinen sana?
Kommentit (12)
ikää, varmaankin 1-1,5v.
Sana oli amppa.
Eli lamppu.
1v7kk
Jo oli tuota odotettu! Oltiin miehen ja lapsen kanssa huonekaluliikkeessä ostoksilla ja lapsi istui rattaissa. Juteltiin myyjän kanssa ja yhtäkkiä ihmeteltiin mitä se lapsi mölisee siellä rattaissa. Oli nähtävästi tylsää ja lähistöllä oli kivannäköisiä pikkuleluja. :D
Täti- sanaa poika käytti myös 2 v siskostaan ja kaikista miespuolisista
Keng oli siitä hassu että se oli myös minun ensimmäinen sana. Enkä ole Suomen imelda marcos.
eka sana oli pojallamme äiti ja se kuului 2 pv ennen 4 kk ja 4:kk neuvolassa neuvolantätikin kuuli ja ihmetteli ;)
Lapsella oli moniakin "äännesanoja" 10kk iässä. Esim. "kang = kenkä", "pam = pallo", "bam = banaani" mutta en ole koskaan ajatellut niitä "ensimmäisinä sanoina".
Minulle ensimmäinen sana on sellainen jonka osaa lausua kunnolla. Näin ollen lapsen ensimmäinen sana oli "auto" 1v4kk iässä.
Täti- sanaa poika käytti myös 2 v siskostaan ja kaikista miespuolisista
Keng oli siitä hassu että se oli myös minun ensimmäinen sana. Enkä ole Suomen imelda marcos.
ihana :) kaikista miespuolisistakin ;) mikä on imelda marcos..?
esikoinen: vaippa "aippa" ja oma nimensä ilman alkukonsonanttia 9kk iässä (sanoi vuoden iässä jo paljon sanoja)
kuopus: ei, noin 10kk iässä - tuo olikin ainoa sana ainakin puoli vuotta :)
joku ihan tavallinen sana se oli, sen muistan ;)
eka sana oli pojallamme äiti ja se kuului 2 pv ennen 4 kk ja 4:kk neuvolassa neuvolantätikin kuuli ja ihmetteli ;)
Ikää oli jotain karvan verran päälle vuosi.