Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksestä kuukausi, nyt vatsa saa lähteä!

Vierailija
28.07.2011 |

Mutta miten? Pikku hiljaa ajattelin aloittaa tekemään jotakin sen eteen jotta tämä makkara lähtisi, antakaa vinkkejä! Olisiko esim pilateksesta apua?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietty ruokapuoli kuntoon.

Vierailija
2/12 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan itse ennen kuin av näsät ehtii :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä tehdä vatsalihasliikkeita, ei yleensä ole vielä vatsalihakset "menneet yhteen". Nyt kun oikein treenaa, niin on semmoinen ikipömppä.

Mutta ruokavalio kannattaa ehdottomasti kunnostaa. Mä suosittelisin semmoista kokonaisvaltaista liikuntoa ja reippailua. Tiukka vatsatreeni vasta, kun ne lihakset ovat palautuneet.

Pilates ei ole tuttua.

Vierailija
4/12 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä vatsalihasliikkeet vähemmälle ja aerobista paljon plus ruokavalio kuntoon. Ehdit rutistella niitä lihaksia myöhemminkin...Ja sinuna nauttisin, muutama kuukausi on lyhyt aika elämästä kun "saa" olla pömppis ;D

Vierailija
5/12 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosiaankaan tulisi kysymykseenkään, niistä ei ole mitään apua.

Ja kuten sanoin olen pikku hiljaa ajatellut aloittaa "kunnostautumisen"

Vierailija
6/12 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisesta vatsa palautui ennalleen viikossa, BMI 19. Nyt sama juttu, mutta vatsa keskeltä tai ennemminkin ylhäältä "tiukka" pömppis, ei mikään hyllyvä vaan tosiaan tiukka. Muuten luut törröttää, mutta mitä teen vatsalle? Ikää nyt 36 v.

Vierailija
7/12 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehä vatsoja vielä, tai muutenkaan pahemmin juosta sun muuta. jäälkitarkastuksessa antavat luvan. Vaunukävely on hyvää liikuntaa aluksi. Vatsoja saa tehdä kun pystyt kesken virtsasuihkun keskeyttämään pissaamisen, jolloin lantionpohjan lihakset on kunnossa.

Vierailija
8/12 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi olla reilut 2 vkoa synnytyksestä, kun olin jo salilla ja spinningissä. ja näin molempien lasten jälkeen. Olen liikkunut aina paljon ja molemmat raskaudet kävin treenaamassa loppuun asti. Kuuntelemalla omaa kroppaa tietää mitä voi tehdä ja mitä ei. Mulla jälkivuoto lisääntyi hieman heti treenin jälkeen, mutta siitäkään ei ollut mitään haittaa. Kevyesti, kun aloittaa, voi sitten siirtyä pikku hiljaa rankempaan treeniin. Neuvolan ohjeet on laadittu mielestäni ihmisille, jotka eivät liioin harrasta liikuntaa. Minullekin sanottiin, että tietenkin voit harrastaa liikuntaa: kävelylenkkejä vaunuilla. Minulle kävelylenkki vaunuilla ei kuitenkaan ole "liikuntaa" siinä mielessä, miten minä sen määritän. Pari kuukautta synnytyksen jälkeen olinkin jo "tikissä" ja paino oli alle lähtölukemien. Nyt, ku synnytyksestä on kohta 10kk, harrastan liikuntaa 3-4 kertaa viikossa ja mielestäni olen suhteellisen hyvässä kunnossa.

Niitä vatsoja en minäkään tehnyt, kuin vasta n.3kk synnytyksen jälkeen (paitsi syviä "hooverissa" hieman aiemmin). Jännittämällä vatsoja "perusvatsarutistuksen" alkuasentoon, voi helposti tunnustella ovatko lihakset jo palautuneet yhteen (siis mikäli rasvaa ei ole ihan holtittomasti siinä päällä).

Vierailija
9/12 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaat imettää, niin älä mitään himotreeniä ja nälkäkuuria aloita...ihan oikeasti, synnytyksestä on vasta kuukausi!!

Vierailija
10/12 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos teet varovasti, et yritäkään mihinkään ääriasentoihin ja sataan toistoon. Ohjattu piltaes tai muu jumppa vasta synnyttäneille olisi kaikkein paras.

Itselläni oli vielä yli 3 kk synnytyksestä vatsalihasten välissä noin 1,5 cm aukko, tämän totesi pilatesohjaaja. Tuon kolon pitäisi olla ummessa, ennen kuin saa tehdä suoria vatsoja. Vinoja, syviä ja lantionpohjalihaksia voi ja pitääkin jo tehdä. Erit noita jälkimmäisiä. Mä sain sairaalastakin jo siihen ohjeita.

Odottaisin tosiaan jälkitarkastusta ja lääkärin lupaa ennen suurempia rehkimisiä. Vaunulenkit on kans oikein hyviä.

Jos imetät, et edes saisi varsinaisesti laihduttaa.

Vierailija
11/12 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikänen olet jo jos kuukauden jälkeen vielä maha? 30v?

Vierailija
12/12 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et pitää odottaa väh. 3kk synnytyksestä ennen kuin aloittaa liikunnan (siis jumpan tms. raskaamman) koska kohtu ei ole palautunut ja siinä on jokin vaara ettei ala laskeutumaan.

Joten suosittelen ihan normiliikuntaa, kävelyä tms. ja toki terveellistä ruokavalioa tuossa vaiheessa. Kyllä se maha siitä lähtee, ei kannata hätäillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi