Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisi työpaikka Helsingistä, muttei asuntoa :(

Vierailija
28.07.2011 |

Osaisiko kukaan neuvoa mitä kautta saisi asunnon? Olen laittanut SATO:lle, VVO:lle, Helsingin kaupungille, Espoonkruunulle ja muutamaan muuhunkin firmaan asuntohaun ja kokeilllut soittaa myös yksityisille, mutta asuntoa ei vaan löydy ja nuo yksityisetkin on kaikki menneet ja parissa näytössä olen käynyt, mutta asunt on sitten vuokrattu jollekin muulle näytössä olleelle :(. Muutan siis toiselta paikkakunnalta ja tarvisin asunnon kuukauden päästä.

Täältä kotipaikkakunnalta en ole löytänyt töitä ja siksi hainkin Helsingistä ja sain työn. Työ on helmikuun loppuun määräaikaisena ja sitten mahdollisesti vakituinen. Onko tämä nyt sitten ongelmana, ettei asuntoa saa mistään? Ei ole täällä kotonakaan työtä, että niinkö vaan työttömyys sitten jatkuu. Tuosta Helsingin paikasta kyllä sanoivat, että todennäköisesti työtä olisi myös helmikuun jälkeen, mutta alkuun olisi siis määräaikaisena.

Kommentit (94)

Vierailija
22/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoosta länsiväylän varrelta asunto + seutulippu. Problem solved.

mutta katsoin huvikseni lippujen hinnat. Tässä 30 päivän lippujen hinnat:

Seutulippu (kelpaa Espoo, Vantaa, Helsinki, Kauniainen) 90,30 eur / 30 pv

Helsingin sisäinen 43,60 eur / 30 pv

Eli teet niin tai näin (realistisissa rajoissa), ainakin 43,60 euroa pulahtaa lippuun per kk. Viisikymppiä on siis lisäpanostus lipussa siihen, että asuisit Espoossa. Samoin voi työmatkaan lupsahtaa kilometreissä enemmän (en usko, että ajallisesti mahdottoman paljon enempää kuin vaikka radan varrelta). Neliöitä saat varmasti Espoosta enemmän tuolla rahalla plus saatavuutta tn olla enemmän. Ja ties vaikka saisit asunnon halvemmalla kuin 700 eur! Lisäksi et kilpaile opiskelijoiden kanssa hikisistä Kallion yksiöistä (juu todettakoot, että olen asunut itsekin Kalliossa yksiössä opiskelijana ennenkuin kukaan kerkeää tätä kommentoida).

Ei muuta. Trallallaa. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä ap oikein valitat? Haluatko oikeasti töitä ja asunnon vai et? Moni pk-seutulainen käyttää työmatkoihin päivässä 3-4h, koska asuvat syrjässä. Ja kappas, muutkin tekevät vuorotyötä ja pääsevät töistä yömyöhään. Joillakin on jopa lapsia vuoropäiväkodissa! Ehkä sun pitääkin sitten jäädä työttömäksi sinne missä oletkin...

feikki.

Tarjosin omakotitaloa, mutta ei kelvannut. Tyrmäsi oitis.

Vierailija
24/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sanoit, että "en uskalla pimeillä syrjäteillä kulkea" - Helsingin keskustassa ei ole mitään syrjäteitä..ja jos et uskalla, käytä taksia, ratikat kulkevat tosi myöhäänkin Helsingissä.

Mikset katso asuntoa vähän kauempaa, esim Espoo, Kirkkonummi tms.

Vierailija
25/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin pitkä työmatka on mun mielestä suuri epämukavuustekijä elämässä.

järjestelystä. Ajan kanssa sitten helmikuun jälkeen (vakituisella sopparilla) ap voi etsiä sen asunnon vaikka Ruoholahdesta!

Vierailija
26/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän autollakaan pääse noita matkoja noin nopeasti. Google mapsin mukaan kävellen kamppi-ruoholahti 17 min ja rautatieasema-ruoholahti 27 min

Sun kannattaa hakea melkein ainoastaan Espoosta tai metroradan varrelta...

Ruoholahteenhan pääsee kampista parissa minuutissa kävellen ja rautatieasemalta noin kymmenessä minuutissa.Aika avuttomalta AP kuulostaa muutenkin jos ei uskalla kotiinsa illalla mennä ilman valaistua tietä ja punaista mattoa.=)

Vierailija
27/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Minua kiinnostaa tuo omakotitalo. Olen vak.työsuhteessa oleva asunnonetsijä (nainen).

Laitatko tietoja osoitteeseen: Susasc@yahoo.com

Vierailija
28/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitankin, että ASUNTO ei saisi olla missään sellaisessa paikassa, jonne pitää mennä syrjäisiä teitä pitkin. Kun sieltä töistä pitäisi päästä illalla kotiinkin.

t. ap

eli sanoit, että "en uskalla pimeillä syrjäteillä kulkea" - Helsingin keskustassa ei ole mitään syrjäteitä..ja jos et uskalla, käytä taksia, ratikat kulkevat tosi myöhäänkin Helsingissä.

Mikset katso asuntoa vähän kauempaa, esim Espoo, Kirkkonummi tms.

Vierailija
29/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään yhdessä näytössä ja siellä piti täyttää työpaikasta työpaikan nimi ja sitten onko määräaikainen tai vakituinen. Laitoin määräaikainen, kun en uskaltanut valehdella. Mietin sitäkin jos soittavat töihin ja tarkistavat? Tekevätkö yleensä niin? Tuossa paperissa kysyttiin vaan työpaikan nimi, työtehtävän nimi ja se onko määräaikainen vai vakituinen. Olen menossa muihinkin näyttöihin, uskaltaisinkohan laittaa vakituisen työsuhteen jos tulee tuo paperi taas?

t. ap

kukaan vuokranantaja kysele työsopimuksia. Jos luottotiedot on puhtaat niin asia on ok. Ja voihan ihminen olla vakituisessa työssä ja siltikin lähteä/joutua pois työstä. Joten työsopimusten kysely ois aikamoista hätävarjelun liioittelua!

-monta asuntoa vuokrannut ja välittänyt

Vierailija
30/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on tuttuja helsingissä ja kukaan heistä ei käytä työmatkoihin noin pitkiä aikoja. Joo voisin minäkin ehkä harkita pidempää työmatkaa jos olisi oikeasti joku hieno talo, että olisi sen arvoista. Mutta en todellakaan ole valmis käyttämään 2 h/suunta työmatkaan vaan jonkun hikisen yksiön tähden. Oikeasti olen kohtuuton kun minulla ei ole mahdollisuuttaa käyttää työhön + työmatkoihin aikaa esim. klo 6-18 vaan haluaisin, että ehtisin jotain muutakin tehdä kuin vaan nukkua ja käydä töissä.

t. ap

Mitä sinä ap oikein valitat? Haluatko oikeasti töitä ja asunnon vai et? Moni pk-seutulainen käyttää työmatkoihin päivässä 3-4h, koska asuvat syrjässä. Ja kappas, muutkin tekevät vuorotyötä ja pääsevät töistä yömyöhään. Joillakin on jopa lapsia vuoropäiväkodissa!

Ehkä sun pitääkin sitten jäädä työttömäksi sinne missä oletkin...

Vierailija
31/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyä, että onko kohtuutonta jos ei halua käyttää töihin 12 tuntia päivässä. Kuitenkin tässä on vielä kyseessä työ, jossa bruttopalkka on alle 2000 euroa, ettei edes mikään huippupalkka ole.

t. ap

Vierailija
32/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

josko he suostuisivat vuokraamaan "työsuhdeasunnon" siten että lyhentävät koko vuokran palkastasi. Usein työsuhdeasunnoksi vuokraava saa asunnon helpommin kuin yksityisenä henkilönä vuokraava. Mulla on ainaskin pari ystävää saanut asunnon todella helposti yksityiseltä siten että työnantaja on tehnyt vuokrasopimuksen mutta kyseessä ei ole varsinainen työsuhdeasunto koska ystäväni maksavat itse vuokran kokonaisuudessaan.

Jos sun työsuhde ei jatkukkaan, voidaan vuokrasopimus siirtää sun nimiin (tästä täytyy tietysti sopia). Yleensä onnistuu ihan jees.

Vierailija
33/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halpaa asuntoa ruoholahdesta tai siitä läheltäkään.Helsingin kaupungin asuntojen vuokratkin ovat järestäin yli 700€ riippumatta sijainnista.

Me asutaan santakadulla ruoholahdessa,ihan kivenheiton päässä metroasemasta ja vuokra on noin 1100euroa.

Sun vaatimukset ovat todella liikoja.Moni kolmivuorotyöläinen kulkee kotiin n.2h suuntaansa minä kellon aikana hyvänsä.

Vierailija
34/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnenonkija.

Ehkäpä helsingin hintataso opettaa näkemään eri alueet eri arvoisina. Sinne vain Kontulaan menet ensin "halvalla" vuokralle ja alat tutkimaan asuntojen hintatasoja, verrattuna siihen kotipaikkakuntaasi :D

Varo vihaisia somaleja kotimatkalla.

Vierailija
35/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kelpaisi hyvin esim. Itä-Helsinki ja sieltä 20 minuuttia metrolla. Lähinnä tuolta kauempaa olen katsellutkin, mutta kun ei sieltäkään tunnu saavan asuntoa :( Myös juna-asemien läheisyydestä kävisi. Kävin tänään näytössä niin, että olisi junalla 10 minuuttia keskustaan, mutta sielläkin oli 10 muuta hakijaa niin korkeintaan joku 10 %:n mahdollisuus saada tuokin asunto.

t. ap

halpaa asuntoa ruoholahdesta tai siitä läheltäkään.Helsingin kaupungin asuntojen vuokratkin ovat järestäin yli 700€ riippumatta sijainnista.

Me asutaan santakadulla ruoholahdessa,ihan kivenheiton päässä metroasemasta ja vuokra on noin 1100euroa.

Sun vaatimukset ovat todella liikoja.Moni kolmivuorotyöläinen kulkee kotiin n.2h suuntaansa minä kellon aikana hyvänsä.

Vierailija
36/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos junat on aikatalussaan, niin nopea juna kerava-hki on n.22min. Rautieasemalta kävelet sinne maan alle, matkustat muutaman minuutin metrossa ja olet ruoholahdessa.

Toki seutulippu keravalta on vähän kalliimpi kuin Hgin sisäinen, mutta toisaalta kuvittelisin vuokran olevan vastaavasti halvempi. Nopeammin jostain keravalta kulkee kuin jostain espoon perukoilta.

Vierailija
37/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä sijaitsee, minkä kokoinen ja kuntoinen jne.

t. työssä käyvä yh äiti

Vierailija
38/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä ap oikein valitat? Haluatko oikeasti töitä ja asunnon vai et? Moni pk-seutulainen käyttää työmatkoihin päivässä 3-4h, koska asuvat syrjässä. Ja kappas, muutkin tekevät vuorotyötä ja pääsevät töistä yömyöhään. Joillakin on jopa lapsia vuoropäiväkodissa! Ehkä sun pitääkin sitten jäädä työttömäksi sinne missä oletkin...

feikki.

Tarjosin omakotitaloa, mutta ei kelvannut. Tyrmäsi oitis.

Tyrmäsi? Ap oletti, että vuokra omakotitalosta on liikaa, ei tyrmännyt yhtään mitään. Älkää nyt kukaan vain uskoko että täällä joku oikeasti tarjoaa omakotitaloa pk-seudulta 500 eurolla vuokralle. Ellei kyseessä ole 25 neliön pihamökki.

Vierailija
39/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoosta länsiväylän varrelta asunto + seutulippu. Problem solved.

mutta katsoin huvikseni lippujen hinnat. Tässä 30 päivän lippujen hinnat:

Seutulippu (kelpaa Espoo, Vantaa, Helsinki, Kauniainen) 90,30 eur / 30 pv

Helsingin sisäinen 43,60 eur / 30 pv

Eli teet niin tai näin (realistisissa rajoissa), ainakin 43,60 euroa pulahtaa lippuun per kk. Viisikymppiä on siis lisäpanostus lipussa siihen, että asuisit Espoossa. Samoin voi työmatkaan lupsahtaa kilometreissä enemmän (en usko, että ajallisesti mahdottoman paljon enempää kuin vaikka radan varrelta). Neliöitä saat varmasti Espoosta enemmän tuolla rahalla plus saatavuutta tn olla enemmän. Ja ties vaikka saisit asunnon halvemmalla kuin 700 eur! Lisäksi et kilpaile opiskelijoiden kanssa hikisistä Kallion yksiöistä (juu todettakoot, että olen asunut itsekin Kalliossa yksiössä opiskelijana ennenkuin kukaan kerkeää tätä kommentoida).

Ei muuta. Trallallaa. Tsemppiä!

Seutulipun hinta menee yli "omavastuurajan", eli jos on koko vuoden töissä, niin siitä saa jo jonkin verran työmatkavähennystä verotuksessa. Helsingin sisäisen hinta jää rajan alle.

Vierailija
40/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oi ihana KERAVA. Sinne säntäät ja sielä oot odottamassa parempaa. Junalla töihin ja junalla takaisin kotiin... KERAVALLE.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan